webForumDet fria alternativet

kul med telia refill

Bredband & telefoni

29 svar · 654 visningar · startad av nauska · sida 2 av 2

Frågan, av nauska

detta inlägg är speciellt till alla er som har ett telia refill-kort. testa att ringa upp \122# :e ha det bra! \------------------ // nauska - <http://come.to/nauska>

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Jepp. :) Även om man använder

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

*sparkar lite på nauska*
Det där var nästan elakt... ;)

Lite svårt att konkurrera med någon som känner folk personligen på utvecklingsavdelningen på Mobile... :e
Dessutom menade hon nog HLR, dvs våra växlar. :)

Öh, vänta lite här nu...
*120# ger saldot i svenska kronor i displayen.
*121# ger saldot med engelsk text, men fortfarande svenska kronor.
Med *125*(sifferkod)# kan man fylla på med en samtalscheck och få saldot på svenska.
Och med *126*(sifferkod)# fyller man på och får saldot i svenska pengar, fast med engelsk text.

r
Dessa felstavningar...

------------------
To be or not to be - that's not a question!

[Redigerat av Q den 23 okt 2000]

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

HLR..Aha, det stämmer det var det hon sa. Varför inte bara säga växlar? Dessa Telia/Ericssonmänniskor talar ju i gåtor. Det största misstaget man kan göra är att fråga vad dom gör på jobbet, då får man sitta i en timme och lyssna på kryptiska förkortningar :e

Tacka vet jag RMI, HTTP, SSH, AIX och CORBA :)

------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

humm... i mitt Ericsson lexicon är HLR = Home Location Register :l jag har börjat lära mig fler nu så jag kan nog dra "bra" förkortningar i minst 2 timmar §ee :e

------------------
MVH
/C

[Redigerat av stoffe-2k den 23 okt 2000]

Medlem sedan apr. 20001 521 inlägg

[Redigerat av elfwing den 03 nov 2000]

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

MU!

------------------
Han bor nog där...

[Redigerat av flat-eric den 23 okt 2000]

[Redigerat av flat-eric den 23 okt 2000]

elfwing: Ni får väl kolla runt lite själva - latmaskar! ;) :e

------------------

Medlem sedan feb. 2000137 inlägg

q: jag har bara pratat med telias kundtjänst en gång, och det var om just det här :)

men om man ska snacka dåliga kundtjänster kan man definitivt snacka en del om motorolas kundtjänst. dom vet inte ens hur sina egna telefoner fungerar (inte när jag ringde dig, iaf).

föresten.. ligger kortnummer och sånt i hlr? trodde det vara var abonnent-info som låg där. dom kanske ligger i ivr'en ;)

ha det bra!

------------------
// nauska - http://come.to/nauska

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Dålig kundtjänst... Vad tycker ni om detta?

För ett par år sen skulle jag ringa till kundtjänst för en skivklubb. Jag kom hem från skolan klockan 16:00 och ringde direkt.
Jag hamnade i telefonkö och fick meddelandet från början "Du har 4 stycken före dig. Var god vänta."
Det tog ungefär en halvtimme innan jag äntligen hörde signalen som betydde att jag kommit fram. När jag hör att någon kommer säga nåt tänker jag att jag äntligen är framme. Istället får jag detta meddelande:
"Hej och välkommen till Libris. Våra öppetider vardagar mellan 7:30 och 16:30. Var god ring imorgon igen."
Jag höll fullständigt på att slå sönder telefonen! Hur i hela friden kan man göra så här mot sina kunder? Dagen efter gick jag ur klubben. x(

Samma sak hände mig när jag ringde Europolitans kundtjänst för ett tag sen... Hamnade i kö så klart och fick höra "det är fortfarande kö, men vi jobbar på att ta ditt samtal så fort som möjligt" i 10-15 minuter.

Sedan vid klockan fem kom beskedet "Nu är klockan fem och vi stänger för dagen. Välkommen åter i morgon!"

Jävlar vad arg jag blev. x(

------------------

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)