Som bortblåst när jag kom.. :)
------------------
Axel - Kid B
[Secret info™ part three Axel är 1,79 m och väger 65 kg.]
24 svar · 389 visningar · startad av casca
sgtpepper!
Pepparn skriver oftast inlägg med en stänk av ironi och verkar (?) ha vettiga åsikter. :e
---
Vad hände med den "mysiga community känslan" på wF? :o
------------------
ännu ett otroligt genomtänkt inlägg av casca
[Redigerat av casca den 19 okt 2000]
Som bortblåst när jag kom.. :)
------------------
Axel - Kid B
[Secret info™ part three Axel är 1,79 m och väger 65 kg.]
Vad hände med den "mysiga community känslan" på wF?
Tramsas det för lite? ;)
------------------
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu" TARGET=_blank>LifeStyleShop.nu!</A>
The force can have a strong influence on the kallebasskalle!
Tramsas det för lite?
Nä, på tok för mycket. Det borde vara många många fler intressanta och läsvärda diskussioner. Jag läser väldigt sällan tramstrådarna och de känns totalt meningslösa.
------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!
Vad jag tycker är tråkigt är när folk börjar klaga på stavfel och andra petitesser (stavas det så? ;))..
------------------
ännu ett otroligt genomtänkt inlägg av casca
[Redigerat av casca den 19 okt 2000]
casca: Det kan jag verkligen hålla med om.
Att man gör det till en person som man VET vill ha synpunkter på tex stavning är helt ok, men att i tid och otid klaga på just petitesser är helt onödigt och dessutom ganska krävande på den comunitykänslan som kanske är lite för svag just nu.
Om man deltar eller läser en tramstråd i Café webForum är dessutom helt frivilligt och jag tycker att man får lära sig att leva med att det finns sånna som gillar att tramsa.
När tramset når de "seriösa" forumen skall moderatorn eller forumledaren genast ingripa på lämpligt sätt.
SKA man tramsa så ska man göra det i café webForum och ingen annan stans.
<red>Glömde bort att hylla "Pepparn".... *HYLLAR* ;)</red>
------------------
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu" TARGET=_blank>LifeStyleShop.nu!</A>
The force can have a strong influence on the kallebasskalle!
[Redigerat av Bire den 19 okt 2000]
Detta forum är också seriöst. I alla fall önskar jag att det var det.
------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!
först och främst: jag hyllar pepper!
sen måste jag bara säga att jag tycker att det har blivit mycket mindre klagomål och onödiga språkanmärkningar.
jag är en anmärkare av min natur, och jag har definitivt hållt mig i skinnet. nu känns det som om det mesta språkrelaterade faktiskt ligger i språkforumet (där det hör hemma).
det är dock synd att man kan ta åt sig när någon anmärker på ens språk. jag förstår det, men det är synd, för det är verkligen roligt. ;) :(
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
i declare war on damaged hair and split ends.</A>
Japp.. sgtpepper är grym.. han har knäckt mig fler gånger än någon annan på det här forumet.. ;)
Jag tycker, precis som Swey, att det tramsas för mycket wF. Känns inte nödvändigt att besökare forumet dagligen, åtminståne inte Ordet är fritt eftersom man ofta bara hittar inlägg på ett par ord och en massa smileys. Resten av forumen är inte speciellt aktiva.. eller så tröttnar man bara kanske på frågorna? Jag vet inte.. det känns mycket roligare att svara på frågor på Passagen* istället.. även om frågorna i princip är likadana som de som ställs här.
Förut blandades seriösa inlägg med lite humor och skämt och det var ju kul.. men när man börjar starta trådar som bara innehåller flams som lika gärna kunde hållas över icq:n vill iaf inte jag läsa dessa trådar.
------------------
matti.intelligens.nu
[Redigerat av Matti den 19 okt 2000]
:r Oj, hihi, vad ska jag säga. Tackar så hjärtligast! Det värmde :)
Tack så mycket casca och alla andra, ni e för snälla. ![]()
------------------
"Common sense is the collection of prejudices acquired by age 18" - Albert Einstein
[Redigerat av sgtpepper den 19 okt 2000]
Jag är lite småförtjust i sgtpepper också för att han fick mig att må JÄTTEBRA när jag var lite orolig. *kram* :f
------------------
/Petra
Oh no, they killed Kenny!
Atsingens... efter ditt inlägg Matti nödgas jag till att ändra uppfattning.
Förut blandades seriösa inlägg med lite humor och skämt och det var ju kul.. men när man börjar starta trådar som bara innehåller flams som lika gärna kunde hållas över icq:n vill iaf inte jag läsa dessa trådar.
En ruggigt bra poäng där. Synd bara att just du skulle komma med den - nu kan jag ju inte ta den på allvar. §e
Skämt åsido. En förändring borde kanske komma till stånd på just den punkten. Jag får nog, skyldig som tusan till mycket trams, ställa mig bakom din åsikt.
Mer humor på rätt sätt vid rätt tidpunkt. Mindre humor på fel sätt.
S-pepp har, precis som nämnts, lyckats med detta vid ett flertal gånger. (Så höll jag mig till ämnet också... ;))
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
Lite trist bara för oss som inte har ICQ på jobbet... *snyft*
Men visst...en skärpning kanske skulle vara på sin plats. Inte minst från mig...jag ska lägga av med att anmärka på folks stavning! Om det inte är woodi eller nån av de andra anmärkarna. :e
Uppdrag wF:
Få tillbaka Community-känslan på 5 (fem) dygn.
Lyckas vi så behöver vi inte längre vara det minsta tveksamma om vilken community som är den allra bästa.
Passagen såklart!!! :e :e :e :e :e
Gustav
Hur lyckades jag komma med i dina tankar när Du tänkte på användare som klagar på stavning!? Jag stavar ju som en kråka själv och har således aldrig klagat på någon stavning. Inte vad jag vet iaf! :)
Men bara för att Du sade så, så ska jag från och med nu börja anmärka på Din svenska! :e :e
Matti
Håller med Dig! Trams på vettigt plan!
------------------
woodi
woodi:
Whoops! Jag skrev först Kim men ändrade det till ditt namn...var inte riktigt säker på vem det är som alltid anmärker...
Hazze kanske? Eller Axel... Eller är det inte Kim?
@nders?
Killen med full koll... :e
Gustav
Kan det vara någon av följdane personer!? Eller allesammans!? :)
Kim, Swey, Rikard och Bire.
------------------
woodi
jepp, jag är en mästare på ordmärkning. har dock hållit mig i skinnet (och är faktiskt ganska stolt över det ;) ).
men gustav, om jag skulle stava fel eller särskriva, eller till och med göra mig skyldig till syftningsfel, så är du och alla andra givetvis tillåtna att hacka på mig. :)
------------------
<A HREF="http://cartman.nu" TARGET=_blank>
i declare war on damaged hair and split ends.</A>