webForumDet fria alternativet

Är det viktigt med innbyggda antenner?

Mobiltelefoner

20 svar · 270 visningar · startad av lergell

Medlem sedan sep. 20001 943 inlägg
Frågan#1

Jag ska köpa en T28 och den har inte en innbygd antenn, men jag har hört att man får bättre sändning och mottagning om man har en sådan antenn! Dvs. man får sämre med innbygd. En sak till, tycker ni T28:an är något att satsa på?

------------------
David

Medlem sedan sep. 20001 943 inlägg

En sak till. Tycker ni att WAP är något att satsa på??

------------------
/David

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Jag har en Nokia 8210 och den har inbyggd antenn. Jag tycker inte att den har sämre mottagning än vad min gamla Ericsson 788 hade som hade antenn (en antenn som alltid fastnade i fodret i jackfickan f.ö.).

------------------
/Petra
Oh no, they killed Kenny!

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Ska bli intressant att se hur många av er med inbyggd antenn får någon tumör/hjärnsjukdom om 10 år.

------------------
matti.intelligens.nu

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

På min gamla 3210 låg antennen på baksidan, dvs bort från huvudet - det är alltså inte hela telefonen som strålar. I så fall är det nog farligare med en "vanlig" antenn...

Har just bytt från 3210 till T28 och nu när jag börjar lära mig menyerna är jag kanonnöjd! Luckan är häftig... :e

WAP börjar väl det hända saker med, men än så länge är det inte så överdrivet många som använder det. Men det ökar! Varje dag är det någon som beställer WAPtjänsten och i takt med att fler och fler portaler kommer igång ökar också utbudet.

------------------
To be or not to be - that's not a question!

Medlem sedan apr. 20001 521 inlägg

[Redigerat av elfwing den 03 nov 2000]

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Satsa för allt i världen inte på WAP idag! Dagens "portaler" är inte ens värda att kallas portaler. Det är så dåligt utbyggt än så länge. Det lönar sig nog bättre om du väntar ett par år och tittar på det nya systemet som ska ersätta GSM - UMTS (tror jag det heter). Det har mycket högre överföringshastighet vilket kommer innebära betydligt bättre tjänster.

Hav tålamod... ;)

------------------
få, färre, färst

Medlem sedan juni 2000229 inlägg

Det ÄR bättre mottagning med vanlig antenn. Det märks dock inte i stadsmiljö utan man är tvungen att åka ut där täckningen är dålig.

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Antenn rockar lika hårt som Michael Jacksons Moonwalk.

Var bara tvungen att kolla hur den såg ut... ;)

Förresten så stod det i tidningen nu i helgen att man inte ska förvara sin mobil nära äggstockar eller testiklar. Tänk om det om 5-10 år visar sig att alla är sterila! Nästan hela mänskligheten skulle ju dö ut. Typ bara Afrika som skulle överleva...det kanske är domedagen eller nåt?
Urbefolkningen tar över igen...

Nä, jag har iaf börjat stänga av mobilen under nätterna så man inte ligger och blir bestrålad hela nätterna helt i onödan...plus att man får sova hela nätterna utan att bli väckt hela tiden. :e

Plus att jag försöker ha den så lite som möjligt i byxfickan...där jag annars alltid har den!

Det känns lite scary faktiskt...

YES!!!

Felstavning i rubriken. "inbyggda" stavas bara med ett "n".

JIPPIIIIIII!!! Jag var först!!!

:e

Medlem sedan juni 2000229 inlägg

Förresten så stod det i tidningen nu i helgen att man inte ska förvara sin mobil nära äggstockar

Äggstockar verkar vara ett populärt ämne här på WF. Man ser det diskuteras i alla möjliga trådar och sammanhang. :)

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Förresten så stod det i tidningen nu i helgen att man inte ska förvara sin mobil nära äggstockar

Själv litar jag inte på vad tidningarna skriver. Jag litar mer på Olle Waller! :e http://www.fraga-olle.nu/

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

Han undrade om WAP var något att satsa på - inte om han skulle köpa en WAP-telefon.
Mitt råd är att inte binda sig till Telias DOF-abonnemang t.ex.

------------------
få, färre, färst

Kim: Vad har DOF-abonnemangen att göra med WAP? :q

------------------

Det är ungefär det enda "vettiga" WAP-abonnemang som idag finns på marknaden. Sen att det idag inte finns några bra tjänster gör att man inte ska satsa på det än.
Bättre att vänta ett par år.

------------------
få, färre, färst

Medlem sedan dec. 20011 685 inlägg

grattis Gustav..

------------------
Våra framgångar är ju mycket tack vare ABBA.
Dhani Lennevald A-Teens

Kim: Man måste inte ha ett DOF-abonnemang om man vill använda WAP hos Telia! Vilket som helst av Pott/Volym/Fri/DOF och registrerade Refill funkar.

Eller vänta lite, du menade kanske WAPportalen som heter MyDOF? :i

I vilket fall har MyDOF ingen bindningstid, det är gratis att aktivera och kostar bara när man är ute och wappar. :)

------------------

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)