Jag tror ni överdrivet lite då det gäller ämnet.
Skulle det nu förekomma att någon har en annan identitet som plockats fram i syfte att "nu ska jag minsann ge tillbaka" är ju naturligtvis beklagligt.
Vad jag vet så har ett sådant tillfälle endast vagt framkommit en enda gång, så speciellt utbrett kan det knappast vara.
Det finns heller ingen som helst möjlighet att hindra medlemmar från att göra en ny registrering, vare sig detta behövs eller inte.
Jag kan heller inte se något direkt problem med att någon gör detta?
Man lär känna personer i wF genom dess alias och inget annat. Man förblir ju ändå anonym hur man än vrider och vänder på det.
Jag vet att det nog skulle finnas en del namn i medlemsregistret som antagligen kunde raderas. Antingen för att medlemmen helt enkelt bytt eller kanske har tröttnat på wF. I dagsläget blir det dock inte, utan jag har för mig att vi i en tidigare diskussion satte ut vissa kriterier för detta.
Jag tror inte att det här med extra alias är något som är så utspritt som inläggen ger sken av. Att det eventuellt kan förekomma tror jag dock och nedan skulle mycket väl kunna vara ett exempel i mängden.
MrXXX är känd på wF som en mycket duktig nätverksansvarig och har varit medlem här på wF sedan väldigt länge.
Nu ska han dock göra en egen hemsida och undrar hur man infogar en bild i HTML-dokumentet.
Två möjligheter infinner sig plötsligt.
1. För att göra inlägget känner han att han först måste göra en redogörelse om varför han inte kan klara själv.
2. Han förenklar situationen något genom att helt enkelt registrera ett nytt alias.
Många här på wF gör som i första exemplet, men det kan ju mycket väl finnas personer som känner sig mycket förnedrande inför detta?
Vi är ju alla olika.
Sedan är det ju så, att ingen som har något extra alias, på någotvis särbehandlas. Används ett alias för att t.ex kränka andra individer eller på annat sätt ställer sig på tvären när det gäller reglerna, så kommer detta sannolikt att bannas från forumet.
Tycker inte vi ska försöka göra en höna av denna fjädern och som jag ser det, så har det fungerat bra hittils och tror nog att det gör så även i framtiden.