webForumDet fria alternativet

Tuffa pensinärer

Småprat

7 svar · 250 visningar · startad av nanne

Medlem sedan dec. 19991 749 inlägg
Frågan#1

http://www.aftonbladet.se/nyheter/0010/03/pension.html

*hoho*

Civil olydnad är visst inte bara ämnat för ungdomar :)

------------------
Fatal Error: Call to undefined function:
brain() in ./self.php on line 1

nanne.net

[Redigerat av nanne den 04 okt 2000]

Medlem sedan juni 2000468 inlägg

Pensionärer är bara ett gäng bråkstakar och ligister. Tränger sig före i matköer osv gör de också!

------------------
Joakim Rosenqvist
http://spender604.net

Medlem sedan feb. 20002 218 inlägg

Jag har inget mot pensionärer.

------------------
email site

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Ärligt talat så tycker jag det är bra av pensionärer (eller folk i allmänhet) som protesterar så fort en orättvisa riktas mot dom. Man ska *beep* inte behöva ta all skit som övermakten hittar på..

En fungerande sjukvård är fan en livsnödvändighet, inte ett *beep* privilegium! x(

------------------
Johan @ radikala.nätverket

[Redigerat av casca den 05 okt 2000]

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg

Har nu infört "personlig censur", tänkte att ni borde få veta det.. :e

------------------
Johan @ radikala.nätverket

Medlem sedan dec. 19992 085 inlägg

Dagens pensionärer är så bråkiga, det var bättre förr ;)

//M@rtin

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag blir väldigt irriterad på pensionärerna (i varje fall dom i Örebro) här kan man inte ens anordna en allsvensk fotbollsfest utan att dom ska skicka in 16.000 insändare till lokala tidningen.....ruttet tycker jag.

Likadant är det när det gäller den årliga "Slottsfestivalen" i Örebro. Den har dom tagit bort från city nu bara för att pensionärer klagar. '

Det verkar som om samhället lyssnar direkt när det gäller pensionärer, men när det är ungdomar som vill något då slår dom bara till dövörat!!

Blir så --> x(

------------------
TeNgBlAd
NordicDreamDesign

"Stå på dig annars gör någon annan det"

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Stämmer bra, hade ett "insändarkrig" med en pensionär i lokalblaskan för nåt år sen. ;)

Det började med en vanlig "vi-har-det-så-dåligt-och-ingen-tänker-på-oss" från russinet varvid jag svarade och tyckte att studenter som lever på studielån inte heller har det så lätt. Då tog det hus i helsicke tydligen, för dagen efter (!) fanns det en svavelosande insändare i retur om ingen atp, samla tomburkar, har arbetat sen jag var femton, bla bla bla...
Svarade att jag investerar i min framtid, att jag offrar tre år och lånar massor med pengar för att jag förhoppningsvis ska slippa ha det fattigt på min ålders höst, att CSN har dessa fåniga fribelopp osv.
Hur jag än vände och vred på tantens argument kunde jag inte få henne att inse att vi också har det knapert - det var minsann bara pensionärerna som hade det dåligt! :l

------------------
To be or not to be - that's not a question!

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)