webForumDet fria alternativet

Rättvisan Har Segrat - LYCKLIG!

Småprat

19 svar · 392 visningar · startad av Simpa

Medlem sedan aug. 20002 992 inlägg
Frågan#1

HejoHopp

Fy fan vad jag är lycklig!!!!!
det här kommer nog att få mej att framstå som väldigt dum/naiv men ändå :e

Det hela började för lääänge sedan då vi fick vårat telia abonemang, lycklig o glad som jag var :) internet!! hehe..
ja iafa man valde ju telia för deras utomordenliga säkerhe, men.. det ångrar jag idag :) Ja iafa , allt var lungt, inte så fruktansvärda höga telefon räkningar, men senare efter några månader så steg telefon räkingarna med nästa dubbelt, okej jag hade börjat sitta lite mer än vanligt , men inte såååå mycket.. men iafa, mycket bråk, medmera, stressad varje gång man kopplar upp sej.. medmera, räkingarna forsate att vara HEMSKT höga, orolig, orolig.. men sen så kom NETLINK, skrev ju genast upp på ett abonemang, vi lät telia abonemanget vara, vi sa alltså inte upp det, vi hade tänkt att spara det ett tag för mejladdresserna, okej så un körde vi netlink, sen vi månadsskiftet, så kom ytligare en ny telia räkning på några hundra (nåt tusen), vi ba va? :) men okej, hade ju koplat upp sej mot telia för nån enstaka clanfight (netlink e ju lite segt ;)), sommaren började och vi hade kvar telia, vi reste bort i ca 3 veckor, när vi kom hem så fick vi ytligare en telia räking, på typ 1.800, va ba inte okej! :( ringde och skällde på telia en jäkla massa , nu hade vi ju bevis på att vi hade blivit "lurade" på något sätt, eftersom datorn inte hade varit på alls dom 3 veckorna, vi polisanmälde det och sa upp abonemanget, och så idag, så visar det sej att det är någon jävel som suttit och på något sätt använt vårat abonemang, i ett bra tag, dom vet inte vem en, men nu vet jag iafa att jag inte suttit på nätet i sömnen..
ja så säkert var telia ! x(

men nu är iafa jag lycklig! :)
vi får ju också massa pengar tillbaxs, medemera..

ber om ursäkt för alla tusen stavfel i texten men.. JAG ÄR SÅ LYCKLIG :D

------------------
Simpa - På väg mot Topp 25 .

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

mohha, haxade 020-konton roxx :e
Eller hur, Joakim? :e

------------------
matti.intelligens.nu

r, fel smiley

[Redigerat av Matti den 06 okt 2000]

Medlem sedan dec. 20011 685 inlägg

Grattis Simba...
Det var jag som satt uppkopplad till ditt telia... Haha... utan att du märkt något, eftersom du nu får pengar tillbaka så kan du ju ta och skicka lite till mig eftersom utan mig så hade ni inte fått några pengar alls
:e :e

[bara på låtsas, det är inte jag som gjort det i verkligheten]

------------------
You have the right to remane violence.

Medlem sedan maj 20011 343 inlägg

Det råkade vi med ut för i julas att nån använde vårat abonnemang så vi surfade inte på en månad och ändå fick vi en räkning på 2.500 den månaden! ja det var bara för den månaden för översteg det 300 imånaden så fick man räkningen den månaden istället. Vi ringde in och klagade vi slapp betala den räkningen men fick inte anvvända abonnemanget på 3 månader för att de skulle reda ut det m.m det fortsatte sen efter 3 månader så fick vi nytta lösen men efter ca 2 månader igen så var det igång i gen det var nån som surfade på vårat abonnemang. Så vi sa upp det och nu har jag Comhem kabel internet och slipper dessa problem ;)

------------------
<A HREF="http://www.webtomten.com" TARGET=_blank>Den evige babbelfisk jägarn </A>
Ett gott trams för länger livet :e

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

No that would have been cruel...eller som vi säger på svenska: GRYMT! :e

Jag har kört hackade 020-konton i kanske 2 timmar.. sen blev jag skitskraj när jag fick veta att Telia kan stänga av telefonen (internet) i 2 år. :e

------------------
matti.intelligens.nu

Grymt, fan jag hade mina anningar :e

------------------

Jeppe, körde du telia med?
argggg hata telia..

Matti, hur hackar man ett telia konto? :e

------------------

ja jag hade telia hatar dem med :)

------------------
<A HREF="http://www.webtomten.com" TARGET=_blank>Den evige babbelfisk jägarn </A>

Vet inte. Jag bara "råkade" komma över vissa på IRC.

------------------
matti.intelligens.nu

haha okej :)
men, hmm.. man ringer ju upp från sin egendator, det måste ju gå på ens egen telefon räking ändå? aja vad vet jag :)

kanske inget man borde prata om här på wF :)

------------------

Du vet simpa du ringer ju 020-nummer då är det gratis ;)

------------------

Mitt uppkoplingsnummer till telia börja med 020 förrut, ? och det var bannemej inte gratis :e

------------------

den vanliga telefon räkningen drabades ju inte :e

------------------

Medlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Matti, det var ju bra att du lade ner gratissurfandet. Men tydligen bara p.g.a. risken att åka fast? Att någon stackare får sitta och betala ditt surfande bekommer dig inte alls då? Hur coolt är det på en skala? Ganska lamt skulle jag vilja påstå. :l

------------------
Robban < robban@lipogram.com >

Ganska lamt skulle jag vilja påstå.
Japps. Jag var 12-13 då..

------------------
matti.intelligens.nu

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg

När man är 12 har man inget ansvar och kan inte tänka på följderna av sitt handlande? Det är väldigt dåligt om det är så.

------------------
- Swey
Glömde jag säga snälla?

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Om jag fick tag på de jävlar som sprider 020-kontonas uppgifter skulle jag gladeligen skära tasken av dem! x(

Varför? Jo, det är jag (åtminstone förra sommaren) som får de drabbade kunderna i luren, förbannade och rädda som få... Inte det minsta lätt att försöka förklara att ett konto kan bli hackat...

Om man misstänker att ens konto missbrukas ska man alltid och omedelbart anmäla det till abuse@telia.se! Inte vänta och se om det går över eftersom det oftast inte gör det. (Har för mig att det står i abonnemangsvillkoren dessutom) Nåja, abusegruppen kan som sagt spåra vem som använt kontona och sen är det en smal sak att åtgärda det.

Och jepp, om man blir påkommen kan man kallt räkna med att bli av med telefonen... Såna kunder tycker vi inte om. ;)

------------------
To be or not to be - that's not a question!

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Sen kan man ju fråga sig om inte de säkerhetsansvariga på Telia och snubben som kom på den braiga idén med att använda 020-nummer också borde få sina taskar avskurna?

------------------
Murphy's Law of Thermodynamics:
Things get worse under pressure.

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Vet inte, systemet har den trevliga funktionen att jag kan sitta och surfa hos en polare, men utan att det kommer på hans teleräka...

Jobbar inte med internetbiten längre, men jag tror att det finns "vanliga" abonnemang nu också...

------------------
To be or not to be - that's not a question!

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)