webForumDet fria alternativet

Tele2 tappar 17% av kunderna?

Medier & press

4 svar · 238 visningar · startad av Q

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg
Frågan#1

När Tele 2 i mitten av september bytte system för e-post uppstod en bugg som gjorde att samma mejl skickades flera gånger. Enligt en webbenkät som tidningen Computer Sweden har gjort kommer 17 procent av Tele 2:s kunder att byta leverantör.

Ytterligare 36 procent av kunderna överväger ett byte. Computer Sweden skriver att undersökningen inte har någon ambition att vara vetenskaplig, men tidningen menar att den kan ge en fingervisning om hur Tele 2 har hanterat ärendet.

Hoppsan. Har inte Tele2 så jag vet inte hur det upplevdes. Ni som råkade ut för det - kommentarer?

Citat från Telias intranät. ;)

------------------
To be or not to be - that's not a question!

Medlem sedan feb. 20001 270 inlägg

Har Tele2 på jobbet men så vitt jag minns så har jag inte råkat ut för detta bekymmret.. Dock har de lite problem med sina smtp och pop linor i bland vilket gör att det inte går att hämta epost eller skicka epost.. Detta bekymmret kommer och går och kan pågå under nästan en hel dag innan det börjar fungera igen! Mycket dåligt!

------------------
woodi

Svenska FF1
www.johan-skog.nu

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Kör med tele2... har inte märkt några dubbla mail, men däremot samma strul som woodi... kan tänka mig att byta om det dyker upp något bättre erbjudande för mig som V90 användare.

------------------
---Jippi!---

-PeW-

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Har tele2 men använder inte deras mailservrar. Däremot är inte uppkopplingen till belåtenhet. JAg tycker de är allmänt jobbiga. (Oups, fjortisuttryck.. :e)

------------------
Axel - Kid B
[Secret info™ part two Axel brukar wF:a samtidigt som han skriver labbrapporter.]

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Har oxå Tele2(swipnet) men har inte heller märkt av deras e-post problem :l :)

------------------
____
MVH
/C

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)