webForumDet fria alternativet

Ja, ont gör det nog....

Småprat

28 svar · 513 visningar · startad av Vide · sida 2 av 2

Frågan, av Vide

Kolla in dessa, något så ont har jag aldrig fått av att kolla på en filmsnutt... \varning för kalla kårar\ Skatare som får ont i benet Mvh, Vide \------------------ Kom hem till mig...

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19992 085 inlägg

Flyger man om man blir påkörd i 30km/h?
De du såg körde nog för fort för att bli påkörd i 30km/h är ju typ som att bli påkörd av en cyckel.

Fast jag har ju aldrig sett på en sån film så jag vet egentligen inte.

//M@rtin

Medlem sedan jan. 20001 006 inlägg

Väger cyklar närmare ett ton?

/j

Medlem sedan dec. 19992 085 inlägg

Nä.. Just det det var där skillnaden kom in i bilden. Tänkte inte på att kraften blev större av det. Jag är ju lite trött så här på mogonen :) Den fysiska delen av hjärnan har inte kommit igång än. (bara wF delen ;))

//M@rtin

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Själv blev jag påkörd i somras. Jag hade stannat vid ett trafikljus då en taxi körde på mig bakifrån. Det gick inte fort men det var nära att jag fick en whiplash. Det behöver inte gå speciellt fort. Det är stora krafter inblandade. :(

------------------
få, färre, färst

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

hähä så går det när man åker skate.

------------------
McD- Burgers for the people!

www.mcdz.net- Sveriges minsta portal :P

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Ang. påkörningar i 30 kmph:
När man kör halkbana på Gillinge i Sthlm får man prova på en grej som simulerar ett tvärstopp vid c:a 7kmph. Man flyger nästan ur stolen om man inte har fegsnöre på sig... hur det skulle gå i tretti har jag ingen som helst lust att tänka på. Huga...

------------------
-- spango
Internet ska vara kod, inte kul!

Många har väl säkert sett bilden i Körkortsboken där krafterna beskrivs i olika hastigheter.

7 km/h är som att stå upp och falla framåt och ta emot sig med händerna. Det kan man klara av utan att slå i ansiktet.

50 km/h är som att göra samma sak - från ett sjunde våningen i t.ex. ett hyreshus! Alltså ställa sig i ett fönster och sen bara falla rakt ut. När man sen kommer mot marken så ska man ta emot sig med händerna utan att slå i ansiktet i marken.

------------------
få, färre, färst

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

[debattillägg]
Den som tvivlar på krafternas betydelse kan ju alltid ställa sig på en släpkärra kopplad till en bil, be föraren om att köra i 30km/h och sen tvärnita....
[/debattinlägg]

Haumf... Jag har tidigare tävlingskört i rally och voltat en del och jag kan intyga att det är värre att köra klockrent in i ett träd i femtio än att rulla ut på en åker i 150...

--- O, ja ---

Någon som såg Colin McRae när han kraschade i Monte Carlo?
Det var en rätt saftig smäll.

------------------
få, färre, färst

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)