webForumDet fria alternativet

Tummen upp för sjukvården

Politik & samhälle

2 svar · 213 visningar · startad av Annelie

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg
Frågan#1

Säga vad man vill om alla usla politiker som ej vill dela med sig av kakan till sjukvården :( MEN de som jobbar på sjukhusen gör ju ett KANON jobb.

Jag fick ju åka in med ambulansen i onsdags, de killarna som var med var helt suveräna. Stannade t.o.m kvar på intaget tills de hade ett besked o satt o lugnade mej till jag skulle förflyttas :)

Kommer upp på en avd. får eget rum med toalett o dusch...Vilket lyx ! Ja med tanke på min "unga" ålder o åkomma får jag till svar att jag vill nog vara ensam .....Gulle dem !

Inte en gång kände jag ngt obehag av bristande vård , de var toppen allihopa. Gjorde verkligen allt de kunde.

http://www.annelie.nu/viewday.asp?day=9/29/2000

Här står det för er som är intresserade om varför jag hamnade på SöS .

Men ni andra , vad har ni för synpunkter o åsikter ?

------------------
Annelie

Skicka mej ett mail
Besök mej

"Din största fiende är du själv."

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Mina upplevelser är tyvärr inte de bästa. Åkte in där när jag var liten eftersom jag hade problem med njurarna.
Jag fick en alldeles egen säng - i väntrummet till röntgen!
Efter ett behövde jag gå på toaletten. Fick svaret: "Nej, du får göra det här."
En minut senare fick jag för första gången i mitt liv uppleva en katet. Jag hoppas verkligen att det också var sista gången jag använde en sån.

------------------
få, färre, färst

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Jag har rätt stor vana av sjukvården och kan därför med tyngd hålla med Annelie. Efter över 200 operationer i halsen märker man om man blir väl behandlad eller inte.

Tjejer och killar som jobbar inom vården gör ett otroligt bra jobb trots att de knappt får betalt! De lägger ner inte bara sin energi men också sin själ i sitt jobb. De vill verkligen alla väl och gör allt får att man ska må bättre.

Man önskar ibland att politikerna kunde inse att det skulle bli billigare i längden att betala sjuksköterskorna 2-3.000 mer i månaden istället för att de ska behöva säga upp sig i protest. Sedan anställer landstinget samma personal, fast nu är de anställda av ett personaluthyrningsföretag som debiterar 3 gånger så mycket! Sen skär de ner på personalen för att lönerna blir för höga.

Tro fan det!

En sjuksköterska förtjänar 18-20.000 i månaden istället för 15-16.000 som de får idag!

------------------
/Petra
Oh no, they killed Kenny!

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)