hej!
argggg blir så j*vla sur när jag ser sånt här, vet inte om jag borde ta med en address här, det passar sej nog inte, men nån som har hört talas om weirdnet ? en svensk sida som var uppe förrut, massa påkörda männinskor, skjutna, självmord, ja allt sånt, asså bilder, på däda människor, riktiga. är det laggligt ? passar det att slänga med en address här? blir så jävla äcklad av sånt.. där..
Usch! Men kan man tillåta barnporr så kan man nog tillåta vad som helst. Det saknas regler :q i detta annars så underbara internet. Iaf utryckliga regler. Det värsta är att många kids naturligtvis surfar på sån här skit - eftersom det är ballt att göra "förbjudna" saker...
Jag kan hålla med för två årsen när jag gick i 9:an så hade jag en del i min klass som kollade på sånt här men de blev avstängda från data salen inte nog med att de tittade på självmords bilder m.m Utan de kollade även på nekrofil bilder x( man blir så j**la arg så det är inte sant!!
Fattar inte vitsen med att kolla på sånt här allt sånt här borde föbjudas och så borde de bli ett riktigt hårt fängelse straff m.m för den som bryter mot denna lagen!!
Samt den lagen borde gälla de som tittar på sånt här oxå!
Att det är lagligt är det nog tyvärr...Eventuellt kan det ju vara så att de har stulit bilderna från tex polisen eller nått sådant då är det ju direkt straffbart. Försöker att hålla mig från sådana sidor.
Att publicera bilder på döda människor är med största sannolikhet inte olagligt, rent generellt (då skulle många böcker som inriktar sig på att utbilda våra läkare vara olagliga). Men däremot kan det finnas specialfall som McD nämner. Går inte att säga utan att utreda varje fall.
Och det är väl f.ö. frivilligt att besöka sådana sidor? Bara att låta bli om man inte vill (och råkar man komma in på en sådan sida av misstag så finns det i.a.f. i min webläsare en knapp med en bakåtpil jag kan använda).
När det gäller dagstidningar till exempel så tas det många såna där äckliga bilder men de publiceras aldrig, med hänsyn till anhöriga (framförallt) och till människor som är överkänsliga. Så det är inte olagligt, men fruktansvärt osmakligt. Man lär ju sätta fruktostteet i halsen om man ser en mosat lik på förstasidan.
------------------
/Petra
Oh no, they killed Kenny!
Kanske inte dröjer så länge innan såna bilder hamnar på frukostbordet i morgontidningen. Att titta på nyhetsmorgon på TV ihop med frukost har ungefär samma effekt. Kommer ihåg när grabben var 2år och det var "Tom & Jerry" kl 06:47 och jag gick och satte på fika. Precis när jag skulle hälla upp kaffet så började han stortjuta, så jag sprang in och fick se massakrarna från ex-Jugoslavien, med stympade kroppar och allt, läckert serverat omedelbart efter barnprogrammen. Någon vill verkligen att vi ska bli avtrubbade i tidiga år :q
På nätet väljer du själv vad du vill se. Vill du inte se döda människor låter du bli att besöka sådana siter. Jag har surfat på nätet i ett antal år nu och jag har bara stött på en sådan site en gång och då stängde jag webbläsarfönstret direkt då jag såg rubriken.
Det lär inte vara olagligt att publicera sådana bilder.. varför skulle det vara det?