AAxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg MAn ska använde de verktyg man har ja.. Jag har både Flash 4 och BBEdit (macvariant av Homesite), vilka inte är helt billiga program. Men använder jag dem? Nä. Tycker att jag borde göra det.. :e Nu handkodar jag antingen direkt i DW eller i Skriv text (typ anteckningar).
Att wysiwygsidor skulle vara sämre än handkodade är en ren lögn. Däremot är det som PeW säger, JavaScripts och liknande kan man lämna DW utanför. Om man inte (som jag) är kass på det och är lat. hehe :e
------------------
Axel - Nu med ny signatur som klarar 40° tvätt och inte kladdar!
Är BBEdit som Homesite? Jag har testat BBEdit lite och det ser ut som Notepad fast med lite mer funktioner.
Skriv text är däremot helt suveränt. Mitt favorit program på mac! :e
Redigering: Kanske inte framgår att jag menar att BBEdit lite är samma som BBEdit light och inte att jag provat det lite. :)
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
[Redigerat av Erik Juhlin den 26 sep 2000]
AAxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg /me har mest fått illusionen av detta då jag aldrig ens sett homesite.. :e
------------------
Axel - Nu med ny signatur som klarar 40° tvätt och inte kladdar!
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggMetapad, hur är den i jämförelse med Notepad+?
Skulle vara intressant att veta alltså.
OBS! Jag har inte missat att trycka shift när jag slog in plustecknet. Programmet heter Notepad+ :e
------------------
Kim Halderot - med rätt att snora
VideMedlem sedan dec. 19998 577 inläggHomesite är ett mycket kompetent program enligt mig... det finns designläge även om jag nästan aldrig använder det (tyvärr?)... Jag har tagit en screenshot på programet i action hemma hos mig...: http://www.webeye.nu/images/homesite.gif
Mvh, Vide
------------------
Kom hem till mig...
[Redigerat av Vide den 26 sep 2000]
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggJo, Homesite är ett mycket bra program enligt mig med. :)
Däremot vill jag ha en större skärm. Ingen som vill ge bort en 21"?
------------------
Själv föredrar jag som sagt Homesite 2.0.. :) http://www.juhlin.nu/homesite2.gif
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
CcascaMedlem sedan feb. 20005 891 inlägg Själv är jag ännu ett HomeSite-fan, fast lite svårare tabeller och sånt (som jag inte orkar koda för hand) använder jag DW till.
När jag gör sidor strukturerar jag upp sidornas design på papper och funderar ut hur koden ska se ut och sen kör jag bara på. Så jag tycker det går lika fort utan riktlinjer i DW som det går med fasta riktlinjer i HomeSite. :)
------------------
Märks det att jag är röd?
MmurofbewMedlem sedan juni 2000229 inlägg
Om man skriver en begriplig kod så är det enklare att uppdatera än med en editor..
Det stämmer kanske om man gör ett par småsidor för hemmabruk. Har man däremot en stor webbplats att administrera blir det HELT ohållbart att sitta och kladda med Anteckningar. Jag talar av egen erfarenhet då jag arbetat i ett par år på en av Sveriges största webbplatser.
GGustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg Vad det egentligen handlar om är väl att på stora webplatser bygga sidorna så dynamiska som möjligt.
Metapad vs Notepad+
Ingen aning...men Metapad har iaf alla de funktioner jag saknade i Notepad. Hitta till rad, byta ut ord, Launch in browser, kortkommandom till Spara och sånt... ;) I LÖÖÖÖÖVE IT!!!
Förresten, nån som vet om Composer i 6:an kommer att bli bra? Kollade den i preview-release'n och det verkade ju inte vara nån större skillnad mot föregående versioner.
KimMedlem sedan jan. 20007 697 inläggDet verkar som att Metapad och Notepad+ är väldigt lika. :)
------------------
Ne tyvärr Kim så har jag inte någon 21" att ge bort... men det vore väl ganska smidigt att ha en 19" där man har browsern me sidan uppe och en 15" tft jämte med kod? tycker jag verkar smidigt!
PpimmeMedlem sedan sep. 20011 086 inlägg Själv kör jag Editplus till all kodning förutom java.. då är Eclipse bäst
BBendroMedlem sedan jan. 20013 039 inlägg Kodar enbart för husbehov i nuläget annars hade jag kanske tittat närmare på DW. Men nu kör jag med HTML-Kit och tycker det funkar helt o.k, och det gör ju inget att det är gratis.
En fördel är att det finns ett hyfsat urval av plug-ins som ger lite extra funktionalitet.
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inläggNä... "New user finds old thread" :e
TThACRoWMedlem sedan dec. 2001314 inlägg Handkodat har jag alltid gjort. Använder dock UltraEdit, men det är ju bara för att få färg på taggarna.
/r Gammal tråd ju... hmmm