Lat?
36 svar · 484 visningar · startad av Axel
Ganska ;)
------------------
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu" TARGET=_blank>LifeStyleShop.nu!</A>
Nej, det tycker jag inte. Klart man ska använda de verktyg som finns.
Sen att det är väldigt bra om man kan själva kodandet så man kan gå in och ändra i efterhand, är ju kanonbra! :)
------------------
Kim Halderot - med rätt att snora
Handkodandets tid är nog förbi snart. I princip ALLA som jag känner som sysslar med någon typ av webbdesign använder sig av DW, FrontPage eller liknande program. De säger dock att de bara handkodar men det är rent skitsnack. Visserligen vet jag att samtliga av dessa klarar av handkodning och har gjort det i många år men jag förstår inte varför ingen törs erkänna att de använder sig av ett verktyg.
Jag har använt mig av DW länge, fast nu börjar man nästan gå tebaka till handkodning, iaf när man håller på med PHP
------------------
I have devil in my head
Jag brukar göra mycket grovarbete i Dreamweaver och sedan fixa till sidan till bra kod själv. Lager och sånt är ju skitlätt i Dreamweaver så det orkar jag inte göra själv, dessutom har jag ju ingen anledning.. ;)
Php och sånt måste man väl kladda in på vanligt vis. Det är iaf lättare.. :)
------------------
Axel - Nu med ny signatur som klarar 40° tvätt och inte kladdar!
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#AA542B"><?php
echo "Jag använder Dreamweaver för att göra grunden och därefter Homesite";
?>
Kolla kolla! Jag kan PHP! :e
------------------
matti.intelligens.nu
DW fungerar som en grund på mina objekt, sen blir det iaf att jag redigerar direkt i koden eftersom det går snabbare. Scripten föredrar jag att göra för hand eftersom DW genererar så in i h...e mycket rörig kod där. Ser ingen anledning till att låta bra verktyg ligga och damma...
Lat? Nä, det blir mer effektiv använding av tiden.
------------------
---Jippi!---
-PeW-
[Redigerat av PeW den 26 sep 2000]
Jag har Drömvävaren på min dator men har aldrig använt den. För det första så kan jag noll om programmet (ska n og köpa en bok) och för det andra så är det att man måste switcha så mycket mellan programmen när man proggar php/asp/whatever
------------------
Fatal Error: Call to undefined function:
brain() in ./self.php on line 1
Jag använder inte själv DW nu. Däremot kör jag Homesite vilket fungerar väldigt bra.
Men det är klar att man ska använda de verktyg man har tillgång till. Självklart är det så. Varför slita onödigt mycket när man kan göra det lätt för sig? :)
------------------
Verktygsmenyn har du en fyrkant med lite spetsiga hörn, för musen över verktygen så ser du att det kommer fram hjälptext när det står Layer :) så har du hamnat rätt... bara och markera verktyget och sedan in på din sida i arbetsfönstret och dra en fyrkant det var första layern osv osv...
------------------
[McD - Burgers for the people!]
Bara viljan finns så finns också hoppet!
Fattar inte vitsen med att använda en WYSIWYG-editor. Varje gång jag använt det har jag blivit tvungen att gå in i koden för att få det som jag vill ha det och då tr det nästan längre tid.
Okej om man ska designa en sida och vill se bättre hur man vill ha det, men jag designar ändå alltid mina sidor i Photoshop eller Paint Shop Pro.
Homesite 2.0 rules! :e
Redigering: Viktigt att nämna att det är tvåan jag använder! :)
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
[Redigerat av Erik Juhlin den 26 sep 2000]
Håller med Erik: Det tar längre tid med WYSIWYG. Det är dags att skaffa ny signatur:
------------------
-- spango
Internet ska vara kod, inte kul!
Är du helt bakom flötet eller? :q Det tar väl ändå längre tid att skriva 500 rader kod än att placera ut tabeller som man vill ha dom med en WYSIWYG-editor.
En webmaster på ett stort företag skulle inte ha en chans att hinna administrera en massa sidor om han skulle sitta med kod hela tiden. Just därför är dessa WYSIWYG-editorer väldigt användbara.
------------------
Kim: Om man skriver en begriplig kod så är det enklare att uppdatera än med en editor.. Så tycker jag iaf ;)
WYSIWYG funkar inte lika bra som en manuellt kodad sida.
Håller med signaturen ovan: Internet ska vara kod, inte kul! :e
------------------
Min morbror är webmaster på http://www.ams.se i Kalmar län.
Tror du att en sån som han skulle ha tid att göra om varje sida i hela Kalmar län genom att sitta och koda?
Inte en rimlig chans! Han skulle få sitta och jobba över flera timmar per dag i såna fall.
------------------
Hur snabbt det går beror på ju på vad man är van vid.. fast jag tror att man ändå vinner rätt mycket tid om man vet hur man ska använda WYSIWYG editorer.. om någon ger mig massa bilder och en skiss på hur sidan ska se ut fixar jag html-koden VÄLDIGT snabbt i Dreamweaver eftersom jag har använt det programmet i två år..men spango här har kanske ingen aning om hur man ska göra i wysiwyg-program så han skriver koden mycket fortare i Homesite. ;)
Det är faktiskt inte speciellt ofta man behöver gå in i källkoden och rota om man har en bra wysiwyg-editor och man vet vad man gör. :)
Förresten, ni som inte kör med wysiwyg, ritar ni era bilder pixel för pixel i Paint också? :D
WYSIWYG funkar inte lika bra som en manuellt kodad sida.
Jo då..
------------------
matti.intelligens.nu
Förresten, ni som inte kör med wysiwyg, ritar ni era bilder pixel för pixel i Paint också
Inte jag, men Fv02 tror jag använder sig av den tekniken.. :e
------------------
Jag kanske inte ska säga nåt med tanke på att den enda WYSIWYG-editorn jag har använt är NS Composer. ;)
Men faktum är att jag har gjort grunden till alla websidor jag gjort och det har funkat ganska hyfsat...jag gillar Composer!
Men nu när jag började göra en ny personlig sida så tyckte jag att det skulle vara kul att skriva allting i Metapad (som rockar fett).
Och grejen är den att det har gått både snabbare och smidigare än med Composer...fastän jag har jobbat i Composer i 5-6 år nu. Plus att man har mycket bättre koll på vad som händer...
Men visst...ska jag göra en sida med en bild och lite text så gör jag det självklart i Composer...orkar ju inte sitta och skriva kod för åäö om man inte behöver... ;) Men ska man börja blanda in dhtml och javascript så är det Metapad som gäller!