När man börjar med personliga angrepp har det absolut gått för långt!
Det ska inte finnas ett enda här på webforum, är min åsikt!
/Palle - http://dagenssajt.nu
15 svar · 230 visningar · startad av a
Hej webForumdebattör!
Kan ni beskriva vad ni anser är lägsta möjliga acceptabla nivå i detta forum? Jag blir så ledsen när jag ser att människor far illa för att det finns forummedlemmar som inte har förstånd/vilja att föra en diskussion på ett någorlunda nyanserat och konstruktivt sätt. Jag kom till webForum för att jag tycker om att diskutera, ventilera frågor och svara på andras funderingar. Vad som gjorde att webForum så snabbt blev mitt favoritforum var den positiva attityden som följde debatten. Det var helt enkelt väldigt trevligt att få inblick i hur andra tyckte och tänkte, ibland hade vi samma åsikt, ibland inte. Men man RESPEKTERADE varandra, man förde diskussionen på ett konstruktivt sätt, man hoppade inte på varandra och man försökte inte att skada.
Jag vet inte vad du tycker men själv anser jag att klimatet blivit hårdare här. Jag vill inte vara med på det tåget, jag vill fortsätta att utmana och utmanas i diskussioner och frågeställningar, men jag vill under inga förutsättningar bli påhoppad och hånad.
Jag kräver inte att du tycker som jag, men jag kräver en vettig och saklig förklaring av vad det är som du misstycker med mig om. Jag respekterar dig precis som du är och hoppas att du respekterar mig, i gammal hederlig webForumanda.
När man börjar med personliga angrepp har det absolut gått för långt!
Det ska inte finnas ett enda här på webforum, är min åsikt!
/Palle - http://dagenssajt.nu
Heller helt med åvanstående talare!
När jag kom till wF så var det som fick mig att stanna den höga nivån på debatterna och den kamratliga stämningen! 
Problemet kanske bottnar lite i att det blir svårare att vara kamratlig när det finns snart 1000 medlemmar..?
Eller så beror det på att det är höst och alla är trötta och har mycket jobb att fixa... 
------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<
När man blir "kamratlig" så kanske det även blir negativt ibland, precis som annars. Fast det spårar ur när det går till rena grälen, det blir ju ganska så trist läsning för alla andra + att det blir svårt att värja sig för de inblandade. Kanske forumledaren skulle införa en "ta i örat" ikon som han placerar vid lämpligt inlägg?
------------------
---Jippi!---
-PeW-
Forumledarens roll på wF är inte att "Ta medlemmarna i örat".. 
Det är väldigt synd att det blir osämja mellan oss här i forumet och jag hoppas än en gång att det inte trappas upp ytterligare samt att de nu berörda parterna kramas istället för att munhuggas mera.
------------------
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu/bire" TARGET=_blank>BIRE The Hemsida</A> - En mental frizon utan onödiga undersidor
Alla har sin rätt till en egen åsikt och detta SKALL repekteras av ALLA andra även fast man inte håller med. Och bara för att vi sitter på internet betyder inte att vi sitter och diskuterar med kalla robotar, det tror jag alla är med på. Visa hänsyn till andra så visas du hänsyn tillbaka, behandla andra som du vill bli behandlad själv, detta borde alla tänka på före det att man trycker på 'posta'.
Min åsikt är att man ALDRIG skall gå så långt att man gör ett påhopp. Jag repekterar allas åsikter här i forumet, även om jag inte står bakom alla av dom, och jag hoppas att alla repekterar mina åsikter också.
Säg hellre 'förlåt' än att trappa upp och ta till hårdhanskarna, det mår alla bra av...
Mvh, Vide
------------------
Kom hem till mig...
Håller med föregående talare.
Bire, du har rätt i att det inte är forumledarnas roll att "ta i örat", men ni brukar ju säga till ibland och då kunde det ju vara lite humoristiskt med en "ta i örat" ikon... (humor kan motverka ilska)
Äsch! Det var bara en tanke. Men en "förlåt mig" ikon då?
------------------
---Jippi!---
-PeW-
[Redigerat av PeW den 16 sep 2000]
PeW: Jag förstår hur du menar och kan kanske hålla med dig om att det skulle va lite mer lättsamt att säga till om man hade en sån ikon..
Men jag tror inte att vi skulle få ensamrätt på den ikonen 
------------------
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu/bire" TARGET=_blank>BIRE The Hemsida</A> - En mental frizon utan onödiga undersidor
Tror att det kan ha lite med alla nya medlemmar att göra. Inget illa om er! Absolut inte. Men det gör att man lixom inte riktigt kan hålla koll på alla och det kanske gör att det inte blir lika kamratligt och att man inte bryr sig om varandra, vad tror ni 
------------------
<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
Eller så blir man som en stor familj. Säg mig den familj som har klarat sig utan bråk i någon form?
------------------
Agent 002 - med rätt att surfa
Det var nog 8 år sedan vi bråkade i min familj... men att bli en familj är nog ingen lösning... Och bråk är väl inget att eftersträva heller...
Mvh, Vide
------------------
Kom hem till mig...
Tack för det inlägget a!
Väl formulerat.
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum