webForumDet fria alternativet

Seat Leon

Bilar & fordon

11 svar · 470 visningar · startad av Brimba

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg
Frågan#1

Hej!

Känner ni till Seat Leon?
Vad tycker ni om den?

Jag har idag en Seat Ibiza -95 som fungerar perfekt, saknar rost och är allmänt gó att köra, men saknar tyvärr AC, vilket kanske inte gör så mycket då vi är påväg mot en kall vinter. Men hur som helst skulle det vara trevligt med en ny bil, jag ville länge köpa V70 den gamla modellen, eller jag har sedan den introducerades velat köpa den, men som ni säkert vet är den inte gratis, vilket jag tycker är lite synd. Därmed skulle man kunna göra ett extra stopp till en "mellan" bil, vilken skulle vara just Seat Leon. Självklart skall jag utrusta den och mitt pris landar på ca 167.000, vilket är klart billigare än Volvon, men jag undrar om någon har några erfarenheter av Seat Leon, som ni isåfall skulle tänka er att dela med er.

Jag anser att Seat Leon är en extremt bra bil, dels passar designen mig, sedan att den har lagom kräm i motorn så att man kan köra om lätt gör inte saken sämre, sedan har den alla bekvämligheter som jag önskar, AC/elbackspeglar/cd-växlare/farthållare/fönsterhissar/airbags osv osv.

Men återigen, jag önskar kommentarer om denna bil, samt om ni tycker att jag istället kan behålla min Ibiza ett tag till och köpa den bil jag ändå tänkt köpa senare. Fast problemet är att jag endast tycker om den gamla V70:n, jag tänker inte köpa den nya versionen, så för varje dag som går blir min tänka bil äldre, eftersom det inte kommer några nya.

Men tacksam för kommentarer.

P.S

Det finns inte något "motorforum" därav postade jag inlägget här.

D.S

Tack!

------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba

www.datormaklarna.se
patrik@datormaklarna.se

[Redigerat av Brimba den 05 sep 2000]

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

har "bara" provkört en men WOOOW den var grym !!!!

------------------

____
MVH
/C

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Har haft ett gott öga till Seat sen jag körde Toledo på bilskolan... Klämde lite på en Leon på Bilmässan i Sthlm i våras och den verkade kanon!

Du kan få en hundralapp för Ibizan när du skaffat din Leon, Brimba...

------------------
Alla rättigheter kopierade. All reservering förbjuden.

Bjuder du över 420st hundralappar är bilen din!

Den är en mycket välvårdard familjebil, som min syster köpte helt ny, som jag sedan köpte utav henne.

Ha det bra!

------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba

www.datormaklarna.se
patrik@datormaklarna.se

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Jag måste gilla den.

gunnar@leon.se

Nä, en hundring sa jag! Släng med bilstereon och full tank så kan du få två hundringar...

Hum, 42 loppor för en 95a... Var är det för modell i övrigt? Motor osv... Dvs som Christer Klämming sa: Hur mycket lull-lull?

------------------

En kille som jag känner köpte en likadan bil som jag har fast han hade bucklor osv på sin bil, för 54000.
Så 42000 är inte speciellt dyrt.

Det är inte så mycket lull lull

Det är Airbags, manuellfönsterhiss, larm, centrallås, luftkonditionering (om man kör i alperna), sätesvärmare.

Gunnar, japp, jag har tänkt mycket på dig när jag har tittat på bilen. Det var en fräck domän tycker jag!

Ha det bra!

------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba

www.datormaklarna.se
patrik@datormaklarna.se

Nä, jag har inte heller AC i Peugeouten - däremot har jag TD!

TvärDrag...

------------------

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

jag har alldeles för många <td>.

------------------
<A HREF="http://www.cartman.nu" TARGET=_blank>
det man inte minns har inte hänt.
hit med en berka!</A>

Yo, Brimbaman! Vet inte om du slagit till än, men i Auto Motor & Sport skriver de om Leon med 1,4-motorn som man tydligen inte ska skaffa. På tok för trött tydligen. 1,6 och 1,8 är mycket bättre enligt dem. Överlag får Leon goda betyg och toppmodellen med fyrhjulsdrift får ett ord: Totalbus! :)

Fast jag vill ha en Honda HR-V. :e

------------------

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Jag har en Bilsport där hemma som gör ett test med massa GTI-bilar.

Seat Leon får högst betyg om jag inte minns fel.

Så här skrev dom:

När spanjoren får sträcka ut är det ingen av konkurrenterna som hänger med.

Plus att jag tycker att den är grymt snygg! Man ser den ju i trafiken...till skillnad från en V70. ;)

Jag skulle ha köpt en sån istället för min sprillans nya Polo om jag inte hade väntat på min Mustang som ALDRIG verkar komma... :(

Men en sak verkar alla vara överens om...den största motorn behövs i Leon:en om den ska vara riktigt underhållande...och köper man en sån bil så vill man väl att den ska vara underhållande? :e

Leon med 1,4-motorn som man tydligen inte ska skaffa. På tok för trött tydligen. 1,6 och 1,8 är mycket bättre enligt dem

Jag har aldrig tänkt köpa 1,4an utan det är 1.6an jag sneglar mot.

1,8an har jag "hört" skall vara en sämre motor, men det är inget jag har några som helst bevis för.

Så troligtvis skulle det bli 1,6an när det väl blir aktuellt.

Leon är ju en komplett bil :e

• Familjebil #1
  • Bra lastutrymme
  • Körglädje
  • Säker (säkert)
  • Bra köregenskaper (väghållning)
  • Bensinsnål
  • Bra med kringutrustning
  • osv
  • osv

Ha det bra!

Om någon vill, så kan ni få scanna in de tester ni har hemma angående Seat leon och skicka till mig .

Tack!

------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba

[Redigerat av Brimba den 20 sep 2000]

274 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)