webForumDet fria alternativet

Hon 20...Han 23

Politik & samhälle

29 svar · 427 visningar · startad av nanne · sida 2 av 2

Frågan, av nanne

Könsdiskriminerande av allra högsta grad säjer jag. Men finns det nån lag som går emot såna fasoner? \------------------ Fatal Error: Call to undefined function: brain() in ./self.php on line 1 nanne.net

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19991 749 inlägg

Hmm.. nästa gång jag går ut ska jag nog prata lite med personalen om vad de ser på saken. Nån som känner någon krogägare som kan komma in och ge sin syn på saken?

Förövrigt så är det så att när man är uppe i 20års ålder så har vi killar kommit ikapp tjejerna när det gäller mognad.

Att säja att 100 killar stökar ner mer än 100 tjejer tror jag inte ett smack på. Tjejer kan vara minst lika sviniga som oss.

------------------
Fatal Error: Call to undefined function:
brain() in ./self.php on line 1

nanne.net

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Tycker att alla ställen borde ha sån där face check. Kommer det en kille som är "för ung" så borde han komma in ändå om vakten tycker att han ser städad ut.

Fast det lägger ju massa på vakternas axlar...

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Kommer det en kille som är "för ung" så borde han komma in ändå om vakten tycker att han ser städad ut

Det skulle ju vara än värre, då skulle ju vakten helt godtyckligt kunna bestämma vilka som är värdiga att släppas in och vilka som inte är det.

Det enda rätta är att en och samma åldersgräns tillämpas rakt av, oberoende av kön, hudfärg eller andra preferenser. Om krogen inte vill ha bråkiga 20-åriga killar så får dom väl höja åldersgränsen till 23, men då skall den gälla för samtliga.

------------------
Murphy's Law of Thermodynamics:
Things get worse under pressure.

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Tjejer vill ha äldre killar och killar vill ha yngre tjejer.

Då funkar det ju! :e

Synd bara att detta inte gäller alla...

Medlem sedan maj 2000755 inlägg

Hmm, rent juridisk går detta inte att komma åt med rådande tillämpning av lagstiftningen.

Jag tycker att reglerna är lite konstiga jag med, men något gör att det är mindre bråk, okontrollerbar fylla och svineri samt trevligare atmosfär på ställen där det är högre åldersgräns för killar, eller jag upplever det så i alla fall.

Men jag tror att det bästa hade varit att höja åldersgränserna för alla ställen till minst 23, både för killar och tjejer.

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Så det är helt lagligt med könsåldersdiskriminering?

------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Tycker också det låter rätt skumt. :l

------------------
Alla rättigheter kopierade. All reservering förbjuden.

Ja. Såsom lagen tillämpas idag går det inte att komma åt detta fenomen.

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Då får vi kräva en lagändring.

Ska inte ALLA behandlas lika oavsett kön, ålder, läggning och ursprung? Var det inte det jämställdhet handlade om? Eller är det bara som det borde vara men det spelar ingen roll om det är så?

------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...

Det fina är att det inte behövs någon lagändring utan bara klara direktiv om hur den skall tillämpas på detta och liknande områden.

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)