webForumDet fria alternativet

Hon 20...Han 23

Politik & samhälle

29 svar · 427 visningar · startad av nanne

Medlem sedan dec. 19991 749 inlägg
Frågan#1

Könsdiskriminerande av allra högsta grad säjer jag.

Men finns det nån lag som går emot såna fasoner?

------------------
Fatal Error: Call to undefined function:
brain() in ./self.php on line 1

nanne.net

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Tack Nanne, för att du uppmärksammar detta igen. Könsdiskriminering handlar inte bara om lika löner för lika arbete utan också om hur man behandlar folk. Detta måste gå under jämställdhetslagen. Alla ska behandlas lika!

------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Jag har heller aldrig förstått de där reglerna :o

------------------
Agent 002 - med rätt att surfa

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag tycker det är helt ok om man släpper in 20åriga tjejer på ett ställe som normalt har 22-25årsgräns.

------------------
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu/bire" TARGET=_blank>BIRE The Hemsida</A> - En mental frizon utan onödiga undersidor

Bire, du tycker det är helt okej att tjejerna får komma in när de är 20 och killarna måste vänta fem år till? Då måste tjejerna skaffa fem år äldre killar får att komma in. :(

------------------
- Swey

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Olika åldersgränser är helt klart diskriminering! En krögare har all rätt i världen att sätta åldersgränser, men det får inte vara olika - lagstiftningen är tydligen solklar på den punkten.

Men det har ju gått så långt att det mer eller mindre är praxis att ha olika gränser. Krögarna försvarar sig med att brudarna drar in mer stålar - blir oftare bjudna på dricka och unga killar har oftast inte tillräckligt med pengar själva för att vara intressanta att släppa in.

Iofs är man tillräckligt gammal och gaggig för att komma in överallt nu, men jag tycker fortfarande inte om det. :e

------------------
Alla rättigheter kopierade. All reservering förbjuden.

Swey: Ja, jag tycker att 20åriga tjejer kan sköta sig bättre på krogen än var 20åriga killar gör.

------------------
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu/bire" TARGET=_blank>BIRE The Hemsida</A> - En mental frizon utan onödiga undersidor

Tror det bottnar en del i att allt för många manliga ungdomar har svårt för detta med alkohol och att visa övriga gäster hänsyn och respekt.

Ställen där man har en allt för ungdomlig publik, brukar allt för fort bli ganska stökiga ställen.

Tyvärr, då många yngre är väldigt trevliga och ute och roar sig med goda syften

//Demo

Jag läste inte "krogen" någonstans. Allt jag såg var olika åldersgränser för olika kön. Det är inte bara på krogen som det är det. Om man nu inte vill ha ungdomar så får man höja åldersgränsen till 25 för BÅDA könen. Kön har ingenting med mognad att göra.

------------------
- Swey

[Redigerat av Swey den 19 sep 2000]

Nog tror jag att en 20-årig kvinna är mer mogen, än en 20-årig man.

Vet förstås inte om så är fallet, men jag har fått det intrycket.

//Demo

Om man nu ska snacka krogen så är det ganska enkelt:

Ett killgäng på 20år svinar ner samt förstör mer än vad ett tjejgäng gör i samma ålder.

Att krögarna släpper in tjejer som är yngre bidrar till att det kommer fler killar till det stället ;)

Men visst mognar väl tjejer snabbare än vad vi killar gör va?

Vad jag vet så är det väl bara krogar som har olika åldersgränser?

------------------

Bire, har du tänkt på att du alltid är emot mig? Jag undrar varför egentligen.

Könsdiskriminering är ALLTID FEL oavsett om vissa killar stökar ned. Då får man kasta ut den enskilde istället för att diskrimerna alla killar.

Iofs. struntar jag fullständigt i krogen eftersom jag aldrig i hela mitt liv kommer sätta min fot där! Värre ställe får man leta efter.

------------------
- Swey

Bire, har du tänkt på att du alltid är emot mig? Jag undrar varför egentligen.

Mest troligt så tycker vi helt olika! ;)

------------------

Att generalisera så där känns lite fel. Jag vet att jag aldrig skulle stöka till mer än vad en tjej skulle göra. Jag är, om jag får säga det själv, en ganska välstädad och ordnad person och ställer inte gärna till med kalas för städare på t.ex. en krog. Sen till det som Swey sa: Vad ska jag göra på en krog? Kommer nog inte gå dit, i alla fall inte på kvällar och nätter. Möjligtvis på dagar för att äta, men inte annars.

------------------

Kim, man behöver inte generalisera.

100 fulla 20-åriga grabbar stökar ned och bråkar mer än 100 tjejer i samma ålder.

Så är det bara, tyvärr!
Men fråga mig inte varför det skall behöva vara så?

//Demo

[Redigerat av demo den 19 sep 2000]

Varför ska "man" alltid sopa smutsen under mattan?? Se till att pojkarna inte stökar ned istället för att låta de vara kvar på gatan. Jag är säker på att det är möjligt.

------------------
- Swey

Swey, jo det kan nog ligga något i det du säger.
Men förklaringen till ålderskillnaden tror jag dock beror på det jag tidigare nämnt.

//Demo

[Redigerat av demo den 19 sep 2000]

Varför ska alla behöva lida för att några inte kan sköta sig? Det är ju som de här affärsägarna som inte släppte in invandrare i sin butik eftersom några zigenare hade snott där.
Det är ju sjukt!

------------------

Medlem sedan feb. 20001 270 inlägg

Swey
Se till att pojkarna inte stökar ned istället
Detta skulle förmodligen betyda att yngre killar kan få komma in på krogen men inte handla något! Skulel inte heller vara så skoj.. För inte kan vakter och personal på en krog gå runt och vara "barnvakt" och se till att de sköter sig!?

------------------
woodi

Svenska FF1
www.johan-skog.nu

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg

Jag tackar nanne för denna tråd.

Jag tycker det är helt ok om man släpper in 20åriga tjejer på ett ställe som normalt har 22-25årsgräns.

Hur kan det vara rättvist att om jag går ut med min flickvän, och vi är lika gamla och hon får komma in, medan jag får stå ute och frysa tills mina tår ramlar av, och sedan får åka ambulans?
Är det rättvist?

Hur kan någon lag acceptera diskriminering av detta slag?

Varför ska alla behöva lida för att några inte kan sköta sig? Det är ju som de här affärsägarna som inte släppte in invandrare i sin butik eftersom några zigenare hade snott där.
Det är ju sjukt!

Jag håller helt klart med dig, varför skall man då ha lagar över huvudtaget som motverkar diskriminering om de "överordnade" ändå ser mellan fingrarna med dem?

Tack!

MAh
Patrik

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)