Nollning på gymnasiet? Att dom aldrig lär sig.
Den enda nollning som är kul är ju den på högskolan. 
------------------
Agent 002 - med rätt att surfa
21 svar · 839 visningar · startad av Freestyler
Nollning på gymnasiet? Att dom aldrig lär sig.
Den enda nollning som är kul är ju den på högskolan. 
------------------
Gymnasienollning har ju ett penalistiskt-rykte/skimmer över sig. Mycket på grund av att det inte finns någon direkt koll på nollningsaktiviteterna som det finns på högskolan. Jag tycker att det nästan varje höst ploppar upp ett par artiklar i tidningarna om gymnasienollningar som gått över styr.
------------------
Murphy's Law of Thermodynamics:
Things get worse under pressure.
Hört om nollningen uppe i åre, (Hotel o Turism), (förra året) mycket skriverier i tidningarna, hehe den spåra helt ut.
Krashade bilar, mm 
------------------
Simpa - På väg mot Topp 25 .
Inte högskolenollningen. Den är högst frivillig, och går ut på vanliga lekar. Dessa aktiviteter innehåller inte en massa äckel som urin från djur och liknande som tydligen har förekommit på vissa gymnasieskolor.
Nollningen här var ju trots allt kul!
------------------
Efter jag och min årskull blev nollade, så förbjöds nolling inom HR programmet.
Då kan ni förstå att det var riktigt grymt. Usch, det nästan så at man känner lukten av den sura strömmingen än..

------------------
-=-=-=-=-=-
Mvh Hallgren
Forumledare
True Design
-=-=-=-=-=-
När jag Nollade fick vi bita huvudet av en torsk! Eller var det en gammelgädda? 
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com
"Your mouse has moved. Windows will now restart to accept the changes."
Gymnasienollning har ju ett penalistiskt-rykte/skimmer över sig. Mycket på grund av att det inte finns någon direkt koll på nollningsaktiviteterna som det finns på högskolan. Jag tycker att det nästan varje höst ploppar upp ett par artiklar i tidningarna om gymnasienollningar som gått över styr.
Tja, här i GBG har åklagare satt igång en utredning angående vad som hände på en av chalmeristernas basufester (sexuellt ofredande tror jag misstanken handlade om), så det är ju inget unikt för gymnasiet verkar det som. Att det går överstyr menar jag.
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
Jag kommer ihåg att vi hade nollning till och med på högstadiet. Det var några få stackare utav dom ny tillkommna 7:orna som fick sig en dusch i toaletten med huvudet före. 
Det fick förstås inte fortsätta speciellt länge.....bara tills rektorn på skolan fick reda på det.(typ 4år)
Det var ju det att ingen utav dom små 7:orna vågade säga nått till nån eftersom dom var rädda för 9:orna.
Det kan man snacka om att gå i över styr. Jag var skit rädd för att bli nollad när ja kom till högstadiet.....men jag klarade mig 
------------------
TeNgBlAd
NordicDreamDesign
"Stå på dig annars gör någon annan det"
[Redigerat av Tengblad den 19 sep 2000]
Blackan? Huu, min nollning där 1990 blev omtalad i hela stan... :e
Klädstreck på Stureplan, sen tog vi hela jävla klädstrecket och sprang med det utmed fiiina Biblioteksgatan till Norrmalmstorg, allihopa utspökade till bönder, spöken osv. Fotboll i dammen vid Observatorielunden, uppförde en "pjäs" i fontänen i Kungsan, nåt tempokutande i en liten damm i parken vid Kungliga Biblioteket och så vidare...
Året efter bytte jag till Bromma där jag hörde vilda rykten om en tidigare nollning där de tvingats hoppa i vattnet från Nockebybron! Med tanke på att bron är typ 15-20 meter hög (eller är det mer, Styler?) och att den gamla låga träbrons pålar är kvar under vattenytan... *brr*
Sen kom jag till Högskolan i Jönköping -97, och här upplevde jag en jävligt rolig nollning i kanonväder! Mycket öl och mycket party! :)
------------------
Alla rättigheter kopierade. All reservering förbjuden.
[Redigerat av Q den 20 sep 2000]
Vi hade ingen nollning =) vi hade "KANIN SLAKT" Var iof ganska kul för samtliga parter.
------------------
[McD - Burgers for the people!]
Bara viljan finns så finns också hoppet!
Högskolenollningen är nog i alla fall roligare. :)
------------------
nollning?
i skåne heter det inspark.. eller det kanske inte är samma sak??
------------------
You have the right to remane violence.
Ehh... nä. Nollning (på högstadieskolor) är en massa pennalistiska aktiviteter i form av urinkastning på nya elever. Inspark brukar vara mer samlat över en viss tidpunkt, t.ex. under ett disco. Nollningen pågår oftast under första veckan.
------------------
Kim Halderot - med rätt att snora
woodi
Vivalla Skolan
------------------
TeNgBlAd
NordicDreamDesign
"Stå på dig annars gör någon annan det"