webForumDet fria alternativet

Spam, Grrrrrrrrrrr

Datasäkerhet

11 svar · 214 visningar · startad av Ploppsan

Medlem sedan aug. 200028 inlägg
Frågan#1

Jag blir tokig snart. I flera dagar har jag fått massvis av helt onödig e-post, typ spam
Man blir liksom skit förbannad när man glad i hågen öppnar sin e-mail program och ser att det väntas 7-8 brev, men upptäcker att alla det är spam, Grrrrrrrrrrrrrr

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

Kan du inte sortera bort dem på något sätt? Vad jag vet så finns det flera mailprogram som har inbyggda filter.

------------------
[McD - Burgers for the people!]

www.mcdz.net

Bara viljan finns så finns också hoppet!

Medlem sedan apr. 20001 521 inlägg

Hatar sånt där ...

Oftast beror det på att ngn av ens polare har vatt sjysst o anmält ens mailadress i ngn idiotisk tävling på nätet ...

Sen dröjer det inte länge innan det börjar trilla in mail från höger o vänster ...

Min gamla hotmail var jag tvungen att sluta använda ... det kon in över 50 junkmail / dag i slutet .. !

*grrrrrr*

------------------
GANDALF

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg

haha, Hotmail är ju otroligt... jag skaffade en adress, gav inte ut den till någon, anmälde mig inte till något. Vad händer? Massor av porr-reklam varje dag. Fattar inte hur de har fått tag i adressen.

------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Likadant med en Yahooadress jag skaffade - det dröjde två veckor, sen började det rasa in...

------------------
Alla rättigheter kopierade. All reservering förbjuden.

Medlem sedan dec. 19991 749 inlägg

Har nog med att göra de hackers som hackade hotmail tog precis alla adresserna, slängde in dom i en databas och erbjuder dom till skumma bolag för försäljning.

Det som jag stör mig på är dock de ställen där man blir uppsatt på en lista vare sig man vill eller inte. Jag skickade t.ex. ett roligt vykort till min flicka för ett halvår sen. Vi båda blev medlemmar i deras nyhetsbrev automatiskt. Sånt är fult om något!

*MORR! säjer jag*

------------------
Fatal Error: Call to undefined function:
brain() in ./self.php on line 1

nanne.net

[Redigerat av nanne den 18 sep 2000]

Medlem sedan juni 2000841 inlägg

Swey:
Samma hände mig.. registrerade ny hotmail för ca 1 vecka sedan.. gav inte ut adressen till någon.. första gången jag går in på den så har jag fått 11(!!) spam-mail.. vad säger man... jag har bojkottat hotmailen iallafall.. finns ju mycket bättre, snabbare å reklamlösare(blev ett konstigt ord det där) ställen..

------------------
ps » Email » URL » Bästa startsidan!

Finns program som går igenom utlagda hemsidor. Exempelvis diskussionssidor, och söker igenom html-koden efter e-postadresser, som de sedan lägger i en databas.

När de gått igenom en hemsida, så går den automatiskt till nästa.

Att sortera ut värden ur en HTML-sida är inte så svårt, och e-postadresser är ju som bekant uppbyggda efter en ganska enkel princip. Så de är inte så svåra att hitta.

Funderade oxå mycket över varför man fick så mycket spam utan att "lämna ut" e-postadressen. Fick ovanstående som förklaring, och den tycker jag är både logisk och trovärdig.

//Demo

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Hade vi inte någon spindel som någon webForumit hade gjort. Den lurvade väl runt här på wF och samlade på sig varenda e-postadress.
Det är med andra ord inte så oerhört svårt att göra nåt sånt.

------------------
Agent 002 - med rätt att surfa

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Nä, jag har inte skrivit den e-postadressen på någon hemsida. Så det är inte någon förklaring på Hotmail-problemet.

------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...

Medlem sedan aug. 200028 inlägg

Nu var det "tyvärr" min riktiga e-postadress som eländerna ansluter. Jag sorterar bort dem varje gång de ansluter, men ändå så dyker det upp nya spam med helt andra adresser där de har skickats från. Jag blir hysterisk snart. Jag antar att man får leva med det här. Men tråkigt är det

Medlem sedan feb. 20002 218 inlägg

har man ingen email får man inget spam....

------------------
I Swing It. Go Bring It!

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)