webForumDet fria alternativet

HTF Arbetslöskassa

Konsumentråd

4 svar · 559 visningar · startad av McD

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg
Frågan#1

Nu blir jag vansinnig!

Jag har försökt att komma i kontakt med dem nu i snart 1 vecka utan resluat. Varje gång man ringer så får man besked av en telefonsvarare att det är så många samtal före att det inte går att vänta. Försök senare!

Vad är nu detta jag betalar ett antal tusen kroner varje år för en tjänst som när man blir arbetslös inte går att använda. Nu är det så här att jag har varit arbetlös i 4 dagar men det skulle ge mig typ 450Kr / dag i stöd. Självklart vill jag komma åt dessa pengar genom att jag har rätt till dem. Nu när man börjar arbeta igen så känns det helt fel att betala för denna tjänst som man aldrig kommer åt.

Det som har hänt mig är att jag har fått tillbaka alla mina papper med motiveringen det är inte orginalpapper och inga pengar kan betalas ut!!!! Jag var tidigare ikontakt med arbetsförmedlingen och de sa klart och tydligt faxa över papper samt skicka ett orginal på posten det har jag gjort! Men lik förbaskat så tar de BARA och kollar på mina infaxade papper. Detta gjorde jag för ca 2 månader sedan så alla papper borde vara hos dem.

Fick höra av min kollega att det är 11 personer som har hand om alla i sverige som enbart är meddlemmar i htf´s arbetslöskassa. Det innebär ju i praktiken 1 chef så var de bara 10.
en sekriterare till chefen så var de bara 9. Två stycken som skriver och öppnar brev som kommer in så var de bara 7. Två personer som är mammalediga så var de bara 5. En person som er sjuk så var de bara 4. Två personer som gått på lunch så var de bara 2.

TVÅ personer som ska svara på samtal från hela sverige och denna tjänst skall man betala pengar för...

Ahhhhh klart man är förbannad!

------------------
[McD - Burgers for the people!]

www.mcdz.net

Bara viljan finns så finns också hoppet!

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Facken har nog satt i system att vara så jävliga som möjligt.

Min flickvän hade feta problem när hon skulle byta från Kommunal till Vårdförbundet. Kommunal vägrade kategoriskt att skicka papprena till Vårdförbundet med hänvisning till nån jävla paragraf nånstans om att hon skulle skicka in originalpapper, vilket hon gjort tre gånger!

Att gå med i ett fackförbund kan man göra via webben hur enkelt som helst, men om man av nån anledning vill gå ur är de inte speciellt tjänstvilliga...

------------------
Alla rättigheter kopierade. All reservering förbjuden.

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

Så sant Q, jag var med i htf förrut men hoppade ur till htfs akassa bara och det tog nästan ett halvår innan allt var klart. Synd att det är lite knivigt om man råkar komma på bar backe utan att vara med...i varelse akassa eller fack.

------------------
[McD - Burgers for the people!]

www.mcdz.net

Bara viljan finns så finns också hoppet!

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Varför har du skickat alla papper för 2 månader sedan om du nu vart arbetslös i bara 4 dgr ?
[redigerar] Läste fel igen ser att du börjat arbeta igen[/slutredigerat]

Här är det så att man anmäler sej på arbetsförm. på sin första arbetslösa dag. Fyller i en blankett o bifogar alla ev. tjänstgöringspapper som visar var/hur du arbetat . Efter detta tar det ca 14 dgr så är karusellen igång.

Jag tillhör Transport och har inga problem med dem de ggr jag haft anv. för dem. Förutom att jag tycker avg. är hög. 281:-/ månad vare sej du stud./mammaledig/jobbar/arbetslös

------------------
Annelie

Skicka mej ett mail
Besök mej

"Sanningen är en sällsynt rätt. Kommer den på bordet kan ingen smälta den."

[Redigerat av Annelie den 18 sep 2000]

Medlem sedan dec. 19991 749 inlägg

Jag är med i SIF och det kostar 67kr/mån. Vet inte om det är bara för att jag är ungdom dock.

Har ingen erfarenhet av facket men dock om socialen. Det tog 10månader för mig att få mina pengar. Anledningen var att jag var skriven i alingsås men hade lägenheten i katrineholm. Givetvis så fick de för sig att jag skulle söka bidrag i katrineholm¿ Det fick gå ända upp i Länsrätten för att jag skulle få pengar. Det är förjävligt att man själv ska få peka ut paragraferna för dom som ska kunna sina saker.

------------------
Fatal Error: Call to undefined function:
brain() in ./self.php on line 1

nanne.net

425 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
295 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
141 ms — ändringar (db)