En engelsk undersökning visar att 56 procent av allt skräp som ligger inuti ditt tangentbord består av matrester.
Men de räknar ju i vikt. En större smula eller en syltklick, väger ju nästan lika mycket som allt dam i datorn tillsammans.
Så då räcker det ju med att man har ett enstaka smulor i tangentbordet för att ovanstående undersökning skall gå hem.
Fast man skall nog ändå undvika att dricka exempelvis läsk vid tangentbordet. Spiller man det över tangentbordet, så kan det bli så att när man trycker på en tangent, så följer ytterliggare ett par stycken med. Kan bli lite jobbigt
Hur i hela friden lyckas man få ner en syltklick i tangentbordet?
Eller ja, lyckas man spilla ut en hel Festis över tangentbordet så kanske man pilla ner lite sylt också. Eller vad säger du Rikard?
Det kanske man ska testa nån gång. Springa över till grannen och byta tangentborden. Min spacetangent, enter, samt tangenten 's' är alla lite knasiga nu.
Utslitna skulle jag tippa på faktiskt.
Funkar canoon bra men gör det på luchen eller efter arbetet när han har dragit och se till att sudda bort eventuella meddelanden som du skivit på tangentbordet eller klotter så att det inte kan härledas till dig
------------------ [McD - Burgers for the people!]
Hur i hela friden lyckas man få ner en syltklick i tangentbordet?
Man glufsar lite med syltmackan. Spiller man sedan en större klick över två tangenter, så rinner sylten som hamnat mellan tangenterna fortare ned i tangentbordet, än det tar att springa och hämta en trasa och torka.
när jag var sprillans ny wf-are gjorde jag en schysst tabbe. jag välte en folköl över mitt datorbord. följande blev igenkladdat och fungerar inte lika bra längre:
* två stycken möss (båda med en sån där bra rullgrej)
* två stycken tangentbord (varav ett trådlöst)
* en dockningsstation till min bärbara
* en laserskrivare
då mobbade alla moderatorer mig.
men det är roligt med kladd.
------------------
<A HREF="http://www.cartman.nu" TARGET=_blank>
det man inte minns har inte hänt.
hit med en berka!</A>