Hmmm...du tog väl inte illa upp för att jag skojade med dig för "de tre orden", härom kvällen 
//Demo
[Redigerat av demo den 07 sep 2000]
88 svar · 557 visningar · startad av Annelie
Jag tycker den är ruggans så otrevlig. OM man inte kan säga ngt snällt så varför inte bara vara tyst ?! Om jag här ngn stans i forumet ber om en åsikt eller vad det än må vara ...SÅ varför klanka ner på ett "fjuttigt stavfel" eller att man skrev i plural istället för singularis ? Detta är väl ett forum för tips o råd och peppning ? Inte en svenska lektion. Rätta mej om jag har fel. Jag kan ibland bli SÅ irriterad när det skall hackas hela tiden. Det finns TYVÄRR lite här o var. JAG tycker att om det är en tråd där X vill ha kritik för ngt så ge X det och inget annat tjafs ?! Likadant tycker jag om ngn fått en utmärkelse / lyckats med ngt o en grattis / lycka till tråd startas VAR GLADA åt den personen eller håller tysta / borta . Förstår ej vitsen / glädjen med att hacka 
------------------
Mvh /Annelie
*RivJärnet och Heta Sidor*
Sanningen är en sällsynt rätt. Kommer den på bordet kan ingen smälta den."
Hmmm...du tog väl inte illa upp för att jag skojade med dig för "de tre orden", härom kvällen 
//Demo
Jag tycker inte det har med avundsjuka att påpeka hur andra skriver saker och ting. Om jag skrev stavfel skulle jag vara tacksam om folk rättade mig. Även om det kan kännas som klagomål så är det inte alltid det som är meningen.
Vad som däremot är trist är att folk hellre klagar än berömmer. Men det beror nog på att Sverige har ett dåligt klimat och folk är ofta sura. Och när folk är sura är det lättare att klaga än att berömma.
...
------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...
NEJ !! Absolut inte , tål en hel del
, men det finns MÅNGA PÅHOPP
Som är elaka
------------------
Mvh /Annelie
Ett bra exempel på vad Annelie menar är exempelvis fallet med hockeybröderna Sedin.
Bland de bästa i Sverige vad gäller målskytte. Fick de något beröm för det?
Nää! Tvärtom så fick de bara en massa skit och löpsedelskommentarer om att de var sveriges mest överskattade spelare.
Sånt gör även mig lite irriterrad. I bland verkar det som om man inte får lyckas med något, eller vara framstående på något i Sverige.
//Demo
Vad är elakt? Att jag sa "Kolla min hemsida!" med två
efter i ett inlägg som raderades?
------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...
Jo visst kan det vara bra att påpeka ev.stav/skrivfel. Men på vilket sätt ?? Om jag skriver "Kola min hemsida bedöm layout och färger" Så betyder ju inte det att jag vill ha till svar : HAHA kola i vilken smak ? Eller hur ? Det stavfelet kola/kolla har ju ingen beydelse för inlägget i sig för ALLA fattar ju . Dessutom så förstår jag ej hur det skall vara så svårt att ge beröm ,jag gläds verkligen när andra lyckas.
------------------
Mvh /Annelie
Hello,
fast, varför klanka ned på stavfel?
Ville jag veta om mina stavfel, gick jag en svenska kurs eller dylikt.
Här vill jag ha svar om ngt annat och ej få en svenska lektion på köpet.
cya,
PatrikB
------------------
=================================
** ZWGdesign **
=================================
Nä jag tog ej åt mej där, visste ej ens att det fanns en "kolla min hemsida" Men jag tänker inte och vill ej peka ut ngn person. Men jag tycker att man skall svara på frågan o inte gnälla så mkt på petitesser
------------------
Mvh /Annelie
eller att man skrev i plural istället för singularis...
den var min, och jag ber om ursäkt om du uppfattade det som att jag hackade på dig. det var inte meningen. hoppas du godtar min ursäkt.
men, det är också så, att i 'diverse forum' är vi ganska duktiga att meddela sarkasm, ironi, eller att man helt enkelt inte menar allvar.
när det hela dessutom förstärks med en smiley av modell semikolon-slutparentes (med glimten i ögat) har jag svårt att förstå att någon kan uppfatta det som otrevligheter.
jag kan förstå att man kan bli stött om personer gång på gång är på en just för att vara taskig. då är det självklart att man blir ledsen.
om vi ska helt och hållet plocka bort sarkasm och andra skämtsamheter om folks språkfel så är vi fel ute.
och, jag kanske talar för mig själv, men jag slänger mycket hellre iväg en spydighet med en smiley än sitter här och rullar tummarna och trycker f5.
------------------
<A HREF="http://www.cartman.nu" TARGET=_blank>
det man inte minns har inte hänt.
hit med en berka!</A>
Jopp, det är sååå jobbigt när hela tråden förstörs av att folk börjar disskutera stavning mm!! Om jag tar mig själv så ser jag för det mesta felen i efterhand men det är inte alltid jag rättar dem, det har ingen betydelse för disskutionen! Så håll stavningsdisskutionerna i enskilda trådar tack
!
------------------
<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
Nä jag tog ej åt mej där, visste ej ens att det fanns en "kolla min hemsida" Men jag tänker inte och vill ej peka ut ngn person. Men jag tycker att man skall svara på frågan o inte gnälla så mkt på petitesser...
Den som skrev detta ville säker bara att fler skulle få möjlighet att ta del av din hemsida och komma med kommentarer och synpunkter, och det var ju det du ville.
Tror inte att personen i fråga ville klanka, utan endast informera om att ett sådant forum fanns. 
Hur skulle du annars få information om forumet om ingen berättat det för dig 
Mvh,
Demo
STOPP stanna tåget , jag vill kliva av.
Varför tror ni att det ÄR MEJ ni klagat på ? Gör ni det ? Jag menar i största allmänhet...Ingen nämnd o ingen glömd
------------------
Mvh /Annelie
Ska nog vara tyst i denna fråga genom att jag skriver som en tok så det blir mcyket fel samt att jag utöver detta är hemskt dålig på att stava...
...
Kollar inte på tangenterna utan fingrarna bara springer över tangenterna 
------------------
[McD - Burgers for the people!]
Om du inte besöker min sida, så får du en snigel i ögat!
[Redigerat av McD den 07 sep 2000]
Ja jag måste instämma i vad Annelie skriver.
Jag har bara varit medlem i det här forumet i ett par veckor men det som direkt slog mig var att vissa var så snabba att slå ner på petitesser som inte har det ringaste med tråden att göra.
Jag insåg ganska snart att det var viktigare att tänka på HUR man skriver istället för det naturliga VAD man skriver.
Att kommentarer med glimten i ögat kastas mellan deltagarna i forumet är helt naturligt, men att påpeka skitsaker utan att tillföra tråden något måste väl ändå vara fel????
------------------
//Luxman
ok, här kommer MIN åsikt:
jag tycker inte att det är speciellt farligt att påpeka någons stavfel eller dyl, förutsatt att det inte är en "hämndaktion". dvs. att om jag anmärker något (tex om en hemsida) så får jag en känga tillbaka i form av en petitessrättelse. så'nt är EN ANING löjligt...
STOPP stanna tåget , jag vill kliva av...
Varför kliva av när man åker första klass 
//Demo
Jag tog EJ åt mej på "Kolla min hemsida" Ok ?!
------------------
Mvh /Annelie
Jag kan hålla med Annelie om att det ibland är lite väl många "Stavningspoliser" här på wF.
Ibland kan det vara kul och ibland är det inte alls bra då det kan sabba en seriös diskussion helt och hållet...
Sen är det ju ännu en aspekt att ta till sig: Tänk på de som har väldigt svårt att stava eller de som rent av är dyslektiker...
Om jag hade väldiga stavningsproblem och kanske skäms över dem så skulle nog jag förmodligen välja att vara tyst här på wF.
Lite att fundera på 
Om jag ser till mig själv så slinker det med väldigt många stavfel här o där av bara farten samt att jag ibland skriver väldigt knepig grammatik, men om jag skulle ge mig fanken på att skriva helt korrekt svenska så skulle jag kanske klara det?!?!
Vad jag menar med ovanstående stycke är att om en person inte bryr sig speciellt mycket om stavfel eller korrekt grammatik så är det lite upp till den personen att avgöra det.
------------------
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu/bire" TARGET=_blank>BIRE The Hemsida</A>