Inom soul/funk måste jag då rekomendera 'Tower of Power'... riktigt sköna låtar och duktiga musiker...
------------------
PC-älskare prasslar i säven, och har malt i ryggen
www.webeye.nu
Har du gjort lumpen?
12 svar · 292 visningar · startad av DanielW
Måste bara tipsa om dessa skivor!
"Stand up and be counted" (Harmless, HURTCD020) - kanonskön soul- och funksamling
"Beats by dope demand no5" (Kickin, KICKCD80) - Beats/triphop samling som är helt underbar!
Någon annan som har några bra skivtips att dela med sig av?
------------------
/Daniel W
Inom soul/funk måste jag då rekomendera 'Tower of Power'... riktigt sköna låtar och duktiga musiker...
------------------
PC-älskare prasslar i säven, och har malt i ryggen
www.webeye.nu
Har du gjort lumpen?
Spinner vidare på Vides inlägg:
Tower of Power är helt outstanding! Ett gäng studiomusiker som slagit sig ihop och det svänger nåt hejdlöst! 
Det finns ett svenskt gäng som kör liknande, har för mig att de heter Himlaväsen eller nåt sånt. 
------------------
Alla rättigheter kopierade. All reservering förbjuden.
Halkar till på Kims inlägg...
Efter en sju-sekunders frenetiskt sökande hittade jag en bild på mina snart blivande favoritmusiker...
http://www.feedback-records.com/himlavasen/hv.gif
Någon som vet vilken av deras skivor som är bäst? måste ju bara lyssna på dem... nu.. nu... nu... 
------------------
Kom hem till mig...
Samma skivbolag har även en grupp som heter Attention. Mer info finns under samma domän. Denna pop/rock-grupp är bland det skönaste som finns. Har sett dom live några gånger och det är bra drag varje gång!
Jag säger bara en sak: "#1" av Skylab. Såna skivor görs bara en gång per civilisation. Svår att hitta, men väl värd det...
------------------
-- spango
Livet står på lur alldeles bakom knuten.
Jo, om den bara gjorts en gång för denna civilisation så förstår jag att den är svår att hitta 
Looptroops nya 'A Modern Day City Symphony' måste väll alla redan ha insett är den bästa svenska hiphop skivan på mycket länge.
Den Svenska Underjorden håller även den hög klass.
En annan mycket bra skiva är allas våran (?) norrman, Diaz. Han har ju släpt sin första skiva, 2050, sjukt bra den med.
Theres my 2 cents, eller vad som säger på andra sidan atlaten
.
------------------
Mikael Styleeen
När kommer färdigskivad gurka uppfinnas?
Den Svenska Underjorden håller även den hög klass.
Ja men, har inte alla den redan? 
"Barn med automatvapen, vi är lika goda kålsupare allihop, när vi faller ihop frånstukade med sjukare flyt än..."
------------------
matti.intelligens.nu
..som ändrup till lik förtret...
nej jag har ingen aning om vad de säger men så låter det 
coolaste meningen i låten är iaf:
Jag vrålar vafalls medans jag gör tusen nålar omkring din halls...
//M@rtin
[Redigerat av M@rtin den 10 sep 2000]