Hjärnhalvor? I plural :q jag som bara har en :e
Som ny undrar jag...
39 svar · 555 visningar · startad av Annelie · sida 2 av 2
Frågan, av Annelie
Hur bli ni "veteraner" BARA en liten nyfiken fråga ?
Läs frågan i sin helhet →And there Brimba gets another punch in his face, because he is so bad at the Swedish language...
:e
------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba
Brimpa:
Om det bara vore det svenska språket... :e
(Ska jag säga som inte ens kan lära mig stavningen på ditt nicknamne :e )
------------------
BIRE
http://www.lifestyleshop.nu
webmaster@livsstilsbutik.com
[Redigerat av Bire den 05 apr 2000]
Och där får Brimba sig en smäll, för att han inte kan det engelska språket.
Birpe.. rätt likt Burp... :e
Ha det!
------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba
Tyckte den här tråden var rätt kul.. 
Då borde väl jag bli veteran snart.. hehe..
Men är titeln "senior" borta? Dessutom borde man lägga till "Dumbom som inte har något liv" på dem som har över 2000 inlägg eller nåt.. =)
------------------
/Axel - www.AxelWeb.nu
"Bollen är ju rund.. fast inte i slalom kanske.." /Ingemar Stenmark
Dessa titlar finns idag:
webForum = Administratör
Forumledare = Moderator i samtliga forum
Moderator = Moderator i utvalda forum
Medlem = Ej moderator
Tidigare fanns Oregistrerad men nu måste man vara medlem för att skriva inlägg.
------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...
[Redigerat av Swey den 09 sep 2000]
Varför finns egentligen "Forumledare"? Är de till för att styra upp sådant som "vanliga" moderatorer inte sköter eller är det en titel som finns där bara på skoj?
Man kanske skulle införa en titel som hette "Multimoderator" också för de som är moderatorer för ett par olika forum men inte alla...
[Redigerat av a den 09 sep 2000]
Om man är moderator för ett eller flera forum kallas man Moderator. Är man moderator för alla kallas man Forumledare.
Det finns en hierarki på webForum som går så här:
Administratör -> Forumledare -> Moderator -> Medlem
Det är alltså meningen att administratören ska ha koll på forumledarna som i sin tur ska ha koll på moderatorerna som i sin tur ska ha koll på medlemmarna i de froum de modererar.
Personligen tycker jag inte det är bra för ett ideelt forum men det är så det fungerar.
r
Läs mer i FAQ:en för webForum: http://cgi.webforum.nu/ssi/faq.shtml#mod
------------------
- Swey
Personligen tycker jag inte det är bra för ett ideelt forum men det är så det fungerar.
Varför tycker du så?
------------------
matti.intelligens.nu
Behövs det?
Jag anser inte att det behövs en hierarki. Jag tycker alla som hjälper till med webForum borde få möjlighet att hålla ordning i alla de forum de besöker, vara med och skapa nya forum m.m. Jag tror att alla kan vara med och bygga upp en bra sak utan att man behöver sätta begränsade rätttigheter till var och en.
Min vision är en plats där alla ska känna sig välkomna och vara med i det stora skapandet av ett diskussionsforum och informationskälla för alla.
Jag tror det är möjligt och det är det jag arbetar för.
------------------
- Swey
Det är väl så att Forumledare kan flytta inlägg som hamnat helt galet mellan de olika forumen, något som inte en Moderator kan göra?
[tillägg]
Sen kan väl Forumledare anses som ledningsgrupp. Skulle alla Moderatorer bestämma lika mycket kan det mycket väl bli polsk riksdag.
------------------
/Petra
Veni, Vedi, Visa – Jag kom, jag såg, jag handlade
[Redigerat av CyberPet den 09 sep 2000]
Ja, men det var en vision. Det betyder inte att det nödvändigtvis går att genomföra. 
Det är väl så att Forumledare kan flytta inlägg som hamnat helt galet mellan de olika forumen
Nja, en forumledare kan flytta inlägg mellan alla forum och en moderator kan endast flytta inlägg ifrån det forum han modererar. Att flytta mellan områden kan för tillfället ingen göra.
Sen kan väl Forumledare anses som ledningsgrupp.
Men jag anser att det inte ska behövas. Besluten ska vara demokratiska och det kan finnas en överst som ser till att allting fungerar. Men en hierarki gillar jag inte.
------------------
- Swey
Ärevördiga http://free.webforum.nu/wf/Forum1/HTML/000752.html gjorde nog mycket till att skapa veteraner... 
Bryr mig inte ett smack om vi har titlar eller inte. Hur pass erfaren en person är här syns ju av antalet inlägg.
Me jag måste kommentera en sak Matti sa
Det är ju bra att veta vem man snackar med.. så att man inte börjar tracka nån Admin för att sedan bli portad från webforum
Det är ju självklart inte OK att "börja tracka någon" över huvud taget här på wF, oavsett status
Men jag är ganska säker på att Matii inte menade så heller.
Ville ändå inte låta en sån kommentar stå opemotsagd.
Hoppas du inte tar illa upp Matti 
------------------
LeJas samlade....
LeJaPunktNu
LeJa
Så en kommentar till Sweys inlägg
Det är alltså meningen att administratören ska ha koll på forumledarna som i sin tur ska ha koll på moderatorerna som i sin tur ska ha koll på medlemmarna i de froum de modererar.
som nybliven moderator kan jag inte ställa upp på den beskrivningen. Min uppgift är inte att hålla koll på medlemmarna! Däremot är det min uppgift att hålla koll på det forum jag modererar. Se till så vi inte gör några övertramp vad det gäller lagligheter (vilket oftast händer p g a okunskap eftersom den djungeln är ordentlig snårig) att se att forumets regler efterlevs så ingen medlem behöver känna sig kränkt på grund av nmågon annans utttalande och kanske framförallt att uppmuntra till en trevlig debatt där alla ska känna sig välkomna att delta.
Att sedan forumledarna har lite koll på mig som person är helt OK. Jag är som sagt ny på det hela och har gärna en forumledare att luta mig mot när jag är osäker.
------------------
LeJas samlade....
LeJaPunktNu
LeJa
Det är ju bra att veta vem man snackar med.. så att man inte börjar tracka nån Admin för att sedan bli portad från webforum
Det där skrev jag ju för 5 månader sedan.. 
------------------
matti.intelligens.nu
[Redigerat av Matti den 09 sep 2000]
Om man tittar på vissa av "veteranerna" och vad de skriver i sina inlägg, ser man ganska snart att upp till 90% av inläggen inte har ett dugg med datorer att göra. Resterande 10% delas mellan allmänna diskussioner i div trådar, egna frågor rörande datarelaterade problem samt en del svar på andras dataproblem.
Skapandet av ett eget "Diverse forum" var nog det bästa som hänt på länge. Ungefär som xml / xsl, man skiljer på presentation och vettigt innehåll.