webForumDet fria alternativet

Jippie!

Småprat

15 svar · 273 visningar · startad av JoakimE

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg
Frågan#1

Dilbert e tebax på ZTV!!!!!!!!!!!!!

------------------
Universum är platt!!!!!!!

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Weee

------------------
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu/bire" TARGET=_blank>BIRE The Hemsida</A>

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Är man för gammal nu ? Vem är han ?

------------------
Mvh /Annelie
*RivJärnet och Heta Sidor*

Sanningen är en sällsynt rätt. Kommer den på bordet kan ingen smälta den."

ZTV!
Är det inte bara för kapitalister med kabel tv, eller en exklusiv privatägd parabolantenn, som vi vanliga arbetare bara kan fanitisera om

Vem är Dilbert förresten?

//Demo

[Redigerat av demo den 07 sep 2000]

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Dra mig baklänges längs en gammal skogsväg! Jag visste inte ens att Dilbert fanns i animerad form. Lattjolajbans!

demo: Du kan ju alltid rota i skräpcontainern utanför din lokala tobakskiosk och hoppas på turen att hitta ett gammalt utrangerat nummer av Larson! där hittar du Dilbert i serieform

------------------
° 4711 - the number of the geek °

Dilbert är en riktigt askul kultserie (iaf inom programmerar-världen).

Driver med tekniker, icke-tekniker, projektledare, strategikonsulter, chefer etc. etc. Låter kanske aptråkigt men jag börjar garva bara jag tänker på Dilbert.

Kolla in www.dilbert.com

------------------

sgtpepper

Larson! Vet du att den tidningen kostar mer än 30 pix? Vad skall man välja på, en Larson eller en strumpa i julklapp åt barnen?

Uppenbarligen inte lätt att vara en enkel arbetare i dagens kapitalistiska samhälle.

Sedan tycker jag att tidningar skall subventioneras av staten, så att även enkla arbetare kan få ta del av den information som pressmedia ger.

Larson åt folket, och Kalle till barnen!!

//Demo

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Kan inte låta bli. Kalle åt folket!

------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...

Jag vet hur det är demo. Förut var jag industriarbetare och slet i mitt anletes svett för en torr brödbit och ett kok stryk.

Nu jobbar jag inom den nya ekonomin och har råd med både en Larson och en daim-bit varje vecka!

Jag har för mig (men är inte säker) att Dagens Arbete (Industrifacket, Metalls och några förbund tills tidning) brukade ha Dilbert som seriestripp, men jag kanske bara hallucinerar?

------------------

[Redigerat av sgtpepper den 07 sep 2000]

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Metall hade Arne Anka!

------------------
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu/bire" TARGET=_blank>BIRE The Hemsida</A>

sgtpepper

Jag har för mig (men är inte säker) att Dagens Arbete (Industriförbundet, Metalls och några förbund tills tidning) brukade ha Dilbert som seriestripp, men jag kanske bara hallucinerar?

Ja,ja! Tillhör man den nya ekonomin så förstår jag om du har råd att tillhöra facket.

Min fackavgift är (288*12), dvs nästan 3600:-/året. Så något medlemskap i någon fackförening är det inte tal om. Det har bara de välbärgade råd med. (Men de förstår inte att medlemsavgiften nästan enbart går till fackpamparnas fdallskäörmar. Hihi!)

Blir jag tvungen att välja mellan en facktidning innehållande Dilbert, eller en strumpa i julklapp åt barnen, så väljer jag strumpan.

Så mycket älskar jag mina barn!
Är inte detta faderskänslor på alra högsta nivå?

...men jag kanske bara hallucinerar?
Jaså, du har råd med röka oxå? Men det tiullhör väl den nya ekonomin? (Skämt)

//Demo

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Arne Anka rockar ju hårt...

'The far side' tycker jag ändå är bäst om man skall prata tecknat/serier...

------------------
PC-älskare prasslar i säven, och har malt i ryggen
www.webeye.nu
Har du gjort lumpen?

All heder åt dig demo, du verkar vara en riktigt kärleksfull fader!

När jag tillhörde industrifacket så tillhörde jag ju inte den nya ekonomin, så det kan inte förklara hur jag hade råd med fackavgiften. Kanske var det för att jag inte har några barn?

Ett tips: I den nya ekonomin är mycket gratis, så även sockor till barnen. Gå in på www.growinlife.com gjort av det nya-ekonomi-företag jag jobbar på och klicka på "gratis baby-sockor" under "smått och gott". Klicka hem ett flertal så är julafton räddad!

------------------

Medlem sedan mars 2000344 inlägg

...Fast jag är lite besviken, för jag tycker inte att Dilbert är riktigt lika bra animerad som vanlig tecknad serie. På TV är det lite FÖR skruvat (och jag gillar ändå sånt.) Det är roligare när det inte är fullt lika långt bort från kontorsvärlden.

~ Maja

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Dilbert går väl också i Computer Sweden? Typ deras fredagsnummer...

En ny personlig favorit är Pondus av Frode Overli, en norsk serie som är helt underbar! En busschaffis som är fanatisk Liverpoolsupporter, sitter jämt på krogen och har en polare som raggar upp de mest horribla brudar.

Non Sequitur gick för ett par år sen nån svensk tidning och ritades av Wiley. Non Sequitur betyder ologisk slutsats och det är det verkligen! Lite underfundiga serier som har ett väldigt stort horn i sidan till advokater. Ett album jag hittade i Washington heter Dead Lawyers And Other Pleasant Thoughts...

------------------
Alla rättigheter kopierade. All reservering förbjuden.

Medlem sedan feb. 2000137 inlägg

ska vi tala bra serier är ju userfriendly ett måste att nämna.
kolla in www.userfriendly.org

andra bra serier är foxtrot ( www.foxtrot.com ) och opus

ha det bra!

------------------
// nauska - http://come.to/nauska

277 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
145 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)