AAxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg Media är inte ens så studieförberedande..
Jag valde natur/natur, eftersom jag faktiskt inte tänkt att jobba med data i framtiden. Det känns som alla utbildar sig inom det området nu så det blir lite ledigt inom andra. =) Man kanske kan visa sig duktigare på Programmeringslektionerna än på bioligin, men jag tänker så iallafall.
Jag tycker att Kemi, Fysik och Matematik är bland de roligaste ämnena, så natur är ju kul.. =)
------------------
/Axel - www.AxelWeb.nu
"Det finns ett motståndarlag och det påverkar vårt spel" /Tommy Söderberg
Tja.. du kanske gillar naturämnen... men det gjorde jag också när jag gick ut nian.... jag tycker verkligen att du ska tänka igenom det ordentligt....
r
M@rtin, skrev det med viss ironi fast missade smileyn 
------------------
01 | 02
För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras.
[Redigerat av Freestyler den 05 sep 2000]
QQMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg Thorhildsplan... Brr, tristaste plugget på den här sidan Ryssland... 
Gick i Bromma - funkis e coolt! 
Media är inte ens så studieförberedande..
..? Beror väl lite på... Kanske inte för nån ingenjörsutbildning, men många på min högskoleutbildning kommer raka vägen från Mediaprogrammet och klarar sig alldeles utmärkt...
------------------
Alla rättigheter kopierade. All reservering förbjuden.
Matti:
Jag gick i Botvid på den gamla goda tiden, och bortsett från mina fem ärr från 9mm pickadollerna så var det kul. Om Botvid finns kvar borde du som Botkyrkakille verkligen plugga där (medtag skyddsväst) 
Allvarligt talat så spelar det nog inte så stor roll, välj natur/teknisk så att du kan läsa vidare och försök hitta en skola där lugn och ro råder.
Beror väl lite på... Kanske inte för nån ingenjörsutbildning, men många på min högskoleutbildning kommer raka vägen från Mediaprogrammet och klarar sig alldeles utmärkt...
Jepp, men som du skriver så är det inte funkis på ingenjörsutbildningarna. Så om man efter sin tokroliga mediegymnasietid kommer på att teknik vore lattjolajbans så kan man se fram emot en rejäl dos komvux och det är det inte värt. Satsa på natur/teknisk på en gång! 
------------------
° 4711 - the number of the geek °
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Botvid..!
Aldrig! 
*vill inte dö än*
Hm.. var du där då de hade säkerhetsvakter o grejs där? 
------------------
/ Matti, mk.st
KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägghmm efter vad jag har förstått så gäller det att ha högskoleutbildning för många yrken som inte kräver nästan någon utbildning alls idag. Så det är nog värt att satsa på att läsa ett studieförberedande program som natur..
visst kan det vara tungt tidvis men man har igen det senare. Jag läste in allt på KomVux men ändå ångrar jag idag att jag inte läste natur på gymnasiet istället för Samhälle 
------------------
F.Sundström
Bit den hand som föder dig!
[Redigerat av Klös den 06 sep 2000]
Hm.. var du där då de hade säkerhetsvakter o grejs där?
Nej, när jag gick där så var det faktiskt (förhållandevis) lugnt.
Men det låter ju alltid lite ballt att säga att man pluggat på Botvid 
------------------
QQMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg
Jepp, men som du skriver så är det inte funkis på ingenjörsutbildningarna.
Eeh, va? Jag skrev att det är coolt med funkis. Funkis = funktionalism = byggnadsstil under 30-40-talet... Jag anspelade alltså på själva byggnaden Bromma Gymnasium. 
Men i vilket fall, om man vet med sig att man vill jobba inom media och går mediaprogrammet har man ett väldigt försprång den dag man börjar plugga medie- och kommunikationsvetenskap på högskolenivå. 
Man får ju anpassa sig efter vad man vill bli, välja utbildning efter det och välja skola efter det. Nån annan ordning blir väl lite bakvänt..? 
------------------
Eeh, va? Jag skrev att det är coolt med funkis. Funkis = funktionalism = byggnadsstil under 30-40-talet... Jag anspelade alltså på själva byggnaden Bromma Gymnasium
Funkis kan även användas i sammanhanget 'funktionellt'. Typ "Den där lösningen på det här problemet är inte funkis" eller "Det är inte funkis att elda vid ett öppet kärl med bensin".
Jepp, men som du skriver så är det inte funkis på ingenjörsutbildningarna
betyder således:
Ja, men som du skriver så fungerar det inte / är inte ett alternativ på ingenjörsutbildningarna
Jag vet vad funktionalismen är, men som sagt, funkis kan även användas på detta sätt (jag vart väl undermedvetet inspirerad av att du använt funkis i ditt inlägg eller nått
)
------------------
AaMedlem sedan maj 2000755 inlägg Hej Matti,
Satsa på naturvetenskaplig inriktning, då kan du välja fritt sedan bland universitetsutbildningarna. Tänk inte alltför mycket på att du skall bli förberedd inom ett visst område för att bättre klara sina framtida studier, det funkar inte riktigt så senare ändå.
QQMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg Är glad att jag inte gick natur eller nån sån linje i gymnasiet. Det hade precis känts som om en förlängning av högstadiet, och det hade jag inte klarat av...
Nä, det var mycket trevligare med en linje med en inriktning där jag fick lite mer praktiska kunskaper än tre år till med biologi, fysik och kemi... *huga*
r
Inlägg 600! Pukor och trumpeter!
Weeee... 
------------------
[Redigerat av Q den 06 sep 2000]
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Hm.. nu känner jag till 3 väldigt trevliga personer i min skola som förmodligen ska gå natur(data/it) 5 km härifrån.. det blir nog där valet hamnar.. aah.. jag slipper alla mina gamla klasskompisar..
*glad* 
------------------
/ Matti, mk.st
natur = 
------------------
01 | 02
För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras.
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Nja, med tanke på att 60-talisterna går i pension ungefär samtidigt som jag kommer ut på arbetsmarknaden kan det vara bra att ha feta papper på vad man kan..
Och har man tagit bort det mesta av kemin/biologin så kommer det ju vara rätt roligt i gymnasiet.. 
------------------
/ Matti, mk.st
AAxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg När kommer du ut på arbetsmarknaden?? 1960+65=2025.. hmm. Jag trode det var 40-talisterna som försvann nu.. 
------------------
/Axel - www.AxelWeb.nu
"Det finns ett motståndarlag och det påverkar vårt spel" /Tommy Söderberg
MMattiMedlem sedan dec. 19996 592 inlägg Yep.. 40-talisterna menar jag 
------------------
/ Matti, mk.st
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägghttp://free.webforum.nu/wf/Forum1/HTML/001312.html#1
Ang. mediagymnasiet:
Jag gick i Nacka Gymnasium (tio min. gångväg från Mediagymnasiet), och vet sålunda hur mediagymnasister är... vi kan väl säga att de lever i sin egna lilla värld 
MEN i vilket fall som helst, så vågar jag påstå att media snarare är för folk som är intresserade av just media snarare än data, rent allmänt. Till skillnad från vad många tror så är ju inte data och media samma sak...
(förresten skulle det bli en 7-helsikes resväg från Bootchurch till Nacka varje morron)
------------------
-- spango
Livet står på lur alldeles bakom knuten.
QQMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg Ja, vi medianissar är lite egna.
Jag går alltid klädd i "alternativa" illasittande kläder från Myrorna, skitigt och stripigt hår och lyssnar bara på "rätt" musik...
..eller hur det nu var. 
Nej, fy för den sure - jag skulle aldrig kunna vara "hipp"... *brr*
------------------