Vem har tagit ljudet i från vem...
det ljudet man hör när man får meddelande i ICQ , och det ljudet , man här när man inte kan ansluta i WS_FTP, hmm samma ljud, vem e tjuven ? :q
------------------
/Simpa Nån som har nåt förslag på nån rolig signatur? :o)
"Uppriktighet är inte att säga allt man tänker, utan att mena allt man säger." Sanningen är en sällsynt rätt. Kommer den på bordet kan ingen smälta den.
Tycker att swey borde veta bättre än att göra en ämnesglidning redan på första svaret ... *besviken*
Nu handlar ju hittils den här tråden om det han skrev och inte om Simpas inlägg om ljudet på ICQ resp WS_FTP
Till ämnet ;)
Kan det vara så att ljudet är ett sånt där ljud som ngn har hittat på och "bestämt" att det ska få vara fritt att använda för alla?
Det kan vara svårt att få copyright på ett så kort ljud kanske ... ???
När det gäller musik så kan man ju "låna" betydligt mer än ohoh ... innan det kallas för stöld !
Tycker att swey borde veta bättre än att göra en ämnesglidning redan på första svaret ... *besviken*
Ämnet var tjuvar och då tyckte jag mitt inlägg passade. Det är inte omöjligt att diskutera två saker i samma tråd. :o
Alltså två olika företag, men med i princip samma namn, fråga mig inte vilka som var först. Jag har ingen direkt uppkoppling till patent & registreringsverket ;) .
Jag kan upplysa er om att inget av bolagen FS data är ett aktiebolag! Man kan få heta samma namn om man finns i olika län. Företagsnamnet skyddas bara över hela Sverige om man har ett AB. Skulle ett av företagen starta AB så får det andra byta namn. Så sa de till mig när jag var i företagsstartartagen!
------------------
It´s nice to be important! But it´s more important to be nice!
Stackars Simpa ... ingen som bryr sig om hans inlägg ... det är ju iaf "hans" tråd ...
*blänger på Swey* ... ;)
Man kan nästan säga att Swey har stulit tråden för Simpa ... och enligt Swey är ju det att hålla sig till ämnet eftersom ämnet tydligen enligt honom är stöld i största allmänhet ... och inte stöld av ljud :e
Åter till det riktiga ämnet
*jätteskojig*
Jag tycker annars att det hade varit ganska praktisk att ha samma ljud för samma typ av händelse ... fast i olika program ! :)
Snart kommer det ngn och säger att den här tråden egentligen hör hemma ngn annan stans :e
Finns det ingen som kan säga om det handlar om stöld ... eller är det fritt att "låna" korta ljud hur som helst?
Det är en ganska intressant fråga!
[ämnesglidning]
"Älskar" det här forumet !
[/ämnesglidning]