Häromdagen startades en tråd om att rökande gravida kvinnor var bland det värsta.
Jag har nu i dagrana vart med (ej själv) om det JÄVLIGASTE en kvinna någonsin kan drabbas av tror jag. Min kusin är nygift för ca 2år sedan fick i sommar en underbar dotter. Hon är bosatt i Grekland med sin man. De var här i Sverige för att hälsa på oss och var då strax utanför Stockholm på galej. Av ngn anledning tar de en svart taxi hem , Det DUMMASTE det skulle ha gjort. Kusinen blir våldagen !!!!!
Här kommer det , en våldtäksman hamnar OFTAST inte bakom lås o bom speciellt länge då det ej finns en klar anl. Tjejen blir ju faktiskt ganska ofta "anklagad"
NU killen som våldtog är narkoman ... och svar ja ... HIV positiv. Kusinen blir dessutom gravid.
HUR I H*E klarar man en sån här sak ??
Jag som anhörig är helt knäckt , men hon då och hennes familj ??
Nu skall denna stackars kvinna vänta i ca 6 mån innan hennes "dom" faller !!
För 13 år sedan vart jag utsatt för våldtäkt, mannen dömdes till "hela" 9 månader och en YNKA summa till brottsofferjouren.
Men i tidningarna här i Stockholm har det stått om en pyroman som härjat . Ena killen (klasskamrats lillebror) är dömd och har erkänt 2 av dessa bränder (ej allvarliga) han riskerar 2-8 års fängelse ??!!
"Uppriktighet är inte att säga allt man tänker, utan att mena allt man säger." Sanningen är en sällsynt rätt. Kommer den på bordet kan ingen smälta den.
Visst kan man bli upprörd över straffet, men det spelar ju liksom ingen roll för din kusin. Hon måste leva i ett helvete just nu.
Om det var min kusin, skulle jag göra allt i min makt för att få min kusin att må bra. Peppa henne, stödja henne, låta henne veta att jag finns om hon behöver en axel att gråta ut mot eller prata med. Om hon inte vill ha hjälp, tjata på henne, försöka få henne att förstå att hon har vänner och stöd när hon känner sig mogen för att prata om det.
När man har det djälvligt jobbigt så måste man ta en sak i taget. Tyvärr kan man inte lösa världsproblemen på en gång.
Jag vet inte riktigt... men jag är nog mer orolig för tjejen. Att domar är åt helvete är ju sant, men vad hjälper det din kusin om han får 50 år om hon blivit HIV-smittad eller gravid efter den där idioten?
Hjälp din kusin att bli stark. Du har ju själv erfarenheter så jag tror att du är den som bäst kan förstå din kusin. När hon blivit starkare, då är det tid att ändra på systemet.
------------------
/Petra
Veni, Vedi, Visa – Jag kom, jag såg, jag handlade
Erfarenhet ?! Nja på sätt o vis :( MEN inte detta h*e . Jag försöker verkligen finnas för henne vi är ju som systrar. Nu är hon dock intagen på en psykiatrisk avd. Hennes man med familj går oxå där. Tack vare hennes vänner så lyckades de hitta gärningsmannen snabbt. Han var då "hög" därav den snabba kontrollen.
Jag känner mej helt otillräcklig men försöker så gott jag kan.
Varför skriver jag här ? Vet inte eg. vill skriva av mejb kanske
"Uppriktighet är inte att säga allt man tänker, utan att mena allt man säger." Sanningen är en sällsynt rätt. Kommer den på bordet kan ingen smälta den.
Ja jag trodde jag drömde en mardröm. Jag skulle vart med , men bangade ur. HADE jag vart med hade vi ej åkt svart taxi kan jag lova. Ja det ÄR lätt att vara efterklok, men man anklagar ju sej själv. x(
Annelie, det är väl OK, att bara får skriva av sig... det är ju så mycket man tänker på vid såna här tillfällen. Ilska, oro, sorg, hämd... ja, gud vet allt.
Det är hemskt att upptäcka att man är dödlig på något sätt. Jag har gått (och går) igenom ett helvete av annat slag. Det är väldigt jobbigt.
MEN, och det tror jag nog du också kan skriva under på... så blir man starkare. Även om det ser hopplöst ut så finns det på något sätt hopp ändå. Man orkar med djälvligheter mycket mer än man själv tror är möjligt.
Visst har man funderat ibland på att det vore enklare att inte leva, men samtidigt är ju livet så otroligt spännande. Man vill liksom inte lägga av, för då missar man ju de där små glimtarna som gör att livet är så underbart. En rolig seriestrip i tidningen eller att nån säger nåt otroligt fånigt, sånt som får en att skratta och glömma bort sig själv för ett tag.
------------------
/Petra
Även om man är snäll och försynt som en mus så skadar det ju inte att ta ut lite hämd i tanken.
Tänk bara vilka hemskheter man kan göra utan att bli straffad själv, om man gör det i tanken. Man kan slå, flå, hacka, strimla... tja göra en otrolig massa hemskheter. :e
------------------
/Petra
Jag har en intressant lösning (VARNING, kan verka brutalt):
Blöt upp ett lädersnöre, bind den runt **** och låt sakta torka. Detta gör att lädret krymper. Sen när anrättningen är torr, skär av **** med en slö matkniv... strimla sedan *** i långa strimlor, knyt ihop alla strimlorna till en lång tråd, nysta upp tråden till ett litet nystan, virka en halsduk och sätt den runt halsen på våldtäktsmannen... :e :e :e
------------------
/Petra
Verkligen oändligt trist det som hände din kusin, Annelie, jag hoppas att våldäktsmannen hamnar på ett klass-I fängelse med en jävla massa arga tatuerade snubbar som hatar våldtäktsmän så att han får vad han förtjänar.
Medborgargarde + Basebollträn!....?
Medborgargarden kan vara en sak att fantisera om när man verkligen vill hämnas på ett svin som denne våldtäktsman, men i verkligheten är medborgargarden enbart av ondo. Lynchmobbar platsar liksom inte in i ett rättssamhälle.
Att åka svarttaxi i Stockholm är verkligen ingen bra idé, om man inte är fyra arga killar med feta puffror, då de flesta svarttaxichaufförer, för att inte säga samtliga, är kriminella på ett eller annat sätt.
Polisen skall tillsammans med Försäkringskassan och andra myndigheter börja med omfattande razzior mot dessa skithögar så förhoppningsvis slipper man se deras fula trynen där de står och tigger kunder på stan framöver.
Det här är fullständigt ofattbart, inte nog att bli våldtagen utan av en man, han är dessutom HIV-positiv och dessutom att resultatet blir befruktning !!!!!!
Frågan är om medicinsk eller kemisk kastrering räcker för detta som inte går att rubricera mindre än ett mordförsök.
Men i vanlig ordning skall väl vi (skattebetalarna) lägga ner miljoner för att vårda honom med svindyra bromsmediciner och annan vård under och efter ev. fängelsestraff. Frågan är om man inte kan anse att vissa förbrukat rättigheten att betraktas som "lika under lagen". Så det är ganska naturligt att i tanken önska både det ena och andra beträffande en sån person.
CyberPet har redan framfört det mesta jag vill säga men du har mina fulla sympatier, och jag håller mina tummar för framför allt din kusin men självklart även för hennes man och barn och övriga anhöriga. Jag hoppas innerligt att dom hittar en väg ur detta.