webForumDet fria alternativet

Ip 195.58.123.54 spam?

Nätverk

9 svar · 157 visningar · startad av mikael_a

Medlem sedan mars 2000475 inlägg
Frågan#1

Hej,

antagligen har jag gjort en bra hemmis, men ip: 195.58.123.54 har precis varit inne 74 gånger på mindre än 1h.

hur kollar man upp ip:nummer körde en Whois, men fick bara att det tillhörde spray...
www.micke-anna.nu

------------------
Micke & Annas Sajt
micke@micke-anna.nu

Medlem sedan feb. 2000220 inlägg

195.58.123.54 is site.spray.se (195.58.123.54)

site.spray.se är Spray's egen proxy, dvs företagets anställda sitter bakom den, och det är ju ett gäng.

------------------
tl@beta.telenordia.se
http://oviss.framtid.nu

Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Jag brukar få en hel del sökmotorer registrerade på min besökskollare... ACrawler t.ex...

------------------
PC-älskare prasslar i säven, och har malt i ryggen
www.webeye.nu
Har du gjort lumpen?

Medlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Vad menar du med spam? Vill du anmäla någon för att ha besökt din hemsida för många gånger, eller hur menar du? :q

Trodde många besök var något positivt? Tyder ju som sagt på att vedebörande tycker sidan är värd att besöka. :)

Och för att förtydliga Tomas lite. Eftersom det handlar om en proxyserver är det inte alls säkert att det är en och samma person bara för att det är samma IP. Alla personer som sitter bakom en proxyserver delar på dess IP.

------------------
Robban < robban@lipogram.com >

Robban: Var det inte det jag sa? Kanske var lite otydlig iofs.

------------------
tl@beta.telenordia.se

Medlem sedan mars 2000475 inlägg

ok, trodde att det var samma person. Nu har man gjort bort sig igen...

Nej, det är alltid roligt med besök på hemsidan, blev bara lite chockad när det helt plötsligt var över 100 besökare på en dag, och alla ifrån spray...

------------------
Micke & Annas Sajt
micke@micke-anna.nu

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

Ja jag förstår din förvåning ! Har en tillströmning på ett ip nummer som visade sej tillhöra en "snällare" herrtidning ;) Vart så nyfiken så jag mailade dem och fick till svar att ja vi äääälskar din sida !? HAHA Ja det var ju smickrande :)

------------------
Mvh /Annelie
*RivJärnet och Heta Sidor*

"Uppriktighet är inte att säga allt man tänker, utan att mena allt man säger." Sanningen är en sällsynt rätt. Kommer den på bordet kan ingen smälta den.

Medlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Tomas:

Jo, det var som sagt ett förtydligande (hoppas du inte tog illa upp - ber om ursäkt i så fall). :)

Om man inte vet hur en proxyserver fungerar kanske man inte drar slutsatsen att sitta bakom en proxyserver är samma sak som att dela IP. Så var min tanke i.a.f., därav förtydligandet. Som sagt inte ett försök att rätta dig eller så. :)

------------------
Robban < robban@lipogram.com >

Robban: Nä, det är lugnt.. :) Jag var som sagt lite luddig...

------------------
tl@beta.telenordia.se

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

Du hade väll nått på sidan som intressera dem... kanske någon var inne hos dig drog iväg ett internmail med en länk till den aktuella infon ? Vem vet?

------------------
[McD - Burgers for the people!]

www.mcdz.net

Om du inte besöker min sida, så får du en snigel i ögat!

471 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
335 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
335 ms — ändringar (db)