Webbhotell
73 svar · 374 visningar · startad av Swey · sida 3 av 4
Frågan, av Swey
Affärdsidé: Hej, Finns det fortfarande intresse för ett webbhotell? Eftersom att de flesta som finns idag verkar dåliga och dyra funderar jag på att starta ett eget. Detta är alltså bara funderingar och jag håller på att kolla upp om det är möjligt. I så fall, finns det något intresse för det? Jag vet att det redan idag finns väldigt många webbhotell. Men eftersom det finns ännu fler som vill lä
Läs frågan i sin helhet →jag funderar också!
------------------
<A HREF="http://www.cartman.nu" TARGET=_blank>
mannen, myten, mutanten.</A>
SpaceNet?
------------------
SteveNet - stevenet@webmarkit.net
Stjäl inte mer än vad du kan bära, staten hatar konkurrens.
CyberPet, mycket finurligt men ack så oseriöst ;)
SpaceNet låter också lite lustigt. Men tack för förslagen. Kom gärna med fler... :)
------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...
Faktum är att mitt förslag inte var helt oseriöst. "Swe" är ju förkortning för Sverige, sen la jag dit y:et för att klura till det lite och passa ditt skärm-namn. Då blir det ju rätt fränt!
------------------
/Petra
Veni, Vedi, Visa – Jag kom, jag såg, jag handlade
CyberPet, ja... kanske. Men jag vill nog helst inte blanda ihop mitt oseriösa smeknamn på Internet med mitt seriösa företag. Men annars var det ett bra förslag. Får fundera på det.
------------------
- Swey
Eftersom jag inte ska registrera något aktiebolag så behöver ni inte ange adresserna.
------------------
- Swey
swey, jag tycker inte att du ska utgå ifrån att inte fixa ett aktiebolag. det kan väl i alla fall vara ett mål?
ceylon? ja, om du ska syssla med parallellimport av te med exotisk smak kanske...
------------------
<A HREF="http://www.cartman.nu" TARGET=_blank>
mannen, myten, mutanten.</A>
Skall gå in i debatten:
Eftersom jag inte ska registrera något aktiebolag så behöver ni inte ange adresserna.
Fattade inte riktigt vad du menade med det, kanske missade det, men om du syfftar på .se så kan ju alla typer av företag nu registerar den.
Aktiebolag är en stor fördel, inte minst i trovärdighets syfte.
tänk på att servrar och sånt räknas med i det kapital på 100 000 som skall finnas i företaget, så det är ingen omöjlighet iaf.
Andreas
Host, host, host...vilken form hade du tänkt dig då? Säg INTE enskild firma. Jag har gjort det dyra misstaget att driva enskildfirma i 3 år. Gick jättebra tills en kund gick i konkurs och struntade i skulden till mig (100.000:-) vilket då drog ned mig med (med allt vad detta innebär i ökade kostnader).
Fast det var i en annan bransch...men ändå! Bara en liten varning!
------------------
---Jippi!---
-PeW-
[Redigerat av PeW den 30 aug 2000]
.se får man inte registrerar innan årsskiftet om man inte har aktiebolag. Eller har jag fel?
Eftersom det krävs ett stort kapital för att driva ett aktiebolag så väntar jag med det och börjar med ett mindre bolag.
------------------
- Swey
.se skall du kunna registera nu, inga prob. Letar själv efter de billigaste just nu, till min enskilda firma.
Jag tror att 100 000 inte är så svårt att komma upp i, tänk att programvaran och värderas, en nt licens och sql är inte gratis.
Det är nästan lika viktigt som F-skatte sedel :)
Andreas
PeW, Kommanditbolag. Men reglerna är väl i stort sett samma för enskild firma, kommanditbolag och handelsbolag?
Vad var det för branch du satsade på?
AG, För att registrera aktiebolag krävs minst 100 000 som inte får röras. Därför blir det dyrt. Min tanke var att börja smått och växa långsamt.
------------------
- Swey
Aktiebolagets aktiekaptial skall initialt vara 100 000, men det kan bestå av realkapital, dvs du kan visst använda dessa stålar för att investera i företaget.
Varför kommanditbolag, det är en lite knepig företagsform där det minst skall vara två delägare varav minst en har begränsat ansvar.
------------------
° 4711 - the number of the geek °
AG, För att registrera aktiebolag krävs minst 100 000 som inte får röras. Därför blir det dyrt. Min tanke var att börja smått och växa långsamt.
Var har du hört det? De 100.000 kronorna får användas. Startar du tex en datorfirma kan du köpa datorer eftersom de har ett värde i sig. I alla fall var det den uppfattningen jag fick när jag startade ett AB för ett år sedan. Nu har jag aldrig behövt använda aktiekapitalet eftersom företaget gått så bra :) men jag rekommenderar dig att prata med en revisor eller någon typ av rådgivare om det här!