webForumDet fria alternativet

Digitalbox

Bredband & telefoni

6 svar · 251 visningar · startad av Annelie

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg
Frågan#1

JAG trodde ju att det var ngt man hyrde , men dels på jobbet och även på nätet har det nu dykt upp till salu annonser på dem ?? Kan det vara så ? Eller står man då bara med en tom låda ??

------------------
Mvh /Annelie
*RivJärnet och Heta Sidor*

"Uppriktighet är inte att säga allt man tänker, utan att mena allt man säger." Sanningen är en sällsynt rätt. Kommer den på bordet kan ingen smälta den.

Medlem sedan mars 20001 266 inlägg

De går väl att köpa bara att de är ganska dyra, ver det inte dessa staten subvetionerade så mycket, tror det iaf.

Andreas

Medlem sedan apr. 20001 521 inlägg

Det vanligaste är att man hyr dom ...

Att köpa en egen kostar ca 5000:- i dag!

Men om du köper en mottagare så behöver du ändå ett programkort att stoppa i den om du vill kunna se ngra kanaler !!!

Programkort finns att "hyra" hos CanalDigital Viasat (för dessa gäller att du sätter upp en parabol på taket)... och senda som det heter om du väljer att köpa en marksänd mottagare ... !

------------------
GANDALF

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Vi betalade 3.000:- för boxen från Telia, då behövde vi bara binda upp oss för ett år. Annars kan man binda upp sig för 2 år och betala 2.000:- för boxen eller 1 år och betala 1.000:- för boxen. Vi räknade ut att det blev billigare i längden med den dyrare varienten för de kortare bindningstiden.

För övrigt är boxen vår. Det är bara abonnemangen på Digital-TV som annars kostar och vi kan sälja boxen om vi vill.

------------------
/Petra
Veni, Vedi, Visa – Jag kom, jag såg, jag handlade

OUps ... glömde bort ... det finns dom som är anslutna till telias kabelTV nät ... sån "lyx" har inte vi där jag bor ... :)

------------------
GANDALF

Medlem sedan mars 20002 542 inlägg

och om man är ansluten till telias kabeltv nät så .... ??? För det är jag :)

------------------
Mvh /Annelie
*RivJärnet och Heta Sidor*

"Uppriktighet är inte att säga allt man tänker, utan att mena allt man säger." Sanningen är en sällsynt rätt. Kommer den på bordet kan ingen smälta den.

Ta kontakt med närmsta återförsäljare av "digital utrustning" dom borde veta vad som gäller på din ort ... !

------------------
GANDALF

275 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)