rtfm.. :e
------------------
/Axel - www.AxelWeb.nu
"Jag hälsar press, TV, radio och framförallt massmedia hjärtligt välkommna." /Christer Abrahamsson
7 svar · 207 visningar · startad av polswed
Jag har problem med Xitami (om någon vet vad det är för prog).
Jag laddade hem det för att min polare skulle uploada en sak till mig...han kom in på datorn genom ftp men när han ska uploada står det hela tiden "permission denied".
Hur otjärdar jag detta?
SÅ att man kan ladda upp saker på min dator??
rtfm.. :e
------------------
/Axel - www.AxelWeb.nu
"Jag hälsar press, TV, radio och framförallt massmedia hjärtligt välkommna." /Christer Abrahamsson
Axel... ;) trevligare ton kanske...
polswed, jag vill bara förtydliga det Matti menar ovan.
Denna fråga bör postas i forumområdet OS & Program under diverse istället d.v.s. här: http://program.webforum.nu/forumdisplay.cgi?action=topics&forum=Diverse&number=4&DaysPrune=20&LastLogin=
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
Ok
förlåt så mycket
Det är inget att be om förlåtelse över polswed, att råka posta i fel forum händer ju alla.
Vad det gäller Xitami så har du antagligen inte satt rättigheterna för för din kompis så att han kan ladda upp filer. Gå in i FTP-user-filen och ändra så att det ser ut ungefär som det här:
[Anonymous]
Access=* <--- ändra detta från G till *
Password=*
Root=pub
------------------
° 4711 - the number of the geek °
polswed
Åh, förlåt, jag missade en smiley - det var inte illa menat. Precis som sgtpepper skriver: felpostning är lätt hänt. :)
Välkommen till webForum förresten!
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
Oups.. Ursäkta. Hoppades på att smileyn skulle uppfattas som om det låg en mer ironisk än arrogant ton i inlägget. :)
------------------
/Axel - www.AxelWeb.nu