webForumDet fria alternativet

När jag blir stor...

Småprat

4 svar · 426 visningar · startad av Klös

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg
Frågan#1

Följande uppsats från en lågstadieskola i Finland.
Vad jag skall bli när jag blir stor!!

Jag vill bli ingenjör när jag blir stor, det är ett roligt arbete och lätt. Därför finns det så många ingenjörer idag, och varje dag blir de fler. Ingenjörer behöver inte gå så mycket i skola det måste lära sig programmeringsspråk så att de kan tala med datorer. Jag gissar att de måste kunna läsa också, så att de vet vad det är frågan om när allt trasslar till sig.

Ingenjörerna måste vara modiga så att de inte blir rädda, när allt trasslar till sig mer än möjligt, eller när de måste prata tala på främmade språk på utländska så att de vet vad de ska göra.

Jag gillar också lönen de får. De får mer pengar än de hinner använda. Det beror på att alla vet att ingenjörerna har ett svårt arbete utom ingenjörerna som vet hur lätt det är. Det finns inte så mycket som jag inte tycker om, utom att kvinnorna tycker om ingenjörer och vill gifta sig så att man måste köra bort dom, så att de inte stör.

Jag hoppas att jag inte blir allergisk mot kontorsdamm så att jag inte kan bli ingenjör. Jag blir sjuk av vår hund. Om jag blir allergisk mot kontorsdamm kan jag inte bli ingenjör och måste arbeta.

Tero 7 år

------------------
F.Sundström
Bit den hand som föder dig!

[Redigerat av Klös den 29 aug 2000]

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Han har verkligen fattat hur det är att vara ingenjör! :e

PS. hoppas inte jag också blir allergiskt mot kontorsdamm... :e DS.

------------------
° 4711 - the number of the geek °

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Underbart! :e

Ge Bire ett barn...!

------------------
kaffepanna

Medlem sedan dec. 1999149 inlägg

Hahahahah! Grabben har ju rätt till en viss del.
Fast för att bli ingengör måste man gå igenom en massa gymnasie kurser och ha minst ett år på ingengörsprogram för att bli klassad som gymnasie-ingengör.
Det verkar som om Teros far är ingengör.

------------------
//
SPike.CoM
Hemsida | E-mail

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

När jag blir stor ska jag banta..

------------------
Propelle 1.0 - 3 x Blink
"The bottom is nådd."

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)