webForumDet fria alternativet

Spriten - en räddare i nöden

Småprat

43 svar · 468 visningar · startad av Gustav

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg
Frågan#1

Jag tänkte bara hylla alkoholen lite.

TACK för att du räddade mig från sporten. :e

Nä, men ärligt...hade inte jag börjat supa i högstadiet så hade jag antagligen varit en fotbollsgalning som spelade i nåt division 1 eller 2-lag och inte hade nåt annat i huvet. Det är bättre att supa bort det lilla som finns. ;)

Sen att spriten har fixat massa brudar åt mig...såna som inte vågar gå fram och prata om dom inte är stupfulla. (kanske gäller mig lite då och då också)

Sen att man alltid kan skylla på spriten om man har gjort bort sig...

TACK!!!

*ironin är en dygd*

Medlem sedan dec. 20011 685 inlägg

snälla sluta... Är jag ensam om att ha sådan kraftig baksmälla nu... var är smilisen för ont i huvudet? :e

------------------
huh?

Medlem sedan feb. 20002 218 inlägg

visst är livet underbart! och just nu pågår ju alla dessa insparkfester också :e

woohoo vad livet är fint nu ;)

------------------
01 | 02

Medlem sedan aug. 2000350 inlägg

Själv nöjer jag mig med lite coca cola... ;e

------------------
palgard.net

kristoffer@palgard.net

Vill du ha problem? Ge grabben ett modem!

Medlem sedan mars 20001 266 inlägg

Är det vanligt att inte få baksmälla, jag får det aldrig, är det så att det finns människor so inte kan få det?

Andreas
Spelar ju fortfarnde fotboll

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Nej, alla kan få en baksmälla. Det hela hänger på hur mycket du dricker.

Antagligen så dricker du som en tjej och har därför aldrig upplevt en fullt utblommad hardcore-baksmälla :e

------------------
° 4711 - the number of the geek °

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Alltså jag fick en riktig överraskning dagen efter att jag hade fyllt 20.

Under födelsedagen så var det fest hela dagen och kvällen hemma hos mig. Vi bjöd på grillat så det var rödvin som gällde (det gick åt 40 flaskor åt mig och mina vänner :) ).
Jag har alltid tagit det väldigt försiktigt när det gäller rödvin eftersom jag vet att man lätt kan få en fet baksmälla av det, men den här kvällen kände jag att jag offrar morgondagen för att kunna bli kalaspackad på min födelsedag.

Så blev jag och sen när gänget drog vidare till den bokada restaurangen på Avenyn i GBG så var alla kraftigt berusade.

Där fortsatte drickande i en faslig takt med alla dess alkoholhaltiga dryckessorter.

Rödvin, öl, sprit, cider, you name it...allt slank ner! Får man ingen bakfylla på det så borde det vara omöjligt att få det överhuvudtaget.

Men när jag kom hem på morgonen gjorde jag som jag läst att en forskare kommit fram till: Slängde i mig två Ipren och drack ett par liter vatten och gick sen och la mig med hopp om att forskaren skulle ha rätt i att det jag hade hällt i mig skulle mildra bakfyllan.

Jag vaknade 10:30, hade ingen bakfylla och spelade tennis en timma senare.

mitt råd är att ta en eller två Ipren och dricka en massa vatten innan du går och lägger dig. Det verkar ju faktiskt funka!

(det var detta jag försökte säga i min ganska luddiga text) :e

Stämmer fast man orkar inte så mycket vatten heller :)
Var ganska kalas när jag var i Italien och åkte snowboard. Fick inte följa med de andra och bowla så jag satt och drack vatten på ballkongen i i short i 15minus :).

Ingen backsamälla då heller.
Jag är säkert speciell.

Andreas

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

dagen-efter-huvudvärk orsakas ofta av vätskebrist, så det är ofta en vinnare att hälla i sig så mycket vatten man orkar innan man går och lägger sig.

enda problemet är väl att jag alltid är för full för att komma ihåg det, och skulle jag komma ihåg det så skulle jag inte bry mig...

------------------
<A HREF="http://www.cartman.nu" TARGET=_blank>
mannen, myten, mutanten.</A>

Medlem sedan dec. 20011 685 inlägg

Dricka vatten när man kommer hem har jag oxå hört att det ska hjälpa...problemet är det att jag dricker alltid för mycket så det har hänt att både frukosten och pizzan kommer fram igen... När man kommer hem då så är inte jag direkt sugen på att dricka en massa vatten för att jag får bara ännumera ont i magen...
Om man läser på Ramlösa etiketerna så har där stått att man ska dricka vatten till spriten så slipper du baksmälla..

det finns två sätt jag använder för att bli av med en baksmälla.
1. Ta en återställare på morgonen.
2. Drick en massa mjölk. Har alltid hjälpt mig...

usch "snart" fyller man 18 år..hmmm...hur kommer det då bli med drickandet?

------------------
huh?

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag mår faktiskt (tro det eller ej) bra av alkohol...

:)

Jag blir heller inte bakis mer än typ 3 ggr per år...

Sprit rockar! :e

------------------
kaffepanna

Och ibland kan det vara bra att göra rent magen också :)
Hade inte spytt på typ 8år tills för ett år sedan, det är nog nyttigt att göra vissa uppoffringar.

Andreas

Medlem sedan dec. 19991 606 inlägg

Det gör mig ledsen att ni hyllar spriten... :(

------------------
-=-=-=-=-=-
Mvh Hallgren
Forumledare
True Design
-=-=-=-=-=-

Medlem sedan jan. 20002 453 inlägg

Håller med Hallgren :(

------------------
Mvh
Hazze , moderator wF
Det är stabilt...

Jag hyllar mjölken högre än spriten...

Mjölk ger starka ben! ;)

------------------
kaffepanna

Medlem sedan jan. 20002 453 inlägg

Så ska det låta Bire! ;)

------------------
Mvh
Hazze , moderator wF
Det är stabilt...

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Jag kan hylla spriten för dess avkopplande och roliga effekt, men inte fan mår jag bra av den, särskilt inte dagen efter.

Den som säger att han mår bra av sprit (hint: Bire :e ) borde uppsöka en alkoholläkare... ;)

------------------
° 4711 - the number of the geek °

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Bire, vill inte vara domedagsprofet eller så... men mår man bra av alkohol ska man nog sluta. För du riskerar att gå in i ett missbruk som är svårt att komma ur.

Min pappa är nykter alkoholist och han tyckte det var jättemysigt med alkohol, han mådde kanonbra när han drack.... nåja, tills det var för sent och han har förlorat mycket tack vare sitt drickande.

Lyckligtvis insåg min pappa att han höll på att ta livet av sig med alkoholen så nu är han nykter sedan 15 år tillbaka.

------------------
/Petra
Veni, Vedi, Visa – Jag kom, jag såg, jag handlade

Nu råkar det vara så här enkelt i just mitt fall:

Jag har en hel drös med alkoholister i min släkt och jag vet exakt vad jag gör. Jag dricker kanske var och varannan helg, man har aldrig någonsin känt att jag MÅSTE dricka...

Att jag sa att jag mår bra av alkohol betyder inte att jag mår dåligt UTAN alkohol, utan helt enkelt att jag njuter av att dricka alkohol för att slappna av/kunna släppa loss lite mer/glömma problem för en stund/skrika UÄÄÄÄ utan att skämmas/lyxa till min gråa tillvaro med mina vänner/etc, etc.. Det finna lika många skäl att dricka som det finns att låta bli! ;)

Skämt åsido: Jag gillar att festa med eller utan mina vänner.

Jag kan lika gärna ta ett glas vin eller två helt ensam en fredagskväll framför datorn som att ränna på krogen och bli aspackad.
Jag kan dessutom gå o sova en lördagskväll helt nykter.

Att dricka varje helg är inget problem anser jag om man har hyfsad koll på hur full man blir samt aldrig känner att man MÅSTE festa.

Så: Jag känner att jag har kontroll över mig själv och mitt festande. Jag har tom kompisar som definitivt skulle sätta stopp för mig eller nån annan polare om det börjar gå över styr, och mig veterligen är det ingen som varken sagt eller hört nått ännu ;)

Att må bra av alkohol är att inte må dåligt av den anser jag! Om man mår dåligt varje gång man dricker kanske man ska tänka om?

Skål! ;)

------------------
kaffepanna

Medlem sedan dec. 19991 606 inlägg

Att dricka på speciella tilfällen och kanske när man går ut lite då och då tycker jag är helt ok, men de flesta tänker inte på vilken skada det egentligen gör :(

Jag sitter i samma sitts som CyberPet...tja nästan. Min far är inte nykter alkoholist och inte alkoholist, men tyvärr är det väldigt nära.

Det här är väl inget man ska berätta egentligen, men tyvärr så får jag inte några tillfällen att berätta och det är faktiskt skönt att kunna säga något ibland.

Spriten kan förstöra mycket, så till er som har en vana att dricka mycket...snälla, snälla ta det lugnt. Det är inte värt at förstöra sitt liv på det sättet, plus så vill jag inte förlora någon av er. Ni är trotts all mina vänner..

------------------
-=-=-=-=-=-
Mvh Hallgren
Forumledare
True Design
-=-=-=-=-=-

[Redigerat av Hallgren den 25 aug 2000]

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
146 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)