Hamnade helt fel märkte jag. Kanske lite väl lätt att klicka på fel knapp?
Sorry folks!!!
/T
------------------
public static void main()
15 svar · 309 visningar · startad av Toonster
Har gjort lumpen, frös, var utan mat, hoppade fallskärm i 2 m djup snö, skoskav i 10 månader.....
Fast nu några år efteråt så känns det bara som en ytterst kort koncentrerad period av lekskola (vi hade trots allt skitkul)
I sverige finns något som heter arbetsplikt. Det betyder att om Sverige hamnar i en situation där krigstillstånd eller undantagstillstånd råder har staten rätt att insätta ALLA medborgare som ej är i krigstjänst till arbetstjänst. DVS arbeta i de fabriker/industrier där folk saknas.
Vägrar man det är det likställigt med krigsrätt.
Då ligger jag hellre själv under en buske i Finland med mitt AK5 och slumrar...
Lite ironiskt, men sant. Krigstillstånd försätter ALLA medborgare ur normalt leverne. Vapenvägrare hamnar på anstalt osv
/T
------------------
Hamnade helt fel märkte jag. Kanske lite väl lätt att klicka på fel knapp?
Sorry folks!!!
/T
------------------
Varför är det ironiskt?
Om Sverige skulle bli anfallet av en främmande makt och ett krigstillstånd skulle råda, så skulle det väl vara än mer ironiskt om hälften av befolkningen fortsatte med sina dagliga sysslor, rastade hunden, tränade aerobics, träffade polarna på puben osv. medans kriget rasade runt knuten.
------------------
° 4711 - the number of the geek °
Dessutom en dubbelpostning. Jag föreslår att du postar inlägget i rätt tråd så kan dessa två trådar raderas.
------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...
He hasen´t the power to do it :e
------------------
<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
Det är antagligen sant.
Skönt att ha en hoper arga finnar som buffert mot björnen i öst :e
------------------
Hmmm....
Det stämmer inte med min utbildning...
Var mina 10 månader bortkastade!?!!
(Finland anses vara en yta för snabba Ryska förflyttningar. I synnerhet skall insatser vid Finska flygfält noggrant följas...[ secret stuff])
/T
------------------
Hmmm....
Det stämmer inte med min utbildning...
Var mina 10 månader bortkastade!?!!
(Finland anses vara en yta för snabba Ryska förflyttningar. I synnerhet skall insatser vid Finska flygfält noggrant följas...[ secret stuff])
/T
------------------
Märker att nätverket på jobbet F***Kar till det. Sidorna cachas konstigt...
Därav mina dubbla inlägg
Sorry, händer inte mer
/T
------------------
Nej, visst. Som det ser ut idag så är inte Ryssland något hot rent militärt, snarare miljö- och brottsmässigt.
Men än så länge är demokratin i Ryssland väldigt fragil och ingen vet vad som skulle kunna hända om statskupp skedde i Ryssland.
------------------
Yeah! Smart tänkt Matti!!
Precis som du skriver så är ju självklart alla som med våld tar över makten smarta killar och tjejer ;)
------------------