webForumDet fria alternativet

Utomjordingar !

Vetenskap

109 svar · 1 337 visningar · startad av Chakotay · sida 5 av 6

Frågan, av Chakotay

Jag vill gärna få till en tämligen seriös diskussion om hur ni tror s.k. utomjordingar ser ut, lever osv. Visst finns de väl... utomjordingarna :q Personligen tycker jag det t.ex. är lite enkelspårigt att människor alltid tänker sig utomjordingarna ha samma i pricip samma kroppstyp och skala som de själva; alltså upprättgående på två ben, med två armar osv, samt en till två meter långa. :l Mås

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan dec. 19998 577 inlägg

Självklart finns det liv på andra planeter (varför skall det vara på planeter dom finnas på?). Logiskt sett så borde det finnas lika många som är mer utvecklade än oss som det är som är mindre utvecklade...

Är dom redan här?

Kanske... Vi kan ju inte se allt, det finns en himla massa frekvenser att se med vår ögon, men det finns många fler som vi inte kan se... vad är det egentligen som säger att allt (läs varelser) måste vara inom det frekvensspektrum som vi kan se??? Inget...

(Oj vad jag skulle kunna dra off-topic... men jag håller mig... :))

------------------
PC-älskare prasslar i säven, och har malt i ryggen
www.webeye.nu
Är du med i facket?

[Redigerat av Vide den 25 aug 2000]

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Bire:

Så är det inte....

...och HUR vet du det då? :q

Medlem sedan dec. 19991 749 inlägg

Hmm... denna diskussion påminner mig om de nätter då jag och mina kompisar spelade rollspel i gymnasiet. Vi kom alltid på ett ämne som det inte fanns ett svar på.

Hrm... för att svara på den ursprungliga frågan.

Man behöver bara titta ut i vår egen natur för att inse att det bara är fantasin som sätter gränserna.

Den klassiska "Grå" varianten tror jag dock inte på (även om jag läst oändligt mycket litteratur om bortrövanden och samlar på Alien prylar)

------------------
Vackra djur gör fula saker även dom

nanne.net

Medlem sedan feb. 20001 143 inlägg

Kanske lever vi alla inuti i en i det närmaste oändligt stor "organism" :q

Ännu har väl inte människan upptäckt och kartlagt materiens allra minsta element - och som vi sett tidigare i den här diskussionen - universums sanna struktur och ev begränsning i stort; kanske är vi människor bara en slags mikroorganismer i något oändligt stort.... :q

Medlem sedan apr. 20003 971 inlägg

Koncentrera er på alla märkliga djur som finns på vår planet istället för att tänka på de som ni aldrig lär få veta om de finns. Givetvis finns de, men inte inom rimligt avstånd.

------------------
- Swey
Bäst, vackrast, styggast...

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Som sagt Big Bang är grunden för allt som finns just nu!
BigBang kan kan komma ifrån att all materia har samlats i en volym i klass en knappnåls skalle pga av skiftande orsaker:
1. ett svart hål har fått sån enorm massa att dess gravitation drar till sig all materia i universum som fanns innan det universum vi känner idag som har sitt ursprung i Big Bang.
2. det var nått annat t.ex Guds finger som var med i spelet.

Att saker rör sig i "fel" riktning kan väl bero på att någonting skickar dessa partiklar eller vad vi nu pratar om :q

Kim: Vad är det som rör sig i "fel" riktning? Det kanske i sin rörelse i universum har rört sig i närheten av en eller flera gravitationsstarka objekt och därmed ändrat riktning?

------------------
F.Sundström
Bit den hand som föder dig!

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

kort: klart som korvspad att det finns intelligent liv i universum.

------------------
<A HREF="http://www.cartman.nu" TARGET=_blank>
mannen, myten, mutanten.</A>

Medlem sedan juli 2000836 inlägg

Tänk vad kul man kommer att ha om några hundra år då några arkeologer
gräver fram den här tråden...

"Oj!!! dom visste inte mycket då milleniet var ungt.
Tänk att de trodde att jorden var rund, att det fanns en gud och att det fanns något som kallades för universum, vad nu det kan vara.
Det måste varit enkelt att leva då, när allt var svart eller vitt.
Och att bara komma på en så dum tanke att det fanns nåt som kallades tid och att allt skedde efter vart annat styrt av tiden. Ha ha ha."

Den klassiska "Grå" varianten tror jag dock inte på

varför inte???

Hypotetiskt:
Massor med människor har sett "utomjordlingar", men inte jag...

Massor med människor har sett Pluto, men inte jag... Hur vet jag då att Pluto alls finns eller att den ser ut som litteratur säger?

Sen så tycker jag att det är helt fel att direkt dumförklara människor som "påstår" sig ha sett rymdskepp och "utomjordlingar"... Skall vi då hånskratta åt dom som påstår sig ha sett en bergsgorilla?

------------------
www.webeye.nu
Är du med i facket?

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Vad är det som rör sig i "fel" riktning? Det kanske i sin rörelse i universum har rört sig i närheten av en eller flera gravitationsstarka objekt och därmed ändrat riktning?

Universum består, som du förmodligen redan vet ;), av galaxer. Ett stort antal av dessa galaxer följer inte alls det mönster som borde ha uppstått vid en explosion.
Men som sagt, läs artiklarna på de webbsidor jag publicerade förut. Jag vill se era argument mot det. Hittills är jag den enda som har fått svara på alla frågor. Ni har tagit er rätten att tvinga mig att svara. Nu är det min tur.
Argumentera mot det som står på sidorna... :)

Medlem sedan juli 200046 inlägg

Självklart att det finns liv på på andra planeter, är det ingen som sett star-treck eller? :h

------------------
--sibylla --- goda hamburagre---

Kanske är det så att det i själva verket är utomjordingarna som fått gälla som Gud :q

Det händer väl även nuförtiden att människor som lever primitivt, isolerat ute i någon djungel tolkar det som om Gud(ar) kommit, om någon människa plötsligt landar där med helikopter. :)

------------------
Stoppa diskrimineringen av oss 640x480-surfare !!!

Kim, nu har jag läst stora delar av artikeln, men jag hittar inga direkta frågor, jag hittar bara en massa konstateranden om att det som står i bibeln är rätt... :)

Kan du inte ställa de frågor du vill ha fram här, så blir det hela lite enklare...

------------------
www.webeye.nu
Är du med i facket?

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Jag orkar inte läsa dom där sidorna Kim jag är lat av naturen.... samtidigt som jag har drabbats av latmask ;)
Jag bara skrev lite för att få fart igen om Kim kände att han fått tåna i kläm pga mig så ber jag om ursäkt *sträcker ut näven till Kim*

------------------
F.Sundström
Bit den hand som föder dig!

Medlem sedan juli 2000836 inlägg

Stå på dig Kim, ingen skall ta ifrån någon ens tro.
Och du har all rätt att avkräva svar.
Men att förkasta vetenskap med tro eller tro med vetenskap går inte. Bägge delarna är lika mycket religion.
Dessutom måste man (i ett civiliserat samhälle) beakta alla former av tro, vad säger att kristendom är rätt.

Om du vill förkasta big bang-teorin genom att säga att ett klot som exploderar inte kan orsaka att delar krockar och får olika banor, kan vetenskapen förkasta detta genom att föreslå att det inte var ett klot som exploderade utan en oformlig kropp som slungade delar åt alla håll.

Mycket intressanta articklar du länkade till föresten.

Men jag är alltid skeptisk till teorier vars "sanning" bygger på skrifter som måste tolkas, då dessa ofta blir högst personliga.
Och skrifter som i nästa andetag efter skapelseberättelsen ger "Guds barn" rätten att bedriva folkmord!

Och alla de folk som Herren, din Gud, giver i din hand skall du utrota: du skall icke visa dem någon skonsamhet. (5 Mosebok 7:16)

------------------
/ J.

Kan andra varelser än människor vara ungefär lika intelligenta, men att det inte märks :q

Jag menar så här: Människorna kan ju med hjälp av sina händer skapa en mängd komplicerade produkter och även verbalt bevisa att de är smarta; men även delfiner påstås vara mycket intelligenta men saknar händer och kan i vart fall inte för oss ge språkliga exempel på logiskt tänkande, känsloliv etc. :(

Är intelligens en tolkningsfråga :q

Bor det på en annan planet t.ex. tusenfotingar som är superintelligenta ;)

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Det universum som vi uppfattar det kanske rent av bara är en atom i tumnageln på en annan individ...

Fundera på det ni ;)

------------------
kaffepanna

Medlem sedan juni 2000690 inlägg

För att teorin med Kvarkar skall funka så krävs det minst 10 dimensioner om jag minns rätt. Kvarkar är ju rätt accepterade idag...

------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

*gäsp*

(skulle ta flera veckor att läsa igenom allt dethär)

------------------
3 x Blinkers..

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

:e Ja, det är en "Mustig" tråd.. ;)

------------------
kaffepanna

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
135 ms — ändringar (db)