webForumDet fria alternativet

Utomjordingar !

Vetenskap

109 svar · 1 337 visningar · startad av Chakotay · sida 3 av 6

Frågan, av Chakotay

Jag vill gärna få till en tämligen seriös diskussion om hur ni tror s.k. utomjordingar ser ut, lever osv. Visst finns de väl... utomjordingarna :q Personligen tycker jag det t.ex. är lite enkelspårigt att människor alltid tänker sig utomjordingarna ha samma i pricip samma kroppstyp och skala som de själva; alltså upprättgående på två ben, med två armar osv, samt en till två meter långa. :l Mås

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 20001 953 inlägg

Hrmpf..!
Precis! ...imorrn så skall jag gräva fram mina anteckniningar efter den senaste naturkunskapslektionen.

Jag har full respekt för dem som tror på att Gud skapade allt. men för oss som inte tror på han så är Big bang den enda riktiga teorin. Och varför kan det inte ha vart Gud som skapade Big Bang?

------------------
<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020

Medlem sedan juli 20001 628 inlägg

det dära med pulserande universum är en respektabel teori rent vetenskapligt...men att använda den och tillämpa den me jorden och månen är helt en annan sak....

gravitationen gör att jorden drar till sig månen...månens fart för att den håller sig i en stadig bana....

begrepp bör hållas isär för att hålla nere förvirring ;)

------------------
weeee!

Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Kim:

2. Universum expanderar

------------------
Universum är platt!!!!!!!

Medlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Jag har en text här nånstans. När jag hittar den så ska ni få den. Jag vill att ni läser den sen. Den är ganska lång...

Kim: maila den till mig så läser jag den imorrn, för nu ska jag sova lite :h

------------------

Joakim.

Om det varit en explosion så skulle allt röra sig från epicentrumet - inte i kors och tvärs

först och främst expanderar universum idag, vilket tyder på att det måste ha haft en central utgångs punkt...låter väll logiskt kim?, eller? ;)

angående big bang kan den ha utgått ifrån en mycket komprimerad elementar partikel med oehörd stor energi....

du vet väll att materia, ljus, ja allt handlar om energi E=mc2

från energi till materia...det är detta som big bang handlar om :)

------------------
weeee!

hmm, vad menar du med att det rör sig kors och tvärs kim? ;)

------------------
weeee!

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

"Vad kom först? Hönan eller ägget?.."

Big Bang är för enkelt och religiösa funderingar är för svårt... Kan det inte bara vara så att universum är oändligheten personifierad och att allt som finns där har funnits jämt? Att vi bara är en del av ingenting och att vi an dag ska upptäcka att vi endast är ett hologram? Att Gud skulle ha skapat allt är lite väl godtroget då det är bevisat att jorden har funnits i flera miljarder år, men hittils har ingen bevis på att Gud finns/fanns...

------------------
!SMILE

Tänk dig att du släpper en sten i vatten. Då får du ringar på vattnet som drar sig åt alla håll. Universum borde expandera så om det var en explosion.
Nu är problemet (för er ;)) att det inte gör det - vissa delar av universum rör sig vinkelrätt mot dessa linjer.

vilka delar av universum kim?

om du menar planeternas rörelse beror det på att gravitationen blir starkare än den avtagande expantionen :)

detta kanske är ett tecken på att universum kommer krympa..och att ja...detta är ett pulserande universum

------------------
weeee!

Kim: slår dessa vågor i nått så stuttsar dom tebaka

------------------

Vid en explosion får man cirkelformade rörelser. Följdaktligen slår inget emot något annat

nja..joakim...det dära var menat som en metafor det som kim sa...försök tillämpa dina vågor på universum :)

------------------
weeee!

var inte mitt tidigare svar på samma fråga tillräckligt bra kim?

(högst upp på denna sida)

------------------
weeee!

Jag som hade för mig att forskare påstår att Universum imploderar sakta...

------------------
!SMILE

Medlem sedan feb. 2000438 inlägg

Universums ursprung är nog för svårt för människan att förstå, men jag skulle bli mer förvånad om det inte finns intelligent liv någon annanstans i universum än på jorden, än tvärtom.

Att man kommer in på religion i sammanhanget är tämligen svårfrånkomligt, då Big Bang-teorin och Guds skapandeprocess i princip utesluter varann. Själv är jag rätt övertygad om att det inte finns någon Gud, men jag vet inte :).

/Csson

Jag orkar inte leta vidare efter det där dokumentet jag snackade om. Istället kommer en länk. http://home.swipnet.se/~w-89875/skap/skev/skev13.htm

Vill ni läsa fler artiklar inom området så är det bara att kika på http://home.swipnet.se/~w-89875/skap/skev

:)

nej bire, universum expanderar fortfarande...dock lär gravitationen ta överhanden efter ett tag :)

------------------
weeee!

Fv02: Vi får hoppas du har rätt! Jag vill inte bli kortare.. ;)

------------------
!SMILE

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)