Jag vill gärna få till en tämligen seriös diskussion om hur ni tror s.k. utomjordingar ser ut, lever osv.
Visst finns de väl... utomjordingarna :q
Personligen tycker jag det t.ex. är lite enkelspårigt att människor alltid tänker sig utomjordingarna ha samma i pricip samma kroppstyp och skala som de själva; alltså upprättgående på två ben, med två armar osv, samt en till två meter långa. :l
Måste den mänskliga kroppstypen vara den optimala :q
Ok, om nu universum är oändligt, så måste det ju även finnas oändligt av ALLTING. Fast att människokroppen skulle vara optimal...tja, beror nog på syftet...fast vad är människan optimal på? Kanske att äta pizza?
universum ÄR INTE oändligt...eftersom det började med bigbang måste det haft en början..och denna början kallar vi för universums slut...den yttersta delen...
det jag menar är att antalet planeter osv inte är oändligt eftersom materian i universum är begränsad....men antalet solsystem som finns därute ger goda tecken på att liv i någon form finns...
det som krävs är rätt förutsättningar.
det som många dock inte tänker på är att det kan finnas många typer av liv och att alla inte behöver tala engelska ;), här på gjorden finns det trots allt bakterier som lever en bra bit ner under gjorden och som klarar av höga temperaturer och andra extrema förhållanden.
hmm, visst, universum expanderas hela tiden....men det betyder att mellanrummet mellan olika himla kroppar / solsystem / galaxer ökar...inte att det ploppar upp nya planeter här och där.
materian är begränsad....därför finns det ett begränsat antal solsystem...men denna siffra är långt ifrån liten.
Klart det finns liv på andra icke utforskade planeter!
Vi korkade människor här på jorden tror ju i vår enfald att det är VI som är de mest lysande varelserna i universum..