Hur man gör en Interaktiv hemsida? Ja, det beror ju på vad du vill att det ska kunna ske på den. Med interaktiv menas ju att sidan kan ändras i samma minut utan att någon behöver sitta och uppdatera den med ftp... Den gör det utav sig själp. För att få en Interaktiv sida kan man skriva kod i bl.a. asp.
------------------
Vill du ha problem? Ge grabben ett modem!
Jag kan ge ett litet exempel hur det kan gå till...
Det går t.ex. att programmera att det ska stå "Godmorgon" från ex klockan 8 på morgonen fram till klockan 12. Sedan kan man ändra att från klockan 12 till 18 så står det... Ja, du förstår nog, kanske...:)
Men som sagt, gå in till http://www.idg.se/webstudio/asp och försök och lär dig så kommer du nog förstå med tiden. Eller hyr en bok på biblioteket. Kolla på databöcker...
Lycka till!
ps.Hoppas du fick ut något av mina svar.ds
------------------
Vill du ha problem? Ge grabben ett modem!
Du kan förstås använda andra tekniker också för att skapa interaktiva och dynamiska sidor, t ex php, perl och Javaapplets, servlets och jsp bara för att nämna några exempel
Interaktivitet betyder att de som surfar till sajten kan vara med och påverka den på något sätt!
Exvis så skulle en sajt om mat kunna ta emot recept som surfarna skickar in, eller att en länksajt låter folk rösta och/eller betygsätta sajterna.. :)
prls: Om du vill att tråden ska stängas ber jag dig att skicka ett e-brev till forumledarna d.v.s. om du inte får göra det själv - i egenskap av att vara trådförfattare. (Jag kommer inte ihåg hur det var.)
Mig når du här för närvarande.
------------------
med vänliga
Rikard
forumledare, webForum
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2