Hejsan allihopa.
Kul att se att ni faktiskt ser att webAvis finns *Saknar smiley för en syrlig kommentar*
Precis som Bire skriver har vi massor av projekt igång just nu och dessa kommer innebära en enorm förändring när de är klara.
Jag reagerar starkt på följande kommentar som ställs mycket oprofessionellt.
Pengar (det är väl en världslig sak)? Ok, du menar domännamnet? Ok, skippa det då.
Du har uppenbarligen ingen aning om vilka kostnader det handlar om att driva en tidning. Framförallt inte en webtidning.
Jag kan räkna upp några av kostnaderna vi har haft hittills och för mig som pluggar på högstadiet just nu är det svårt att klara av dessa kostnader.
Listan följer nedan:
Återskick av produkter:
Ericsson MC218 80 kr
Ericsson R320 90 kr
Dell XPS R-700 bra mycket
Compaq iPaq ganska mycket också
Microsoft Internet Keyboard 120 kr
Teleräkningar
14 358 kr idag (16 Aug)
Registrering av domännamn
650 kr delat på 6 medlemmar, dv.s 115 för min del.
Diverse utgifter >1000 kr
Sammanlagt: Bra mycket mer än 15 000. Detta är kostnaderna för mig inte de andra.
Hoppas att du är av annan uppfattning.
Med tanke på dessa kostnader påbörjade jag ett struktureringsprojekt med diverse mål som ännu är för tidigt att ta upp.
Mitt förslag är att flytta wfScript, som visserligen är bra, men som kan göras bättre, till ett "nytt" webAvis under namnet www.webScript.nu (eller kanske www.webbSkript.nu? ).
Där skulle nuvarande wfScript finnas, men med den skillnaden att man skall kunna kommentera andras script (i samband med själv koden!). "Scripten" skulle eventuellt kunna blandas upp med artiklar, som då också skulle vara möjliga att diskutera innehållet i (jf www.devshed.com och liknande sidor). Eventuellt skulle man kunna ha lite "nyheter" på en förstasida om nu någon orkar uppdatera sånt.
Detta finner jag som rent stötande.
Att jämföra ett scriptforum med en webtidning är inte riktigt sjyssta metoder. WebAvis och wfScript är två helt olika saker och jag hoppas denna jämförelse aldrig mer kommer upp.
Sedan om jag ska gå on-topic kan jag berätta att, ja, vi har kapacitet att testa dessa datorer.
Min käre fader har lång erfarenhet av stordatorer. Han lovade i början att ställa upp om det kom en sådan här förfrågan.
Jag har ett helt rum i källaren som mycket väl skulle rymma en stordator, inga problem där säger jag.
Sedan Ewenson:
Kan berätta att du nog inte skulle bli så överlycklig om det kom en lastbil med stordatorprylar till dig, en stordator är helt annorlunda än en PC uppbyggd på X86 teknik.
Det du skulle kunna göra är att sälja den, för stordatorer är svinigt dyra men problemet är bara att de inte är så lätta att sälja. Det går inte att gå in på www.datafynd.com och lägga ut en annons ;)
Varför uppdateringarna kommit så oregelbundet på sista tiden beror på att dessa projekt tagit stor del av vår kapacitet.
För att sedan höja er nyfikenhet lite kan jag berätta att ni snart kommer se ett resultat runt om i landet av vad vi sysslar med just nu inom tidningen. Vad vi håller på med kommer att höja besökarsiffran ganska radikalt på wF.
Till sist kan jag berätta att webAvis var något vi höll på med långt innan webForum startade.
Från början var det Hallgren, Sune, Petra, Martin, Anders m.fl som startade tidningen. Det var på tal redan då om att samarbeta med eForum, men när Sune och Kjell startade wF så blev det helt naturligt wF som vi började samarbeta med istället för eForum som vid det laget inte var särskilt önskvärd som samarbetspartner.
Dessa sektioner som skulle startas blev det inget av, förmodligen för att ingen ville driva dem. Kompetensen saknades definitivt inte.
För er som missat detta är det Martin som numer driver webAvis men jag är fortfarande med på ett hörn och driver vissa av dessa projekt. Jag stöder Martin fullt ut med det han gör och jag vet att det inte är något lätt jobb att uppdatera tidningen, organisera mötena, hålla reda på informationen m.m.
------------------
------------------
Min hemsida
Min mailadress
Whisky, om Anders själv får välja - min slogan.
Bam without Spam - ännu ett motto.
Den som gräver en grop åt andra använder oftast spade