Hrm... som son till en tandsköterska så har jag varken tand eller sprutskräck så jag tar med glädje emot bedövning.
För sprutan känns bara en bråkdel utav att borra utan.
------------------ Vackra djur gör fula saker även dom
har fått fyra tänder utdragna med tång vid ett tillfälle. tandläkaren hade dock ett problem, tänderna satt så trångt så hon inte fick grepp om dem. så då tog hon fram sågen och sågade itu alla fyra tänderna i fyra delar och drog ut bit för bit.
inte blev det bättre av att de två första bedövningssprutorna gav 0% verkan.
apa vad jag hade ont då. :(
------------------
don't follow your friends -- inflate them
Ähhh, borra i tanden isar ju bara lite egentligen..
Att ta den där bedövningssprutan gjör ju inte direkt ont, men attans så jobbigt det känns restan av dagen.. Man biter sig i läppen etc..
Nä, woodi kör utan spruta om han behöver laga ett hål!
Och nu skall jag se hur det går att äta... :e Jag behöver nog inte tungan längre när jag har en massa kompisar på webben... bara man inte tappar sina fingrar...
Jag gillar inte sprutor (fast jag har säkert fått 100st inkl. dropp m.m), så jag hoppas över. Fast jag har inte haft hål i tänderna en 6:an (går 3:an gymn. nu) så jag är glad.. :e :e :e
Jag gillar INTE tandläkaren. Min värsta skräck har dock gått över så nu vägrar jag inte längre gå dit.
På grund av denna skräck så fick jag betala en dyr medicin (ja, det blev en dyr räkning också). Jag håller på med en rotfyllning.
AJ!!!
Jag trodde jag skulle dö av tandvärken. Kompisar till mig som fött barn och också varit tvugna att göra en rotfyllning säger att det är värre än att föda barn!
Nä, tandläkare är inte kul!
Förresten...
*fnissar*
Jag kände faktiskt det som om jag hade tappat känseln i mina fingrar, eller i alla fall tummen, när jag hade fått bedövning på handen för att ta bort ett födelsemärke. Halva tummen (mot ytterkanten) var bedövad och jag kände inget när jag klickade på musknappen på den bärbara.
Lite fladdrigt blev det! :e
------------------
/Petra Macälskare gör det i kubik
Skulle laga en tand för något år sen, gick till folktandvården där nån slags praktikant borrade i mig, cool som jag var så sa jag att jag inte ville ha bedövning.
Efter han borrat och allting kändes lugnt kom hans "fröken" eller liknande, kollade in han borrning och sade att han var.. hm, kass. Sen statuerade hon exempel på mig genom att visa hur djupt man igentligen skulle borra..
..jag började nästan grina..
Hädanefter vill jag ALLTID ha bedövning..
------------------
/Nils Wikberg
-"Law and order are for weak minds. Chaos requires management.
Så länge man sköter sina tänder så blir det bara några småsummor då och då... mitt hål kostade 250:-... inte så farligt om man tänker på hur viktiga tänderna är... :)
Som administrator kände jag nästan att detta ämne skulle behöva censureras.
Jag har nämligen sjuklig tandläkarskräcklig.
Förra året lurades jag iväg till tandläkaren av min sambo. Då hade jag hållt mig undan i 18 (!!!) år. Jag trodde att lösningen skulle vara att tänderna rycktes och framtid med tandprotes.
Men jag klarade mig med tandstensborttagning, 2hål som lagades och tre utdragna visdomständer. Till ett pris runt 4000:-
Om man tittar tillbaka så kan man ju nästan säga att jag tjänade på att inte gå till tandläkaren rent ekonomiskt.
En annan sak är att jag nu för första gången på 18 år har börjat få tandvärk...
------------------
Med vänliga hälsningar,
Sune Andersson, webForum Admin.
268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e