Detta är 7:e gången (!!!) på 1,5 år som någon stulit ALL HTML kod och innehåll ifrån mina sidor!
Hur kan folk bara vara så korkade? De andra gångerna har jag lyckats stänga deras konton eller hängt ut dem på nätet så de bett om ursäkt. Får se vad som händer den här gången... Det är ju rättså tydligt att han jobbar med att publicera ännu mer av mina sidor som sina...
I det här fallet är det lätt att bevisa eftersom allt är exakt samma plus att min copyright fortfarande finns på...
Än så länge är det bara övre och mittenramen han lagt in, men resten är säkert på väg...
Sen är nog inte killen särskilt smart direkt, det mesta på mina sidor uppdateras dynamiskt via asp så det är mest brutna länkar än så länge. Men han lär säkert försöka...
Har kontaktat både Namezero och freebox så får man väl se hur seriösa de är. Sist tog det typ 2 timmar så var det kontot raderat. Har för mig det var eWebcity den gången.
Det roliga med de flesta av dessa stölder är att det tror på fullt allvar att bara de laddar ner sidorna med nåt program och sen publicerar dem på sitt eget hotell så skall all dynamisk kod också funka :e :e
Dessutom så verkar de allmänt fatta noll, min statistik har alltid sladdrat på dem när jag ser referern...
Men trots att det hänt så många gånger nu så blir man lika förbannad varje gång. Har lagt ner mängder med timmar på sidorna och vill inte att någon fantasilös idiot skall åka snålskjuts x(
Nej, nu skall jag sätta mig på träningscykeln i källaren en halvtimme och se på David Letterman eller Bundy. Det brukar lugna ner :)
Det har hänt för många gånger nu och gör att glädjen med att driva sidan försvinner. Pga. hälsoproblem så har detta varit perfekt syselsättning de tider jag kan och dessutom något som förhindrar att jag klättrar på väggarna. Men, men får väl se vad som händer, Freebox verkar inte särskilt angelägna om att hjälpa mig snarare tvärt om :l
Jag surfade in på www.bengan.com, en sajt jag brukar besöka då och då. Till min förvåning så såg jag där att sajtens hela design hade blivit kopierad av en av era användare.
Det tycker jag är rejält tråkigt och jag hoppas att ni utan dröjsmål tar bort denna användares konto. Om inte så riskerar er tjänst att få ett dåligt rykte och det antar jag att ni inte gärna vill råka ut för.
Först tack så mycket för att ni vill stödja mig! :)
Sen vill jag be er att ta det lite varsamt om ni skriver till Freebox, jag vill inte stöta mig mer med dem än vad som är nödvändigt.
Tidigare idag så ringde jag dem och var just då ganska så upprörd eftersom jag precis innan fått ett par anonyma hotbrev. Var dessa brev kommer ifrån vet jag inte men jag har mina aningar...
När sedan jag möttes av en arrogans och dessutom motanklagelser om att jag minsann också bröt emot copyright så brast det är jag rädd...
De har visserligen rätt i att jag sällan vet ursprunget till de bilder som postas som "dagens bild". Men, dessa bilder är av den typen man hittar på de flesta Fansites och jag undviker medvetet att posta bilder med någon form av copyrightmärkning på. Visst, det är kanske inte helt rumsrent men skall man gå in på enstaka bilder så är det nog inte många sidor som klarar sig.
Hur det nu än är med den saken så tycker jag väl inte att det rättfärdigar att någon annan skall kunna ta hela min design, källkod och material och lägga den på deras server. Jag är ganska övertygad om att han kommer att publicera mer av mina sidor om han inte stoppas, som tex. hela länksamlingen osv.
Eftersom man lagt ner så mycket jobb på sidan och under hela sommaren jobbat med en ny databasdriven länksamling (ännu ej klar) så kan det hända att jag överreagerar...
Om ni på något vis kan kontakta typen själv så får ni såklart gärna göra det ;)
En annan lite intressant sak är hans polare som visst har den här sidan: http://www.freebox.com/alltiallo/
Han skickade sin länk till mig igår och ville att jag skulle lägga in den...
Den sidan skall visst också designas om, undrar vilken design den får?...