EelfwingMedlem sedan apr. 20001 521 inlägg Expert är en kedja av fristående butiker ... det är upp till varje butik att bestämma sitt eget utbud av produkter och tjänster ... men alla butiker har ett basutbud som bestämms av expert centralt.
Expert undviker i så stor utsträckning som möjligt att ta in "skräpmärken" i sortimentet. Detta för att vi försöker erbjuda våra kunder högkvalitativa produkter som kunden blir nöjd med. Det viktigaste för oss är inte att sälja sälja sälja utan just att kunden blir nöjd. :e
Därför har expert valt att inte jobba med comviq ... många kunder som haft comviq abbonemang byter när bindningstiden gått ut ... vissa byter innan ... det fungerar helt enkelt inte att ringa där dom befinner sig.
Sen är det många kunder som kommer in till oss och är "förbannade" på comviqs sätt att marknadsföra sina abbonemangs former. Det låter väldigt billigt vid ett första intryck ... men blir lika "dyrt" eller dyrare som hos dom andra operatörerna i slutändan.
Sen så "säljs" ju abbonemangen i "mindre seriösa" butiker där informationen till kunden kanske inte alltid är den bästa ;)
Visst ... det finns kunder som är nöjda med comviq oxå ... det beror mest på vart ngnstans i Sverige man rör sig.
Vi har jobbat med comviq (för länge sen) men det blev bara en väldans massa merjobb. :(
Vi som säljare ska väl sälja allt ... *skrattar*
Den var bra ... kom o titta på vår butik ... den är ganska stor ... vi får knappt rum att vara i den själva pga av ALLT som vi valt att ha i sortimentet ... vi kanske inhyser en ½% av ALLT som finns att sälja i vår bransch!
Experts hemsida är en av dom sämsta jag har sett (håller med) ... dom säger att dom ska göra om den ... men ... det har vi inte sett ännu.
------------------
*buttersmurfen*
TTomasMedlem sedan feb. 2000220 inlägg Wap är väl å andra sidan världens mest hype'ade och överskattade pryl just nu...
------------------
tl@beta.telenordia.se
http://oviss.framtid.nu
GGustavMedlem sedan jan. 20001 932 inlägg Hatar Comviq av tre orsaker:
1:
Det är sugig täckning på landsbygden. Även i vissa "storstadsområden".
2:
Under stora händelser typ Vattenfestivalen eller Göteborgskalaset så är det alltid helt omöjligt att ringa från eller till en telefon med Comviq.
3:
Det kommer ingen förvarning innan mobilsvaret sätter igång. På Europolitan säger ju en röst "Ditt samtal kopplas vidare" och på Telia så blir det ju en lite ljusare ton precis innan omkopplingen sker.
Hur kul är det att bränna massa pengar på en satans telefonsvarare???
Så där ja!!! Det där behövde jag! ;)
Synd att inte wF:s "Ordet är fritt" kom med i TV igår när de snackade om Internets klagosidor. :e
@ndersMedlem sedan juni 200032 967 inlägggustavs punkt 2 är helt sann. det stämmer att comviq har dålig (läs 0) täckning vid stora händelser som belastar nätet. detta beror väl delvis på att även om du har en dual-band telefon så har inte comviq dual band.
helt riktigt och en nackdel för comviq.
------------------
don't follow your friends -- inflate them
CChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Hmm, det sätter mig i en mycket svårt sits :l
Har kommit på att jag tjänar(pengar) på att ta Comviqs Joker framför Telia Pott.
Jag bor ju inte direkt på nån fjälltop så jag tror att täkningen skulle duga.
Men jag får höra med andra här som kör Comviq.
Vad tycker ni om själva telefonen T28s då ? Väljer mellen den och en T10s!
------------------
<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
@ndersMedlem sedan juni 200032 967 inläggom det är de två du väljer mellan så är det inget snack. t28.
------------------
GGrymtMedlem sedan dec. 20011 685 inlägg Man tjänar en massa pengar med Comviq ja... Det är faktiskt riktigt skönt att få in lite pengar när man fyller på mobilen... Fast det beror ju på hur många snälla människor som ringer dig...
------------------
P E T E R D A M A N
"Där Swiffer drar fram, försvinner allt damm!!"
@ndersMedlem sedan juni 200032 967 inlägg...om man kör comviq kontant.
------------------
CChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Det blir nog en T28 med Comviq Joker!
------------------
EelfwingMedlem sedan apr. 20001 521 inlägg Jag är dålig på comviqs abbonemangsformer ... men har du inte en "massa" fasta avgifter på joker ?
Fråga när du köper den vilken programvara det är i just den t28 som du ska ha ... det kommer sätta griller i säljarens huvud :e
Vet han inte så be han ringa ericssons hepldesk o ange serienumret så kan dom svara på det där!
Se till att du får en med senaste programvaran (den utan "buggar") !!!
------------------
*buttersmurfen*
CChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Saxat från Comviq
COMVIQ JOKER (Kväll)
För dig som ringer en del under dagen men mer under kvällar och helger. Här är månadsavgiften (som du inte kan ringa för) högre, men i gengäld ringer du billigare på dagarna och mycket billigare på kvällar och helger.
OBS! Comviq Joker har ingen öppningsavgift!
COMVIQ JOKER (Kväll)
Inträdesavgift 200:-
Avgift/månad 80:-
Vardagar kl 07-19 4:-/min
Kvällar och helger 0:40/min
Öppningsavgift 0:-/samtal
Priserna gäller samtal till Comviq och Tele2 mobil-nätet samt alla fasta nät i Sverige. Priset till övriga mobilnät i Sverige är 4 kr/min vardagar 07–19 och 2:-/min övrig tid.
Det fattar jag som om jag betalar in 80:- varje månad och får ringa för allt? Och priserna verkar ju rätt shysta också eller, plus att jag får telefonen för knappt 500 spänn!
------------------
@ndersMedlem sedan juni 200032 967 inläggnäe, du får inte ringa för de 80 spännen.
det finns comviq joker med pott, då är avgiften 150:-/mån som du får ringa för, men då är dagtidstaxan 5:50 / min.
mvh
------------------
CChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Ahh, förväxlade förklarningarna med varandra verkar det som, det stod ju rätt ut :)
Vilket skall man ta då då? 1,5kr är ju ganska mycket.
------------------
CChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg Hmm då är frågan. (Saxar från Comviq så att ni kan råda.) Dag med Pott eller Joker med Pott?
Från Comviq:
COMVIQ JOKER MED POTT (Kväll med pott)
Mycket billigt på kvällar och helger och en något högre taxa på dagtid. Du betalar in en pott med pengar som du sedan kan ringa för. Enbart själva potten räcker t ex i drygt sex timmar om du ringer på kvällar och helger till Comviq och Tele2 nobil samt alla fasta nät i Sverige.
OBS! Comviq Joker med pott har ingen öppningsavgift!
COMVIQ JOKER MED POTT (Kväll med pott)
Avgift/månad 150:-
Vardagar kl 07-19 5:50/min
Kvällar och helger 0:40/min
Öppningsavgift 0:-/samtal
Priserna gäller samtal till Comviq och Tele2 mobil-nätet samt alla fasta nät i Sverige. Priset till övriga mobilnät i Sverige är 5:50/min vardagar 07–19 samt 2:-/min övrig tid.
COMVIQ DAG MED POTT
Bäst för dig som ringer mycket på dagarna. Du ringer till ett bra pris dygnet runt och betalar in en pott i förskott som du sedan ringer för.
COMVIQ DAG MED POTT
Avgift/månad 99:-
Vardagar kl 07-19 3:50/min
Kvällar och helger 3:50/min
Öppningsavgift 0:40/samtal
Priserna gäller samtal till Comviq och Tele2 mobil samt alla fasta nät i Sverige. Priset till övriga mobilnät i Sverige är 4:-/min alla dagar dygnet runt.
------------------
[Redigerat av Chavez den 15 aug 2000]
EelfwingMedlem sedan apr. 20001 521 inlägg Mitt råd blir TELIA ... :)
Det framgår inte vad IQ svar (tfnsvarare) eller nr presentation kostar hos comviq / mån ???
------------------
*buttersmurfen*
GGrymtMedlem sedan dec. 20011 685 inlägg Nummerupplysning är gratis med Comviq.
Och kolla Ic Svar kostar 2 kr minuten eller något..
------------------
P E T E R D A M A N
"Där Swiffer drar fram, försvinner allt damm!!"
@ndersMedlem sedan juni 200032 967 inläggför nummerpresentation och pendling betalar du 62,50 i inträde. men det är en engångskostnad, inga avgifter efter det.
iq svar tror jag kostar 25:- i månaden, lite osäker, eftersom jag inte använt mitt joker med pott abonnemang än, trots att det är två månader gammalt...
------------------