plockar fram tråden bara,,,, :) JAG tycker ej man skall få skriva anonyma inlägg
------------------
Mvh /Annelie
*RivJärnet och Heta Sidor*
"Uppriktighet är inte att säga allt man tänker, utan att mena allt man säger."
Titus Livius
17 svar · 358 visningar · startad av Annelie
Hur skall det vara med detta ? Vare sej de "klampar i klaveret" eller skriver bra ?
------------------
Mvh /Annelie
"Medgång gör vänner, motgång prövar dem "
plockar fram tråden bara,,,, :) JAG tycker ej man skall få skriva anonyma inlägg
------------------
Mvh /Annelie
Titus Livius
Jag är splittrad... Dels tycker jag att man skall kunna skriva några inlägg nånstans utan att vara medlem, för att bara testa tjänsten. Och då kan man ju (som det var förut) ha ett testforum där man kan testa att göra inlägg...
Å andra sidan tycker jag att man skall få framföra sina åsikter i Ordet är fritt, även utan att vara medlem. Det heter ju trots allt 'Ordet är fritt'... sedan att vissa kanske utnyttjar det på fel sätt är lite tragiskt, att man inte kan stå för sina åsikter publikt...
Hoppas att ni andra kan belysa frågan med lite annat ljus... :)
------------------
PC-älskare prasslar i säven, och har malt i ryggen
www.webeye.nu
Är du med i facket?
Jag kan på sätt o vis hålla med dej Vide....Men som det vart den senaste tiden så skapas en tråd och "pulsen" höjs ...Vips så har en icke reg sagt sitt !! Det tycker jag är fegt ;)
------------------
Mvh /Annelie
Titus Livius
Tar fram tråden igen... Ser att Petra m.fl är inne så nu kanske jag kan få ett svar jag är nöjd med ;) eller svar i alla fall :)
------------------
Mvh /Annelie
Titus Livius
IMHO så skall det krävas att ALLA reggar sig innan man postar.
Finns ingen vits med att tillåta anonyma inlägg i de vanliga forumen, däremot möjligtvis i ett testforum.
Sen hoppas jag att webforum håller koll på IP adresserna, ifall det skulle gå extra hett till nån gång... Annars betyder det ju inte så mycket om man är reggad eller inte...
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com
Tack Bengan ! Vart har du vart med dina kloka ord ?? :)
------------------
Mvh /Annelie
Titus Livius
Vad spelar det för roll egentligen ...
En baggis att regga sig med"oseriösa" personuppgifter juuuu ...
Dom som har vanlig modem uppkoppling (som jag) får nytt ip varje gång dom kopplar upp sig!
------------------
*buttersmurfen*
Nä.. jag tycker inte att man ska behöva regga sig... Om sedan folk missbrukar detta så är det en annan fråga!
En variant är ju att man kollar loggarna och publicerar VEM det egentligen var, om det är någon som beter sig illa!
Men annars tycker jag att det är bra att man kan vara anonym! :)
------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<
Även om man har dynamiskt IP så GÅR det att kolla vem det är, bara man vet vilken tid det IP:et användes.
Men det brukar endast ske om det är allvarliga saker och eventuellt en polisanmälan. Observera att jag skriver "brukar" ;)
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com
Fick besök av ngn som satt med netbus ... anmälde det till Telias abuse ... men inte fick jag reda på vem det var för det inte !!!
------------------
*buttersmurfen*
Hade en fight för ett tag sedan med en person....fick hela loggfilen från mitt webhotell skickade till personens "hotell" som kollade att X hörde hemma hos dem , men de skickade ej ens en varning till X då Internet är ett fritt utrymme sm det så fint hette. OM jag hade velay veta VEM så hade en polisanm. vart nödvändig svarade dem mej. :(
FAST på sätt o vis är det ganska bra med hårda regler, för annars skulle kanske jag bli anmäld bara för att jag skriver HEJA AIK i ngns gästbok ;) Nä skämt åsido ....
------------------
Mvh /Annelie
Titus Livius
[Redigerat av Annelie den 14 aug 2000]
Detta skiljer sig nog lite mellan olika ISPs, normalt sett vågar de antagligen inte lämna ut nåt utan domstolsbeslut skulle jag tro.
Fast sen finns det ju människor som jobbar på dessa isps... Det kan ju typ hända att en viss anstäld råkar snubbla, köra huvet i tangentbordet, få upp loggfilen och slå en helt oskyldig och hastig blick i den och sen helt i förbifarten berätta detta till sin vän i nöd...
Näe, sånt skulle naturligtvis ingen göra! :e
------------------
MvH
/Bengan
www.bengan.com
Jag tycker att det är en j*vla tur att ISP'erna inte lämnar ut sina kunders uppgifter till vem som helst, det skulle vara horribelt och skulle främst gynna onda krafter såsom Scientologikyrkan och andra knäppskallar som jagar sina motståndare med blåslampa.
------------------
° 4711 - the number of the geek °
Sgt pepper , jo jag kan hålla med dej. BEROENDE på VAD saken gäller....Men jag har som rättighet enl. dem att gå in en gästbok och skriva :#¤%&¤"¤%&//((%"#¤%% ja en J*a massa elaka saker. För om den som har gästboken vill kan ju denne ta bort boken bara. För så sa de till mej. Det är ju ej så kul. Inte heller när HELA min sida kopierades och tjejen som snodde sidan döpte den till ...Krypin...Min sida hette då Annelie´s Krypin. DET är ej heller kul.Därav mitt nya namn...RivJärnet :)
------------------
Mvh /Annelie
Titus Livius