I sant jyckenmanér förklarar jag härmed Jag mötte Lassie-tråden öppen:
Sune nämde att han träffat Staffan Westerberg. Det har jag också! Vi var på samma bröllop och han underhöll lite med sina strumpor. Otroligt roligt eftersom han har en enorm självironi. :)
Nästa möte var med Prinsessan Madeleine. Jag och min mor var på matinéföreställningen av Fantomen på Operan när den hade börjat gå. I publiken fanns Drottning Silvia, Prinsessan Viktoria och Prinsessan Madeleine och några kompisar till barnen.
Dels var det en massa strul med att förställningen blev försenad då säkerhetsvakter och annat skulle se till att familjen var trygg... sen vid pausen var det samma visa, då fick alla sitta kvar i sätena medan kungafamilen gick ut.
Efter föreställningen så rusade alla mer eller mindre till garderoben för att få ut sina jackor då de fått vänta så länge efter ridån gått ner.
Mitt i alla denna röra springer två små tjejer omkring, varav en rusar rakt in i min mage. Jag säger "se dig för lilla vän" och flickan tittar upp... det var lilla Madeleine som bad om ursäkt och sprang vidare. :)
Sen dess har jag haft ett gott öga till den flickan. hon är så söt och charmig.
Fick förresten ett nysanfall också vid garderoben då Drottning Silvias päls flög förbi min näsa. *sniff* God parfym har hon, tanten. :e
------------------
/Petra Macälskare gör det i kubik
Min far retar mig till döds... en dag när jag var hemma hos honom så berättade han att han visat någon popstjärna från England tillrätta i Malmö Kanotklubbs klubbhus (som denne använde som loge)... och med hans engelska uttal lät det som om han pratade om Mikael Wiehes okände bror Bo Wiehe... Bowie...
Jag hade gett mycket för att ha fått visa denna man runt på klubben...
------------------
Med vänliga hälsningar,
Sune Andersson, webForum Admin.
Jamen den här då....? Den är i särklass bäst då många av Jag mötte Lassie inte är riktigt riktiga möten:
Min kusin, Håkan, spelade med i TV-pucken tillsammans med Peter Forsberg. Samma år som Håkan och Peter spelade var Peters pappa coach för Ångermanlands TV-puckslag... gissa vem som var co-coach?
JO, min MORBROR... min kusins farsa! :e
------------------
Satt brevid Sporty Spice på Planet Hollywood. Därefter hamnade jag brevid Fredrik Ljungberg på Mamma Mia....
Apropå Blond, kommer aldrig glömma när dom spelade i halvtid på Råsunda när AIK mötte Barcelona. 35000 skrek "UT MED PACKET" under hela deras framträdande. Dom sprang ut från planen när dom var klara :e :e :e
Jag har nåt som slår allt, jag är grane med Mikale Rickfors från Grymlings (ca 100m från mig) ute på landet på gotland! ;) Så honom har man varit hemma hos ofta...
Desutom har jag möt hela frankrikes fotbollslandslag på en flygplats i paris. ;)
...Och inte långt från mig bor Lasse Berghagen....Och min kollega spelade trummor i Trance Dance....Och jag har jobbat med Jerry Williams, Lili & Sussie, Ankie Bagger, Tone Norum, Peter Jezewski, Tommy Nilsson, Attack, Jan Johanssen, Rock Ragge, Östen med resten, mfl....Och Jag mötte Lassie :e
Göran Persson har varit på mina skolavslutningar sen jag gick i 7:an :e
Den slår ni inte!
Jag sprang på Gert Fylking när jag var ute på stan för ett par år sen.
OBS! Det var Gert, han hade faktiskt den rosa trikån på sig! :e :e :e
Sen, det bästa av de alla. Jag har varit svensk mästare i den fina vintersporten bandy! Vi P81:or från Värmbol i Katrineholm vann ungdoms-SM två år i rad! :D
Jag instämmer med Bire... för många för att radda upp alla här... Men vi kan väl ta ett par namn...
S:t George (poprock-stjärna) - Han kom fram och hälsade på mig först, andra gången.
Carl Bildt - Vid två tillfällen.
Eric Bazilian (sångare the Hooters) - Hade jag inte kört bil hade Eric, en kompis och jag delat på en back starköl i samband med lite eftersnack i hans loge efter en konsert.
Sen emission, vi får väl inte glömma vår hjälte...
John Pohlman :e - En god väns far.
Sen var det en bunt till... Kan ju upplysa de som inte vet att kändisfester är inte så roliga och glamorösa som det kan uppfattas.
En kändisfest är den absolut tråkigaste tillställningen man kan vara på...
Jag tänker närmast på alla Cafe´Operatillställningar man varit på...
INTE kul alls, men ganska kul med gratis sprit ;)
Peter Siepens Levisjippo på Operakällaren var ganska ok iofs...
Jag var i Stockholm och gick och strosade lite, jag mötte en äldre kvinna som såg bekant ut så jag hejade glatt (vi gör sånt hemma) och hon hejade glatt tillbaka. Min kompis som var med mig frågade vem det där var, då fick jag börja tänka... Ja, vem var hon egentligen. Sen kom jag på det, jag hade hejat på Birgit Cullberg (dansös och iniativtagare till Cullbergbaletten) och henne känner jag inte alls. :D
Jo, nu kom jag på en till:
Festade med killarna i Iceland (ett coverband från Göteborg, jättetrevliga) och in på rummet kom en jättepackad kille som såg bekant ut.
Jag sa "Hej, vad heter du då och vart kommer du ifrån?" och han svarade "Håll käften j*vla norrländska hora". x(
Då blev både jag och alla andra i rummet jättearga och bad honom gå.
Efter en stund sa en av killarna, vet ni vem det där var? Och vi sa: Näe. Jo, det var Ralf Edström. Fet och full.
------------------