webForumDet fria alternativet

Sälja ritningar elektonisk?

Företagande

5 svar · 426 visningar · startad av Råbban

Medlem sedan aug. 200016 inlägg
Frågan#1

Jag har funderingar på att börja sälja ritningar på nätet.Jag tillverkar loftsängar i metall och får en hel del förfrågningar från utlandet.Nu så funderar jag på att göra ritningar i acrobat format, så att kunder i andra länder kan ladda ner dom själva.Tanken är att den lokale smeden ska tillverka sängen åt kunden i respektive land.När kunderna har betalt med kort så kan dom ladda ner sin egen ritning.Är det någon som har några funderingar över om detta kan vara en bra affärs idé,som ett komplement vsa.

------------------
Get easy living with compact-living.com

info@compact-living.com

Medlem sedan aug. 200016 inlägg

Det var inte meningen att det skulle vara en tumme ner.För detta är något som jag tror på.

------------------
Get easy living with compact-living.com

info@compact-living.com

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Det låter som en smart affärsidé. Om du redan har ritningarna i något format som enkelt går att överföra till pdf-format så är det enda jobbet för dig ju att skaffa dig en bra betallösning, men det kanske du också redan har. I sådana fall tycker jag absolut att du skall köra konceptet, det behöver ju inte kosta många kronor i investeringar så om det nu inte faller väl ut så är det ju inte hela världen!

Go for it! :e

------------------
° 4711 - the number of the geek °

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

...Och jag vill jättegärna veta vilken betaltjänst som är billigast/bäst när det gäller kortbetalningar.

------------------
Min hemsida!

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

råbban: låter kanon! lycka till och kör hårt!

------------------
don't follow your friends -- inflate them

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Hmmmmm... vart fanns Råbban i somras när vi byggde vår loftsäng i gästrummet??? Nu blev den ok ändå, men nog hade det varit fint med en ritning. :D

------------------
/Petra
Macälskare gör det i kubik

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)