McD Medlem sedan mars 2000 2 520 inlägg Frågan 11 aug. 2000 08:35 #1 Har Ni tänkt på detta någon gång... Varför sitter knappen där man får ut och får in släden till cd spelaren på under sidan?
Det är ju rent hopplöst att nå den när man ska stänga, det gör ju att man trycker på släden istället...(ska ju inte vara bra att göra så har jag hört)
------------------
[McD - Burgers for the people!]
www.mcdz.net
A Axel Medlem sedan aug. 2000 4 638 inlägg Tja, det beror ju på.. Vår förra dator (desktop) hade vi lite över huvudhöjd, med skärmen under.. Då kom man ju åt knappen om man ville, men det är ju så lätt att bara knuffa in släden.
Nu har vi en iMac DVSE här utan släde, och det känns ju bra. .=)
På tal om det kan jag oxå säga att min nya stereo är lite farlig på det området.. Vanligtvis vänder ju släden när man drar i den när den är påväg in, men den här bara fortsätter. Jag var nära på att bli klämd första gången och har klämt några cd-skivor där när man lägger dem lite fel.. :)
------------------
/Axel - http://www.axelweb.nu
Q Q Medlem sedan apr. 2000 2 882 inlägg Beror väl lite på hur "känslig" släden är... Min dvdsläde är kanon, bara putta lite på för att den ska åka in, medan brännaren är lite trögare.
Och jag puttar jämt på släden - jag har burken på golvet och är helt enkelt för lat för att böja mig lite extra och famla efter knappen. :e
------------------
Alla rättigheter kopierade. All reservering förbjuden.
C CyberPet Medlem sedan dec. 1999 6 588 inlägg Åh, lyllo Axel. De slotmatade CD/DVD-spelarna är så fräcka! :)
Jag får dock putta in mina slädar (har en CD och en CD-RW) och på PowerBooken är det en jätteskum släde som man får "smälla" igen.
------------------
/Petra
Macälskare gör det i kubik
Fv02 Medlem sedan juli 2000 1 628 inlägg gillar inte slot cd playarna...man kan ju inte spela 8 cm cd-singlar på dem :(
------------------
weeee!
Vide Medlem sedan dec. 1999 8 577 inlägg Finns det ingen LP-slot-in? :e
------------------
PC-älskare prasslar i säven, och har malt i ryggen
www.webeye.nu
Är du med i facket?
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg eller walkman?
------------------
don't follow your friends -- inflate them
Knappen sitter där för att barnen skall ha något och pilla på när dom är små. Innan dom hittar knappen som lyser grönt innan man trycker. :e
------------------
JaktJanne
Fånga dagen..