webForumDet fria alternativet

Mordet på Olof Palme är inte löst!!

Politik & samhälle

10 svar · 344 visningar · startad av Brimba

Medlem sedan dec. 19995 874 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag vill bara höra med er lite mer seriöst (på begäran), hurvida ni anser att det är Krister Pettersson som är skyldig eller ej?

Ha det bra!

------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba

www.datormaklarna.se
patrik@datormaklarna.se

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Troligtvis är det han.

------------------
/Petra
Macälskare gör det i kubik

Medlem sedan jan. 20002 453 inlägg

Jag tycker man borde ha lagt ner mer energi på detta precis efter mordet. Det är svårt att spekulera om detta nu.

Det skulle ju även kunna vara någon slags konspiration...

------------------
//
<title>Hazze</title>

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Det var knappast Pettersson..

------------------
The spirit passes by this way.

Medlem sedan maj 20001 953 inlägg

Tror nog att vi (allmänheten) är alldeles för dåligt insatt i frågan för att vi överhuvudtaget skall kunna oss på en bra gissning! Och jag betvivlar att det inte gjordes ALLT som stod i polisen makt precis efter mordet.

------------------
<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Så länge de inte kan hitta mordvapnet finns det ju inget som kan binda Petterson vid mordet. Men mycket tyder ju på att det är han då de faktiskt försökte ännu en gång att väcka åtal mot honom.

Men visst verkar det mer glamoröst med en konspirationsteori och det finns ju grupper här i landet som inget annat ville än att få bort Palme. Att det var kurder är i alla fall totalt uteslutet då Palme snarare stödde deras krav på ett eget land istället för att bli förtryckta av Iran, Irak och vem det nu är till över vars gränser Kurdistan sträcker sig över.

------------------
/Petra
Macälskare gör det i kubik

Medlem sedan juni 20001 839 inlägg

Jag tror definitivt INTE att det var Pettersson!

Vittnena sa först något om hur mördaren såg ut, men sedan tog de tillbaka det och det de kom med sen stämde bra in på Petterson?! Eller är jag helt ute och cyklar?

------------------
Mvh Yrin Eldfjell
>>> Hemsida <<<

Jag tror inte heller att det är Pettersson. Hans personlighet talar för att han inte skulle kunna hålla tyst i sådana här lägen, dock tror jag snarare på att det är mer invecklat.

Jag tror att någon "högre" uppsatt betalade för att få Palme dödad, och därefter krävde mördaren den "högre" uppsatte på mer pengar genom utpressning, vilket ledde till att mördaren blev mördad.

Jag tycker även att teorin om att svenska polisen är inblandad är intressant, men jag är väldigt dåligt insatt i Palme mordet, men om någon vet får ni gärna berätta! Jag är mycket nyfiken!

Tack!

------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba

www.datormaklarna.se
patrik@datormaklarna.se

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Lisbeth då?? Är hon helt fri från misstanke?

------------------
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu/bire" TARGET=_blank>CTS / AA / CD / OH / RD / SD / TR / MR</A>

Jag tror vittnen säger att hon ej är skyldig, men man vet aldrig? Det kan liagärna ha varit en förklädd lisbeth och att Palme fakade sitt död?

Lisbeth kanske sköt och sprang sedan och svirade om till samma kläder som den förklädde Lisbeth?

Birpe, seriöst var det!

------------------
Mvh
Patrik
aka Brimba

www.datormaklarna.se
patrik@datormaklarna.se

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Vad gäller Lisbeth är jag lite skeptisk. Hon pekade ut Pettersson vid en vittneskonfrontation, men hon vägrade att låta det spelas in som det alltid gör. Polisen stretade naturligtvis emot, eftersom det bryter mot deras regler, men gav med sig eftersom de ville ha hennes utlåtande.

Dessutom vägrade hon bli hypnotiserad för att försöka ta fram detaljer från mordtillfället.

Jag begriper mig inte på tanten helt enkelt. :l

------------------
Alla rättigheter kopierade. All reservering förbjuden.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)