webForumDet fria alternativet

Stockholmare, hjälp min syrra!

Boende & hem

12 svar · 338 visningar · startad av CyberPet

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg
Frågan#1

Hej vänner!

Min lillasyrra (den där söta ni vet) har bott i andrahand i några år nu hos en snubbe som inte är riktigt riktig i huvudet. Nu börjar hon ledsna när han höjt hyran igen, (4.000:- för 32 kvm).

Finns det någon som har bra tips på någonstans att bo? Hon kan även tänka sig att dela lägenhet med sin bästa kompis, som flyttar ner till Stockholm nu i höst.

Tips på bra förmedlingar som faktiskt fixar nåt och inte bara tar hutlöst betalt?

Det gäller i första hand ett års boende då hon nästa år ska ner till Lund för att plugga på Universitetet. Första-, andra- eller tredjehandskontrakt, bara det är någorlunda varaktigt och inte hutlöst dyrt.

Nån som kan tipsa om nåt eller rent utav har någonstans för syrran att bo??

Alla förslag är intressanta, så hör av er till mig.

Tack!

------------------
/Petra
Macälskare gör det i kubik

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag vet om en tom lgh på 15 kvm på Sveavägen.. Tyvärr utan dusch men det finns i korridoren.

------------------
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu/bire" TARGET=_blank>Bire2000 Professional</A>

Bire, maila mig med mer info... är lite intressant säger syster (fast hon vill ju förstås egentligen dela lägenhet med sin kompis). "usch så svårt" säger hon. :D

------------------
/Petra

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Kolla www.bovision.se - där finns andrahandsuthyrningar också, tyvärr en del riktat bara till företag, men rätt bra utbud.

Annars kan hon få sova på soffan hos mig i Jönköping... ;) :e

------------------
Alla rättigheter kopierade. All reservering förbjuden.

*suck* Gick igenom Bovisions utbud... fanns ju jättemycket -- om man är rik.

Hittade en kanonlägenhet på Östermalm på Vallhallavägen, 75 kvm för 14.000:- i månaden med öppenspis och allt. Mums... :e

Känner ni nån som vill hyra ut för 6-12 månader för max 4.000/mån så SNÄLLA, hör av er!! :r

------------------
/Petra

Medlem sedan juni 200010 inlägg

Petra:

Lycka till att hitta nåt i Sthlm. Hyresrätter är det 5-10 års kö på och går främst till stockholmare. Bostadsrätter är hutlösa priser på. Men om hon kan tänka sig att bo i typ Märsta, Södertälje å ställen där det är längre till Sthlm City så kanske det går att få tag på nåt hyfsat. Köpa lgh svart går ju det med, men det krävs kontakter och cash för det. Är själv på jakt efter svartlgh.

------------------
//Petra L

"Du får väl låna vatten av nån jävla granne, ser du inte att jag jobbar här?"

Tack Petra ;)

Problemet är ju att hon inte ska stanna mer en max ett år, troligen bara till nyår då hon ska ner till Lund. Sen börjar väl samma visa där med att hitta nånstans att bo.

Hittade en del lägenheter som JAG skulle ha råd med som inte alls ligger illa till, men då hon inte har råd att betala mer än några tusen i månaden så blir det ju värre.

Hur är det med rumsuthyrning och sånt? Finns det såna förmedlingar? Och hur fungerar studentrum?

------------------
/Petra

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Studentrum är bara att glömma direkt tyvärr, evighetslånga köer till de som finns... :l

Men rumsuthyrningar lär väl finnas, snoka lite på Yahoo eller DN Bostad...

------------------
Alla rättigheter kopierade. All reservering förbjuden.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Jag kollade upp det där med den som äger lägenheten på Sveavägen och den är uthyrd nån månad i höst samt i mars nån vecka så det är nog ingen bra ide´...

------------------
<A HREF="http://www.lifestyleshop.nu/bire" TARGET=_blank>Bire2000 Professional</A>

Tack ändå, Bire. Du försökte! :f

------------------
/Petra

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Finns bredbandsanslutna lägenheter i Alby.. 20 km utanför stan men iaf.. tunnelbanan går dit.. ingen längre väntetid på dom..

------------------
astrolysizedwebpageDesign

Matti, hur stora och månadskostnad?

------------------
/Petra

Medlem sedan jan. 20001 932 inlägg

Hmm...min mamma fick jobba i ett halvår för att få tag i en bra lägenhet åt min syster i Sthlm. Synd att du inte sa något tidigare eftersom hon precis har flyttat ut från sin stora 1:a i Solna (vid Karolinska). Hon betalade bara 3600:-/månaden också...sorry... :(

När ni ändå är i farten så är jag riktigt sugen på en ny lägenhet i GBG City. Nån som har något tips? Det gäller en 1:a eller helst en 2:a.

Förstahandskontrakt!!!
Har tröttnat på andrahand nu...det suger!

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)