Att den inte var specifikt bra för oss, möjligtvis svalorna... :)
------------------
Det prasslas i säven
www.webeye.nu
Vilken kategori spel tycker du mest om?
18 svar · 283 visningar · startad av Kim
Hmm... i våras var det en tysk som studerade vädret och som lovade svenskarna den bästa sommaren på över 20 år. Vad kan killen ha syftat på egentligen? :q
Att den inte var specifikt bra för oss, möjligtvis svalorna... :)
------------------
Det prasslas i säven
www.webeye.nu
Gissar nog på att de som har semester nu, ångrar sig bittert att de inte la den senare.
Kim: undrar vad han fick för betyg för den väder"forskningen" :e
------------------
The ruler of Heck
Han sa själv att hans prognos var 83% säker.
Han sa att det skulle bli sol och varmt hela sommaren utan regn.
Man skulle kunna säga att han lyckades träffa de där 17 resterande procenten vääääldigt väl! :e
Äh, ni sörlänningar tänker bara på er själva... här uppe i Norrbotten har vi haft kanonväder mest hela tiden. Visst har vi fått lite regn då och då, men det är ju bara bra för jordgubbarna. :D
Förra veckan hade vi 29°C medan vädergubbarna klagade på kallväder... sen regnade det i hela Sverige sa de, och vi låg och pustade i gassande sol. Idag regnade de över hela Sverige, fast inte i övre delen av Sverige, där fanns inte ett ynka moln (för det såg jag då jag flög från Göteborg via Stockholm till Luleå). :e
------------------
/Petra
Macälskare gör det i kubik
När jag var hemma för någon vecka sedan regnade det..när jag var nere vid Öresund regnade det inte.. när jag sedan närmade mig sthlm började det regna igen..
"Why does it always rain on me.. is it because I lied when I was seventeen..?"
------------------
astrolysizedwebpagedesing
Då har du ju i alla fall sett vilken skit vi får genomlida i sommar. Jag hatar det här vädret! x(
Cyberpet, det är lite jobbigt med "vädergubbarna" ...när de pratar om "hur vädret i Sverige" skall bli så snackar de om stockholm!
------------------
<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
Eller så har politikerna sålt av halva Norrland till Finland eller Norge? ;)
Ang. vädret, är det nån som vet om Norge eller Finland har fått några översvämningar... eller om det bara är vi?
------------------
PC-älskare prasslar i säven, och har malt i ryggen
www.webeye.nu
Det är nog bara Sverige som har fått.
Lågtrycket kommer från Baltikum och därför har vattnet från Östersjön avdunstat. Alltså har inte Finland fått det där regnet.
Sen regnar allt av innan det kommer över alla berg på vägen till Norge. Följdaktligen är det bara Sverige som har fått regnet. :(
Norge har fått mindre än vanligt. Det hela beror på ett högtryck som ligger över västra Ryssland. Lågtrycken som kommer in över Europa via Atlanten "stutsar" på detta högtrycket och vänder tillbaka västerut igen. Också vips befinner de sig ovanför våra stackars huvuden :(
------------------
<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020
Ungefär så ja, nu ska jag bemöda mig med en utförlig redovisning av hur det har gått till. ;)
Ett lågtryck har kommit från Atlanten in över Centraleuropa. Det har fortsatt vidare mot Ryssland där ett högtryck har tryckt tillbaka lågtrycket upp över Baltikum och vidare in över Sverige. Detta väder har alltså aldrig passerat Finland.
Från Baltikum till Sverige har det passerat Östersjön där vatten har avdunstat. När molnen sen har kommit in över Sverige har det regnat av här. Anledningen till att det inte har kommit i Norge är att de tunga regnmolnen då skulle varit tvungna att passera både de svenska och norska fjällen. Dess höjd har gjort att allt vatten har släppts av innan fjällandskapet.
Detta i sin tur har gjort att älvar och åar har fyllts på enormt och översvämningar och liknande har uppstått.
Normalt brukar lågtrycket komma in direkt från Atlanten och in över Norge, men eftersom Norge består av berg ända ut till kusten i de norra delarna så har det regnat av till havs. När det sen har blåst vidare över till Sverige så har inget regnväder följt med.
Så ligger det till
--------------------
Kim (snart meteorolog)
Kim:
[ironi]
Jag orkar inte läsa hela, kan du dra det viktiga för mig?
[/ironi]
:e :e :e
------------------
www.webeye.nu
Visst, det viktiga kan sammanfattas så här: Det regnar i Sverige. Det regnar inte i Finland, Norge, Danmark, Ryssland, Tyskland, Holland, Belgien, Frankrike samt Equador. ;)
*LOL*... :e såklart att ag läste hela ...
Regnar det inte i Equador? det var ju tråkigt... där som är så fint... :)
------------------
www.webeye.nu
[Redigerat av Vide den 27 jul 2000]
Regnar det inte i Equador? det var ju tråkigt... där som är så fint...
Nej, när det är fint regnar det inte. Bra observerat Vide! :e