Hmm... nanne din idiot! x(
Hur ska jag göra nu? Stanna kvar här på jobbet tills du har flyttat, eller vågar jag åka hem? Problemet då blir ju att jag får stanna hemma den närmaste tiden.
nanne i en bil känns lika säkert som Matti bakom ratten. :e
13 svar · 236 visningar · startad av nanne
Hmm... nanne din idiot! x(
Hur ska jag göra nu? Stanna kvar här på jobbet tills du har flyttat, eller vågar jag åka hem? Problemet då blir ju att jag får stanna hemma den närmaste tiden.
nanne i en bil känns lika säkert som Matti bakom ratten. :e
Förresten, vilken skola går du på?
Jag får börja övnings köra om 9 månader 11 dagar 2 timmar och 23 minuter!!! *längtar* :e
vilket betyder att jag måste gå upp mitt i natten för att hinna lära mig innan jag fyllt arton! :)
------------------
ERIK ALFREDSSON - the one and only.
[Redigerat av erik den 25 jul 2000]
erik
Då är ett bra tips att du skickar in de papper som du måste ha, redan innan du fyller 16. :)
Det tar trots allt minst ett par veckor innan du får dessa papper. :l
Annat tips: gå snabbkurs i Norrbotten (både Gällivare och Jokkmokk har bra erbjudanden för ett par tusenlappar), då får du köra upp snabbt dessutom och slipper storstadens månadslånga köer för uppkörning.
------------------
/Petra
Macälskare gör det i kubik
CyberPet
Vem vill göra uppkörningen på en halkbana? ;)
*slår Kim med en samisk trolltrumma* Äh, det finns faktiskt inga isbjörnar på torget i Gällivare... bara förvildade renar ;)
Allvarligt, fördelen med just Norrbotten är att dels är trafikinspektörerna mer accepterande, det är intensivutbildning och du kan köra mitt i natten då det är ändå dagsljus (midnattsolen du vet).
Nån halkbana året om är det alltså inte, fast de har ju en konstgjord då det är ett krav numera.
------------------
/Petra
Macälskare gör det i kubik
Kim: nåra veckor???
Det var en rejäl underdrift!!!!!!
grrrrrrrrrr x(
------------------
The ruler of Heck
Själv så höll jag på att förlora mitt körkort efter fyra påminnelser om att skicka in kort och sånt för att få det riktiga kortet. Jag körde runt med den där lappen i nästan ett år...smart va? :e
JoakimE
Jag fick mitt tillstånd efter två veckor. :)
Jag går på Centrala eftersom det bara ligger ett stenkast från min lägenhet. Har en tjej som heter Linda som lärare. Alla katrineholmare kan dock vara lugna. Hon tyckte att jag kör bra och lugnt.
Enda klagomålet var att jag körde för sakta inne i stan.
------------------
Can you tell a 3 year old what a slow modem is?
[Redigerat av nanne den 27 jul 2000]
Hehe, jag fick min uppkörning på några landsvägar och nån väg inne i skogen... dessutom så var uppkörningsgubben intresserad av det jag babblade om konstant igenom hela uppkörningen... Så jag fick mitt körkort relativt lätt...
Tips: Prata med uppkörningsgubben så går det nog bra... :)
------------------
PC-älskare prasslar i säven, och har malt i ryggen
www.webeye.nu
Vilken kategori spel tycker du mest om?
[Redigerat av Vide den 27 jul 2000]
Jag gick också på Centrala. Jag bor ju precis i närheten. Bara 250-300 meter dit. :)
Men jag hade Birger och Micke som lärare. Jag klarade mig på 8 körlektioner. *stolt* :e
Sen var min uppkörning bland det roligaste jag gjort :)
Min gubbe lät mig köra landsväg i 20 minuter. Slutligen kom han till det jag hade fasat för - fickparkering!
Han sa "Fickparkera mellan de två bilarna här framme. När jag kom fram upptäckte jag att det var 20 meter mellan bilarna. :e :e :e
Min uppkörning tog alltså 20 minuter. Uj så lätt det var. :)